Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Canon Power Shot G1 spm.
Fra : Jonas

Dato : 15-05-01 22:17

Jeg har CF 16 mb - 64 mb - 128 mb der altid sidder i
Jeg bruger fast Resolution Small 640x480 pixels og Compression Normal så
kan der være/tages flest billeder,
men her kommer mit spørgsmål, hvordan kan jeg se forskel ? for det kan
jeg altså ikke, hvis jeg ændrer på Resolution til Large eller Medium og
Compression til Fine eller Superfine end at der bliver meget mindre
billeder til rådighed på CF kortet !
Noget andet der irriterer mig er "hjulet" der består af 2 hjul (ved ikke
hvad I fotografer kalder den), den underste tænd - sluk - teknik -
pctilslutning og den øverste står altid på auto, men her kommer
irritationen, det sker af og til at den øverste følger med når jeg
drejer den underste fordi TAPPEN burde være noget større, I forstår jeg
sætter tommelfingeren på til tænd og auto følger med ned til P (jeg kan
ikke gøre for at jeg har en stor/tyk tommelfinger)
Jeg har et stativ og har prøvet at tage det samme fastemotiv med alle
indstillinger, jeg ved godt at skal jeg tage bevægelige motiver så skal
det øverste hjul stå på PanFocus (nr 1 lige under auto) eller misforstår
jeg noget ?
Jeg ser ingen forskel på skærmen eller det gør jeg først ved papirprint
?

Ellers er jeg tilfreds med G1 bortset fra det om "hjulet"
Jeg har også købt Tele-Vidvinkel linse m.v. (har masser af penge), det
hele er selvfølgelig købt hos www.Technikdirekt.de (kameraet er købt
endnu billigere 6.700 kr incl. en større blitz)

vh
Jonas

Fra : kurt k.

Dato : 15-05-01 22:34

On Tue, 15 May 2001 23:16:36 +0200, Jonas wrote:

> [...]
> kan der være/tages flest billeder,
> men her kommer mit spørgsmål, hvordan kan jeg se forskel ?

Hvordan prøver du da at se forskel?

På skærmen bag på kameraet?

På PC'en?

Efter at du har printet billederne?

Noget helt andet?

> for det kan jeg altså ikke, hvis jeg ændrer på Resolution til
> Large eller Medium og Compression til Fine eller Superfine end
> at der bliver meget mindre billeder til rådighed på CF kortet !

Billederne skulle også gerne tage længere tid at overføre til
PC'en?

> Jeg har også købt Tele-Vidvinkel linse m.v. (har masser af penge), det
> hele er selvfølgelig købt hos www.Technikdirekt.de (kameraet er købt
> endnu billigere 6.700 kr incl. en større blitz)

Men det lyder nu som om du kunne have klaret dig med et billigere
kamera.

kurt

Fra : Jonas

Dato : 16-05-01 08:44

"kurt k." <kurt.kiwi@bigfoot.com> skrev i en meddelelse

Normal så

> Hvordan prøver du da at se forskel?
>
> På skærmen bag på kameraet? = NEJ
>
> På PC'en? = JA
>
> Efter at du har printet billederne? = det gør jeg sjældent

Jeg viser mine billeder frem fra en tændt bærbar og bruger
softwareprogrammet "iView" ver 2.4 fra
www.jogradata.dk gratis at downloade !

> Billederne skulle også gerne tage længere tid at overføre til
> PC'en? = Går nu lynhurtigt synes jeg
>
> Men det lyder nu som om du kunne have klaret dig med et billigere
> kamera.

Ja og istedet for at køre i en BMW at køre i en Lada
Med de lønninger vi efterhånden får i Danmark og bruger man som jeg kun
90% i forbrug og 10% til opsparing, så kan alle blive millionærer,
desværre er vi kun 48.000 millionærer iflg. Danmarks Statistik

vh Jonas

Fra : Erik Christensen

Dato : 17-05-01 21:17

> Jeg viser mine billeder frem fra en tændt bærbar og bruger
> softwareprogrammet "iView" ver 2.4 fra
> www.jogradata.dk gratis at downloade !

Du kan også prøve XnView, ligeledes gratis og på dansk:
www.xnview.com

Hvis du kun skal betragte billederne på skærmen, har du selvfølgelig
ingen nytte af en billedstørrelse over skærmopløsningen, f.eks.
1024x768 som en bærbar typisk kører med, alt andet større format
vil hænge uden for skærmen, med mindre du har sat iView til at tilpasse
billedet til skærmstørrelsen, hvorved du alligevel kun får en opløsning
på ca. 70 dpi som ligger fast.
Den eneste fordel du har ved dit kameras store billedformat er at
du kan zoome eller croppe billedet mere.
Køb en ny bærbar i et format der kan matche kameraet hvis du vil
udnytte begge dele optimalt.

Mvh
Erik

Fra : Henrik Larsen

Dato : 16-05-01 18:05

> [...]
> hele er selvfølgelig købt hos www.Technikdirekt.de (kameraet er købt
> endnu billigere 6.700 kr incl. en større blitz)

Hmmm, med det brugsmønster ville du nok være ligesågodt tilfreds med det
billigste digi kamera du overhovedet kan finde. Dvs. et 800.000 pixels til
1500 Kr. Og så kan du nok finde et her er nemmere at betjene med
boksehandsker på.

Henrik