Skærme
Fijala 3554
Råd vedr. fladskærm ønskes!
Fra : JSH [9800]

Dato : 02-11-04 13:33

Jeg påtænker at købe en 17" fladskærm og vil gerne have svar på følgende
inden købet:

1) Hvilken god skærm kan anbefales til under 3000,-?
2) Er der stadig pixel fejl på skærmene?
3) Er der nogen ide´ i at købe en med separat strømforsyning?

Fra : JK (at mail dot dk)

Dato : 02-11-04 14:25

On Tue, 2 Nov 2004 13:33:17 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbak[fjern_dette]@e-box.dk> wrote:

>Jeg påtænker at købe en 17" fladskærm og vil gerne have svar på følgende
>inden købet:
>
>1) Hvilken god skærm kan anbefales til under 3000,-?

det spørgsmål har vi hver dag her. Hvad med at læse nogle gamle
spørgsmål og svar ?

>2) Er der stadig pixel fejl på skærmene?

det vil der nok altid være, ja. Jeg har nu ikke observeret nogen på 2
eizo.
Hvis ikke der må være en pixel-fejl for 1280x1024 punkter, så kræver
det en statistik bedre end 1:1 million, eller rettere 1:3 millioner,
da hver pixel består 3 kulørte pixels.

>3) Er der nogen ide´ i at købe en med separat strømforsyning?

De har da altid deres egen netledning og dermed strømforsyning. Jeg
synes, at det er generende, hvis den har en 'kasse' til at ligge og
flyde. og det ikke er indbygget.

Så vil jeg spørge: hvorfor vil du ikke have en 19", men en 17".

Er dine øjne unge eller gamle.

Fladskærme skal nemlig køre ved deres medfødte opløsning, og den er
for både 17" og 19" på 1280x1024.

Dvs. at ikonerne på en 17" er (17/19)x100%=10,5% mindre end på en 19".

Så gamle øjne er bedst tjent med 15" eller 19". Det er nemlig sådan at
15" skal køre med 1024x768 og det giver omtrent samme størrelse som
1280x1024 på en 19".

Du kan nemlig godt få en 19" for 3000,-

LG1910S, f.eks. og Philips 190S5FS for 3300,-

LG'eren er s-ips panel, og Philips'en er TN panel.
Det er ret svært at vælge imellem de to !

mvh

John

Fra : JSH [9800]

Dato : 02-11-04 17:13

"JK (at mail dot dk)" <johnknuhtsen@address.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> LG1910S, f.eks. og Philips 190S5FS for 3300,-
>
> LG'eren er s-ips panel, og Philips'en er TN panel.
> Det er ret svært at vælge imellem de to !

Tak for svarene.

Det kan da godt være, at jeg skal have en 19" så!

Hvad betyder: LG'eren er s-ips panel, og Philips'en er TN panel

Fra : JK

Dato : 02-11-04 17:42

On Tue, 2 Nov 2004 17:12:38 +0100, "JSH [9800]"
<jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> wrote:

>Det kan da godt være, at jeg skal have en 19" så!
>
>Hvad betyder: LG'eren er s-ips panel, og Philips'en er TN panel

Der er link til en artikel om det i en af trådene før. På
www.xbitlabs.com

mvh

John