Billgt grafikkort som godt kan bruges til ~
Fra : Jonas R.

Dato : 02-11-04 10:04

Står og skal bruge et grafikkort som koster max 1500 kr, men som stadig også
kan spille de nyere spil bare nogenlunde.

Hvad anbefaler? Evt. billigere end 1500 kr er seføli også oki.

Har da selv overvejet om jeg skulle give mit eget Gainward 750 XP (GF ti
4800) mener jeg det hedder og købe et nyere til mig selv.

/Jonas R.

Fra : Carsten

Dato : 02-11-04 11:24

Et Poiny of View Geforce FX5900XT-128MB kan fås til omkring 1500 med fragt
på nettet, find det billigste sted på www.edbpriser.dk

Har et grafikkort magen til og det giver en score på 5500 i 3DMark03.
Mit gamle Geforce4 TI4400-128MB gav kun ca.1200.

Carsten

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-11-04 17:13

On Tue, 2 Nov 2004 10:03:50 +0100, Jonas R. <hihi@hihi.dk> wrote:

> [...]
>
> Har da selv overvejet om jeg skulle give mit eget Gainward 750 XP (GF ti
> 4800) mener jeg det hedder og købe et nyere til mig selv.

Hej
Der er flere muligheder. Et FX5900 er et godt bud. Ellers er der et lidt
dyrer alternativ et Radeon9800pro.
I standart hastigheden er det 9800pro kortet som er hurtigst. Men hvis du
overclocker kan du faktisk får 5900 kortet hurtigere end 9800pro. Det
kræver dog god køling og lidt held.
Der kan også være andre faktorer end hastigheden du skal have med i
betragtningen. F.eks. bundle spil eller hvor meget kortet larmer.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : N´far

Dato : 02-11-04 18:01

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssguhztaauxvtjp@sprinteren...

> [...]
>
> /Thomas
> --
> "jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Jeg vil anbefale dig et kort, som man ikke læser så meget om herinde:

et "6800LE".

Prisniveau er 1800 - 2100 Kr., så omkr. 9800pro(Ice)-pris.

Google - search " 6800LE benchmarks " vil give dig de nødv. oplysinger.

Også en go´ ide at finde vejen ind i Futuremarks 3Dmark2003 el. 3Dmark2005
og samligne point/scores af de forsk. kort.

Mvh.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 02-11-04 22:02

> Jeg vil anbefale dig et kort, som man ikke læser så meget om herinde:
>
> et "6800LE".

Jeg skal ikke bruge noget kort.

/Thomas
--
"jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Fra : N´far

Dato : 02-11-04 23:01

"Thomas Hansen" <thomas.hansenGORILLA@lite.dk> skrev i en meddelelse
newssguveaxpuxvtjp@sprinteren...

> Jeg skal ikke bruge noget kort.
>
> /Thomas
> --
> "jeg blev perfekt da jeg stoppede med at overdrive"

Godt så. Håber, den lander alligevel.