Dette et OT, men jeg er ved at være desper~
Fra : Marianne Tidemann

Dato : 19-10-04 19:13

Hej gruppe

Jeg har også postet et indlæg i dk.edb.internet, håber det er ok?

Jeg har stadig problemer med at få forbindelse til min
ftp://home20-upload.inet.tele.dk/
(har stået på i to dage)

Er det kun mig eller er der andre med samme problem?

Jeg har talt med TDC hotline og de foreslog at jeg brugte en anden
ftp, end IE. Jeg har så hentet en ACE FTP, men det giver samme
resultat! Jeg har prøvet med FP´s, det virker heller ikke.

Så skulle jeg prøve at skifte adgangskode, lukke min konto og oprette
den igen. Det hjalp ikke! Så skulle hun lave en ny adgangskode(damen
fra TDC) men lige lidt hjælper det, og de siger at det lyder mystisk.

Ftp sessionen bliver afbrudt og der kommer en boks om at windows ikke
kan åbne mappen! Og nu har jeg intet på min side, ud over en velkomst
og tillykke med min nye hjemmeside :´((

Kan nogen fortælle mig om det er mig der har et problem, eller om det
er hos TDC.

På forhånd tak
Mvh Marianne

Fra : from south

Dato : 19-10-04 20:00

Hej Marianne.
"Marianne Tidemann (slet 025NN)" <tidemann@025NNtdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10982097280.281149857680667@dtext.news.tele.dk...
> [...]
>
> Jeg har også postet et indlæg i dk.edb.internet, håber det er ok?
>
> Jeg har stadig problemer med at få forbindelse til min

Det link du viser kan ikke passe, mener ikke en TDC- side hedder
......20-upload. Siderne hedder ...tele?-inet.dk. Ej noget med upload.
Jeg bruger dog ikke TDC- sider, så jeg er ikke 100%. Mvh Knud

Fra : Henny

Dato : 19-10-04 20:37

> "Marianne Tidemann (slet 025NN)" <tidemann@025NNtdcadsl.dk> skrev i en
> meddelelse news:10982097280.281149857680667@dtext.news.tele.dk...

I mit ftp program (Ftp Explorer) skriver jeg home20-upload.inet.tele.dk for
at uploade til min side hos Tdc, altså ikke noget ftp:// foran. Jeg lagde
mærke til, da jeg lige checkede, at jeg var nødt til at lukke min firewall
ned for at komme igennem, det kan jeg ikke mindes at have haft problemer med
før. Tdc har måske ændret opsætningen, sådan a "stealthede" computere ikke
kan komme igennem. Så hvis du kører med firewall, kunne du overveje, om du
tør vove et øje i nogle minutter mens du uploader.

Mvh.

Henny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-10-04 21:13

Henny wrote:

> I mit ftp program (Ftp Explorer) skriver jeg
> home20-upload.inet.tele.dk for at uploade til min side hos Tdc, altså
> ikke noget ftp:// foran.

Det lyder rigtigt, og så er din hjemmesideadresse
http://home20.inet.tele.dk/etellerandet/

> [...]
> det kan jeg ikke mindes at have haft problemer med før. Tdc har måske
> ændret opsætningen, sådan a "stealthede" computere ikke kan komme

Jeg har en firewall kørende og kan uden problemer uploade til tdc (har netop
tjekket). Problemet ligger i firewallen, der skal have besked på at tillade
ftp-klienten at gå på nettet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk

Fra : Steen L

Dato : 19-10-04 20:44

"from south" <and@mand.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> .....20-upload. Siderne hedder ...tele?-inet.dk. Ej noget med upload. Jeg
> bruger dog ikke TDC- sider, så jeg er ikke 100%. Mvh Knud

Se vejledningen på følgende adresse fra TDC
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_sup_56697
i denne er der ikke noget der hedder ..20-upload. men kun
ftp://home20.inet.tele.dk

TDC skriver i deres øvrige vejledninger 20-upload, men jeg har selv haft
problemer med dette og oploader selv ud "-upload" med et ftp-program
(FileZilla) og det virker.

MVH
Steen

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 00:50

Hej alle
og tak for jeres førsøg på at hjælpe.

Jeg har under foretrukne i IE, tilføjet mit link med uploadadressen
og det har virket upåklageligt siden d. 12-2-2004.

Og dette er hvad der stod i min mail fra TDC dengang:

"Den upload-adresse, der skal sættes op i dit FTP-program, er:
homeX-upload.inet.tele.dk, hvor X er det nummer, du har i lige
netop din hjemmesideadresse. Har du en hjemmeside på home19,
skriver du: home19-upload.inet.tele.dk."

Så der skal stå upload.
Men uanset hvad jeg skriver så virker det ikke.
Jeg må ringe til deres Specialsupport og betale mig fra det.
Håber så bare de kan hjælpe! ;)

Mvh Marianne

Fra : jopa

Dato : 20-10-04 09:05

Marianne Tidemann (slet CI0E8) skriblede bla følgende:

> Jeg må ringe til deres Specialsupport og betale mig fra det.
> Håber så bare de kan hjælpe! ;)

Tror det er billigere og måske også bedre for dig alt efter dit behov, at
købe dit eget domæjnne og få et webhotel uden de i øvrigt mange
begrænsninger der er på et TDC "hotel"

Hotel plus domænenavn kan vel fåes for et par hundrede kr

--

Mvh. John
www.jp-web.dk

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 11:19

jopa <j@zora.invalid> skrev:

>Tror det er billigere og måske også
>bedre for dig alt efter dit behov, at
>købe dit eget domæjnne og få et
>webhotel uden de i øvrigt mange
>begrænsninger der er på et TDC "hotel"

Jeg kan tage www.frac.dk det er gratis,
men jeg betaler jo til den anden i forvejen
via mit adsl abbonement.

Og det må være en fejl hos dem, da andre programmer heller ikke
virker. Og jeg kan heller ikke uploade fra min søns pc. Så det
skal jeg forhåbentlig ikke betale for. Men ellers koster det 100
kr. det kan jeg godt klare :)

Mvh Marianne

Fra : Denn!s H

Dato : 20-10-04 09:22

"Marianne Tidemann (slet CI0E8)" <tidemann@CI0E8tdcadsl.dk> skrev i en
meddelelse news:10982299550.421300595507219@dtext.news.tele.dk...
> Jeg har under foretrukne i IE, tilføjet mit link med uploadadressen
> og det har virket upåklageligt siden d. 12-2-2004.

Jeg kan (heller) ikke længere uploade vha af IE/stifnder, som jeg engang
kunne til TDC.
Jeg kunne nøjes med at skrive ftp://home25.inet.tele.dk i min adresse linie
og så få adgang vha bruger og adgangkode.

Du kan sikkert få adgang med et alm FTP program.
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_hjem_home_sup_56690

--
vh
Denn!s

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 11:12

Denn!s H <@> skrev:

>Jeg kan (heller) ikke længere uploade
>vha af IE/stifnder, som jeg engang
>kunne til TDC.

>Du kan sikkert få adgang med et alm FTP program.

Nope! Det kan jeg heller ikke. :(

Men nu har de da fået ordnet så man kan se siden igen,
(Specialsupport) men det hjælper jo fedt når jeg ikke kan uploade!!

Men de arbejder på sagen.

Marianne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-10-04 12:46

Marianne Tidemann (slet 025NN) wrote:

> Ftp sessionen bliver afbrudt og der kommer en boks om at windows ikke
> kan åbne mappen! Og nu har jeg intet på min side, ud over en velkomst
> og tillykke med min nye hjemmeside :´((

Det lyder unægteligt som om du har brug for at køre med passive mode i
din ftp-klient. Du skulle vel aldrig have tilføjet en firewall/router
siden sidst du benyttede ftp?

Prøv en anden ftp-server, f.eks. <URL: ftp://ftptest1.tele.dk >, og se
om problemet er det samme der. Såfremt det er, bør du tjekke om din
ftp-klient er indstillet til at benytte passive mode/transfers.

--
Michael Rasmussen, Denmark.

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 13:39

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> skrev:
>Det lyder unægteligt som om du har
>brug for at køre med passive mode i
>din ftp-klient. Du skulle vel
>aldrig have tilføjet en
>firewall/router
>siden sidst du benyttede ftp?

Nej

>Prøv en anden ftp-server, f.eks.
>om problemet er det samme der.

Jeg har hentet ACE ftp, det virker ikke,
FP´s upload virker ikke.

>Såfremt det er, bør du tjekke om din
>ftp-klient er indstillet til at
>benytte passive mode/transfers.

Det er den ikke.

Mvh Marianne

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 14:08

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> skrev:

>om problemet er det samme der.

Hvad /hvordan gør jeg her ??

Marianne

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 20-10-04 14:18

Marianne Tidemann (slet G0AT0) wrote:

> Hvad /hvordan gør jeg her ??

Indtast ftptest1.tele.dk som server i dit ftp-program, og prøv om du kan
få forbindelse, henholdsvis med og uden passive-mode.

Serveren kræver ikke brugernavn eller adgangskode, og bruges typisk til
at teste download-hastigheden på ens forbindelse. Det har dog ingen
betydning i denne forbindelse, det vigtigste er om du kan få forbindelse
og se indholdet på serveren.

Hvis du kan det, så ligger problemet næppe hos dig.

--
Michael Rasmussen, Denmark.

Fra : Marianne Tidemann

Dato : 20-10-04 18:00

Michael Rasmussen <news@irczone.invalid> skrev:

> [...]

Jo, det ser jeg fint.
Jeg troede at jeg kunne uploade en side og slette den igen,
inde i uploadmappen. Men jeg kunne ikke slette den igen :(
Så nu har de altså en index til at ligge der!(rødme)
Øh, hvad gør jeg ved det??

Marianne