HJÆLP!!!
Fra : Jebir

Dato : 15-05-01 22:32

Jeg står og mangler nogle gode ideer.
Jeg skal bruge noget musik der skal spille til vores spejdergruppes
sommerlejr.
Vi skal have stillet et større middelaldermarked op, og skal selvfølgelig
have noget musik til at skabe noget stemning. Der er selvfølgelig ERA som
alle kender, men er der nogen der kan anbefale andet?
Det skal bare være musik, ingen sang (jo, som i ERA, store kor o.lign.)

Nogen der har nogle forslag???

Mikkel Skou

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-05-01 23:04

Clannad rykker hver gang Der synges i de fleste af deres numre, men
meget blødt og en smule meditativt til tider. Og hvis du siger Era, så siger
jeg Deep Forest og endnu bedre Enigma, specielt deres M C M X C a. D. Og
glem ikke Adiemus, hvor jeg synes bedst om de to første (du kan vist også få
en best of)!!

Fra : Kim Petersen

Dato : 15-05-01 23:06

Ups! Når man siger Clannad siger man selvfølgelig også Enya (tidligere med i
C) og Mairé Brennan (forsangerinde i C), hvor Clannad dog er det suverænt
bedste.

Fra : Chris

Dato : 15-05-01 23:09

On Tue, 15 May 2001 23:31:40 +0200, "Jebir" <kronos@gotg.dk> wrote:

> [...]
>alle kender, men er der nogen der kan anbefale andet?
>Det skal bare være musik, ingen sang (jo, som i ERA, store kor o.lign.)

Sorten Muld er da i hvert fald middelaldermusik.

....eller måske Lars Lilholt? *LOL*

kh
Chris Hansen

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-01 23:14

In an article of 15 May 2001 Chris wrote:

> Sorten Muld er da i hvert fald middelaldermusik.

Jeg tror, at de fleste middelalderfolk vil syntes, at det lyder meget
underligt.

--
Uffe Holst

Fra : Uffe Holst

Dato : 15-05-01 23:17

In an article of 15 May 2001 Jebir wrote:

> [...]
> alle kender, men er der nogen der kan anbefale andet?
> Det skal bare være musik, ingen sang (jo, som i ERA, store kor o.lign.)

Det kommer jo lidt an på, hvad du vil have. Era er jo absolut ikke
middelaldermarkedmusik. Era spiller mere på messende munke og deslige, og
det var nok begrænset, hvor meget man stødte på dem på markedet.
Markedsmusikken har nærmere været lystige sange. Jeg tror, at jeg ville gå
ned på det lokale musikbibliotek og se, hvad de har af dansk, svensk,
norsk, irsk eller deslige folkemusik.

--
Uffe Holst

Fra : MCP of DK

Dato : 15-05-01 23:50

Eller noget Taffelmusik. Det signalere da midalder i stor stil

mvh

Michael

Fra : Jebir

Dato : 16-05-01 07:16

- Det har du jo selvfølgelig ret i, men meningen med musikken var ikke at
det skulle være noget som spejderne specielt skulle lægge mærke til/lægge
vægt på, det skal bare "være der" hvis du forstår hvad jeg mener? Det skal
ligesom skabe en form for atmosfære der ikke normalt findes på en stor mark
med 60 spejdere....

Mikkel Skou

Fra : Uffe Holst

Dato : 16-05-01 09:44

In an article of 16 May 2001 Jebir wrote:

> [...]
> ligesom skabe en form for atmosfære der ikke normalt findes på en stor mark

Var jeg dig, hvilket jeg jo ikke er, så tror jeg, at jeg ville kigge mig
lidt omkring for at se, om jeg kunne finde et eller andet lokalt
amatørband, der spiller rigtig folkemusik. Det kunne være, at de kunne
overtales til at tage ud og spille på jeres middelaldermarked. Okay, I er
vel som min egen gruppe ikke millionærer, så de skal jo nok helst gøre det
gratis

Det kunne nemlig sikkert være meget sjovt.

--
Uffe Holst

Fra : Jebir

Dato : 16-05-01 09:51

- Det kunne det, og det har goså været overvejet. Men resultatet blev, at
der ikke ville være penge til det... (vi skal hele gruppen afsted -
selvfølgelig betaler ungerne, men forplejning til ca. 60 pers. i en uge er
ikke billig, og så skal der betales transport o.ling ved siden af...).
Desuden ville det være synd for bandet...
Aktiviteten kører nemlig hele dagen, og folk kommer til at gå til og fra, så
der vil ikke være nogen der RIGTIG lægger mærke til dem...

Mikkel

Fra : Alex Bach Andersen

Dato : 17-05-01 13:21

I indlægget <i2.e2.gD2D0e5gCDcBzDd.NR@post6.tele.dk>
dateret 16 May, forfattede Uffe Holst:

[snip]
> [...]
>Markedsmusikken har nærmere været lystige sange. Jeg tror, at jeg ville gå
>ned på det lokale musikbibliotek og se, hvad de har af dansk, svensk,

Hvad med at kigge/lytte til den originale Carmina Burana (altså ikke Carl
Orffs moderne version, men det originale manuskript fra Bernaurn Klosteret)

--
Alex Bach Andersen, freelance conductor UIN: 8285066
NodeSats/MusicTypesetting - Acorn RISC PC 600 - StrongARMed