Fundatsændring
Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 29-10-04 21:30

Peter Hindsgaul wrote:

> Og så synes jeg i øvrigt at fundatsen
> for denne gruppe skal ændres, så det er helt klart at det er undervisning og
> dermed relaterede pædagogiske og sociale emner der debateres
Måske Peter Hindsgaul vil uddybe?
Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Zeki

Dato : 30-10-04 12:07

Jeg foreslår at man ændrer titlen på NG'en til
dk.undervisning.børnhaveniveau, i stedet. For personfnidder og
mudderkastning er efterhånden mere reglen end undtagelsen herinde.

Mvh Zeki

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 30-10-04 14:00

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg foreslår at man ændrer titlen på NG'en til
> dk.undervisning.børnhaveniveau, i stedet. For personfnidder og
> mudderkastning er efterhånden mere reglen end undtagelsen herinde.
>
> Mvh Zeki

Den er jeg med på - hvis vi så kan holde denne gruppe Jørn Hedegaard
Poulsen-fri!

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 19:02

Arne H. Wilstrup wrote:
> "Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den er jeg med på - hvis vi så kan holde denne gruppe Jørn Hedegaard
> Poulsen-fri!
Povlsen!

Fra : N/A

Dato : 30-10-04 21:21

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-10-04 21:21

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> vi=os!

Ja, så langt er jeg med. Men da du åbenbart udtaler dig på fleres vegne,
ville det da være rart at vide hvem.

> Jeg forwarder til den relevante tråd.

Der skulle du så nok have skrevet i første omgang.

> Peter: Brugte du bare muligheden for snakken om fundatsændring
> til at standse en for dig irriterende debat?

Så længe fundatsen ikke er ændret tror jeg ikke et indlæg fra mig kan stoppe
noget som helst.

Der kommer et forslag på et tidspunkt, jeg ved bare ikke hvornår jeg har tid
og lyst til at udarbejde det.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 22:53

Peter Hindsgaul wrote:
> [...]
> ville det da være rart at vide hvem.

> Der skulle du så nok have skrevet i første omgang.

Så er det måske på tide, at du uddyber!

> Så længe fundatsen ikke er ændret tror jeg ikke et indlæg fra mig kan stoppe
> noget som helst.
Nå! hvad var så din hensigt?
Du følter ikke, at der var overskud i gruppen
til at debatere et it-spørgsmål, og derfor skrev du:

HINDSGAUL:
> [...]

Hvortil jeg svarede

JHP:

Men du bliver jo ved Peter og skriver i eufori til en af dine
kollegaer:

HINDSGAUL:

En udkrystalisering udbedes!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-10-04 23:07

> [...]

> Hvortil jeg svarede
>

> JHP:
>
> Men du bliver jo ved Peter og skriver i eufori til en af dine

Ja det er jo så et ganske glimrende eksempel på historieforfalskning eller
uredelig dokumentation. Den, der ikke har fulgt denne tråd fra starten,
kunne tro at tingene rent faktisk var foregået i den rækkefølge og kontekst
du angiver. Og det ved du jo så glimrende, at de ikke er.

Så enden på dette fra min side (i denne omgang) bliver at du kan udbede alt
det du har lyst til, det vil ikke påvirke mig synderligt. Du kan herefter
konkludere hvad du vil, og sprede det i et hav af indlæg - eller lade være.
Det vil heller ikke påvirke mig synderligt. Tilsvarende skriver jeg hvis jeg
har lyst, og lader være hvis jeg ikke har.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Kim2000

Dato : 30-10-04 23:34

> [...]
> kunne tro at tingene rent faktisk var foregået i den rækkefølge og
> kontekst du angiver. Og det ved du jo så glimrende, at de ikke er.

Ja, så oplevede også du, hvordan denne Jørn "debattere". For et par uger
siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste gider
svare/reagere på personens indlæg.

Mvh
Kim

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-10-04 23:49

"Kim2000" <kim2000@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Ja, så oplevede også du, hvordan denne Jørn "debattere". For et par uger
> siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste
> gider svare/reagere på personens indlæg.

Det er nu ikke nogen ny oplevelse. Sådan har det været i de par år jeg
jævnligt har kigget forbi.
Jeg lægger ikke så meget i det, opfatter det nærmest som underholdning.
Desværre er det jo ikke al underholdning, der er lige underholdende. Men når
sandheden skal frem, synes jeg faktisk det er sjovt at lade ham demonstrere
og udstille sin totale mangel på viden om praktisk talt alt, hvad der har
med den danske folkeskole at gøre.

Venlig hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 23:20

Peter Hindsgaul wrote:

> [...]
> og udstille sin totale mangel på viden om praktisk talt alt, hvad der har

Peter, måske du vil komme nogle eksempler?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-11-04 00:07

> Peter, måske du vil komme nogle eksempler?

Dem leverer du jo selv i rigelige mængder.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 23:38

Peter Hindsgaul wrote:

> Det er nu ikke nogen ny oplevelse. Sådan har det været i de par år jeg
> jævnligt har kigget forbi.
Jeg er stadig harm!
> Jeg lægger ikke så meget i det, opfatter det nærmest som underholdning.
Oh hvad er det så, Peter, jeg underholder med?

> [...]
> og udstille sin totale mangel på viden om praktisk talt alt, hvad der har
Oh hvor er det så, Peter, jeg praktiserer denne sport?
Og hvor er det, du morer dig?
Eksplicitte referencer, tak!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-10-04 09:36

> [...]
> siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste
> gider svare/reagere på personens indlæg.

Jeg har sat ham i mit filter forlængst - jeg har kun læst ham gennem andre,
der svarer på hans tåbeligheder. Han ved intet om det, han skriver om - hans
viden om folkeskolen er ikke-eksisterende og det er trættende at høre ham
udbrede sig om alle mulige emner i denne gruppe, der ikke blot tangerer
noget, der nærmer sig sandheden om disse ting (så kan det vist ikke blive
tættere på uvidenhed) - at jeg af og til lader mig rive med, er naturligvis
ærgerligt, men på den anden side, så er det mig en lise, at han er blokeret
som direkte deltager hos mig.

--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 20:20

Kim2000 wrote:

> Ja, så oplevede også du, hvordan denne Jørn "debattere". For et par uger
> siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste gider
> svare/reagere på personens indlæg.
og hvori består "historieforfalskningen"?
oh hvori består den "uredelig dokumentation"?

Det kan du vel svare på Kim?
(Det er en meget voldsom beskyldning,
så jeg forventer dokumentation)

Sæt venligst en eksplicit pointer til den/de *eksplicitte* diskussioner
hvor du oplever ovenstående!

Kan du ikke det, så er dig, der er en platugle!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-11-04 21:06

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan du vel svare på Kim?
> (Det er en meget voldsom beskyldning,
> så jeg forventer dokumentation)

Det synes jeg ikke du kan tillade dig at afkræve Kim dokumentation for, da
det er et indlæg fra mig Kim citerer. Dokumentationen for den voldsomme
beskyldning er jeg kommet med tidligere, så den side af sagen er på plads.
At du så nu leverer dokumentation for, at du ikke er i stand til at læse et
indlæg, og gennemskue hvem, der har skrevet hvad synes jeg blot er morsomt.

> Sæt venligst en eksplicit pointer til den/de *eksplicitte* diskussioner
> hvor du oplever ovenstående!
>
> Kan du ikke det, så er dig, der er en platugle!

Som sagt - bland Kim udenom. Og da jeg allerede i weekenden redegjorde for,
hvordan du rev citater ud hist og pist og blandede dem, så de passede bedst
muligt ind i dit ærinde kan jeg heller ikke tage platugletitlen på mig. Men
jeg har måske et bud på, hvem der kan kalde sig det...

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 22:20

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det synes jeg ikke du kan tillade dig at afkræve Kim dokumentation for, da
> det er et indlæg fra mig Kim citerer.

Er det virkelig dig Peter?

CITATET:
Ja, så oplevede også du, hvordan denne Jørn "debattere". For et par uger
siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste gider
svare/reagere på personens indlæg.
(Hvor, har du skrevet det Peter?)
Jeg insistere på at få en forklaring!

> Dokumentationen for den voldsomme
> beskyldning er jeg kommet med tidligere, så den side af sagen er på plads.
HVOR Peteter Hindsgaul ???
Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-11-04 00:06

> [...]

> Ja, så oplevede også du, hvordan denne Jørn "debattere". For et par uger
> siden oplevede jeg det samme, det er (vel) også derfor kun de færreste

Du er jo simpelthen sjov.

Du skriver:
"og hvori består "historieforfalskningen"?
oh hvori består den "uredelig dokumentation"?

Det kan du vel svare på Kim?"

Men de ord bruger Kim slet ikke - dem bruger jeg.

> HVOR Peteter Hindsgaul ???

I en stribe indlæg i denne tråd. Bl.a. dette indlæg.

Og igen viser du, at du simpelthen ikke har styr på, hverken hvad du selv
eller andre skriver.

Men som jeg startede med at skrive: Du er jo simpelthen sjov.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 31-10-04 00:34

Peter Hindsgaul wrote:
> [...]
> kunne tro at tingene rent faktisk var foregået i den rækkefølge og kontekst
> du angiver. Og det ved du jo så glimrende, at de ikke er.

Hvad er konteksten Peter?
Hvordan mener du iøvrigt at rækkefølgen af ovst. 'rigtigst' bør være?

Er din kontekst:
PETER:

Jeg kan i den forbindelse garantere dig, at debatten kommer
til at foregå lige her!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 31-10-04 03:14

> Hvad er konteksten Peter?
> Hvordan mener du iøvrigt at rækkefølgen af ovst. 'rigtigst' bør være?

Kender du ordet kronologisk? Det var f.eks. en mulighed. Du foregiver at det
nederste citat følger efter det midterste i tid. Det gør det ikke, det er
skrevet knap 2 måneder før. Desuden har jeg kun skrevet det én gang, du
foregiver at jeg har skrevet det 2 gange. Det er blevet citeret i andre
indlæg hvis det var relevant (man kan nemlig godt nøjes med at citere, når
det er relevant), men at foregive at der er tale om 2 indlæg fra min side er
uhæderligt.

> Jeg kan i den forbindelse garantere dig, at debatten kommer
> til at foregå lige her!

Du kan vist ikke garantere mig noget som helst. Du kan debatere, hvor du har
lyst, men beslutningen bliver taget på baggrund af debatten andetsteds.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 19:26

Peter Hindsgaul wrote:
> [...]
> lyst, men beslutningen bliver taget på baggrund af debatten andetsteds.

Du tror, Peter, at du kan lave om på dk.undervisning.folkeskole's fundats
andetsteds? En ændring kan og skal alene foretaget her! Jeg linker alle
debatter, du evt. ønsker at foretage "eksternt" her!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-11-04 21:07

> [...]

> andetsteds? En ændring kan og skal alene foretaget her! Jeg linker alle
> debatter, du evt. ønsker at foretage "eksternt" her!

Du kan linke så meget du gider. Jeg holder mig til retningslinjerne på
www.usenet.dk

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 22:03

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Du kan linke så meget du gider. Jeg holder mig til retningslinjerne på
> www.usenet.dk

Lad os høre hvorfor, du fortolker disse regler, som du åbentbart gør.
Hvad er dit argument, Peter, for at diskussion er ekstern?

Med venlig hilsen
Jærn Hedgaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-11-04 00:10

> Hvad er dit argument, Peter, for at diskussion er ekstern?

Den er jo ikke ekstern. Alle der har adgang til denne gruppe har også adgang
i dk.admin.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 12-11-04 02:23

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Den er jo ikke ekstern. Alle der har adgang til denne gruppe har også adgang
> i dk.admin.
Og det mener du så i din agtværdige højhed er svaret?
> Hilsen
> Peter Hindsgaul

Hvad er Peter Hindsgauls nærvær på nuværende?
Har hans højhed, planer om at lave vedtægterne om?
Har hans højhed, tænkt sig, at at gøre dette dulgt?

Kender Hr. Peter Hindsgaul overhovedet
usenet's regler?

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 20:53

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Kender du ordet kronologisk?
Jo da!
> Det var f.eks. en mulighed. Du foregiver at det
> nederste citat følger efter det midterste i tid. Det gør det ikke, det er
> skrevet knap 2 måneder før.

Det midterste er mit svar? Og det har jeg selvfølgelig ikke skrevet før
jeg læste dine spørgsmål???
Tror du, at jeg er tankelæser?
> Desuden har jeg kun skrevet det én gang, du
> foregiver at jeg har skrevet det 2 gange.
Der står den samme mening i begge to! Og det er vel din mening at mene, som du mener?

> [...]
> det er relevant), men at foregive at der er tale om 2 indlæg fra min side er
Så får dine argumenter dobbelt vægt? Eller hvad?
Hvori, Peter, består det uhæderlige?

> Du kan vist ikke garantere mig noget som helst. Du kan debatere, hvor du har
> lyst, men beslutningen bliver taget på baggrund af debatten andetsteds.
Jeg kan stadig garantere dig, Peter, at det er her, at det foregår!
Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-11-04 21:09

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

<ikke ret meget, men citerede en del>

Lille ven, jeg tror vi stopper her.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 22:08

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse
>
> <ikke ret meget, men citerede en del>
>
> Lille ven, jeg tror vi stopper her.

Det tror jeg ikke, vi gør.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 03-11-04 00:11

> Det tror jeg ikke, vi gør.

Jeg gør

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 04-11-04 19:23

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg gør
Hvad er det nu pædagogen, her siger?
Da jeg ikke er pædagg, kan jeg desvære ikke
hjælpe dig!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 18:32

Zeki wrote:
Kære Zeki,
Prøv dog her i "fundatsændringsdebatten"
at kommme med noget bedre end:
> Jeg foreslår at man ændrer titlen på NG'en til
> dk.undervisning.børnhaveniveau, i stedet.
Du må med google søge tilbage i dk.undervisníng.folkeskole
for at finde ud af hvad det drejer sih om.

Efter disse studier, så tilbagemeld venligst her,
om hvordan vi får mere luft under denne gruppe.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 22:22

Peter Hindsgaul wrote:
> "Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem "vi" er ved jeg ikke, men du kan da forvente en uddybning i den
> relevante gruppe når jeg har stillet forslaget, og ikke et sekund før.

vi=os!
Jeg forwarder til den relevante tråd.

*Peter*: Truede du blot med en ændring af fundatsen
for at standse en for dig irriterende debat?

Den relevante gruppe?

Det er vel,
når man kalder en spade
for en spade, vel saftsusme mig
her?

> Hilsen
> Peter Hindsgaul

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-10-04 22:56

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er vel,
> når man kalder en spade
> for en spade, vel saftsusme mig
> her?

Nej, det foregår i dk.admin.

I hvert fald hvis man skal tro på http://www.usenet.dk/otd/, og det er jeg
ret sikker på at man skal

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 23:20

Peter Hindsgaul wrote:

> Nej, det foregår i dk.admin.
>
> I hvert fald hvis man skal tro på http://www.usenet.dk/otd/, og det er jeg
> ret sikker på at man skal

Det er da en mærkværdig holdning, om du tror, du
kan lave gruppens fundatsændringer om, uden at nævne
det her?

Der er desvære, på nuværende, ikke plads til flere
læreridioter i gruppen.

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 30-10-04 23:43

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er da en mærkværdig holdning, om du tror, du
> kan lave gruppens fundatsændringer om, uden at nævne
> det her?

Det er da en mærkværdig holdning, at spillereglerne ikke skal overholdes.
Jeg kan ikke lave noget som helst om, men jeg kan foreslå og lægge op til
debat. Derefter vil styregruppen for den danske del af usenet afgøre sagen
på baggrund af debatten.

> Der er desvære, på nuværende, ikke plads til flere
> læreridioter i gruppen.

Havde jeg været i dårligt humør havde jeg nok alligevel plonket dig nu. Men
det er jo lørdag nat, så jeg vælger at tro, at du har kastet dig over din
computer efter en tur i byen.

> Med venlig hilsen

Jeg er da i det mindste ærlig når jeg har droppet "venlig" i min hilsen i de
indlæg, der er møntet på dig

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 31-10-04 09:38

"Peter Hindsgaul" <peter@hindsgaul.> skrev i en meddelelse
hilsen

> Jeg er da i det mindste ærlig når jeg har droppet "venlig" i min hilsen i
> [...]

Du kan roligt droppe hilsen - også!
--
ahw

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 19:55

Peter Hindsgaul wrote:
> [...]
Har du misforstået et eller andet Peter?

Du linker ikke her til et citat, Peter!
Så, hvad er det egentlig, du mener, jeg har misforstået?
SU!

> [...]
> debat. Derefter vil styregruppen for den danske del af usenet afgøre sagen
Har du i dit stramme alvor, virkelig tænkt dig.
at en fundatsændring for dk.undervisning.folkeskole skal laves ved
et kup?

Jeg garanterer dig så for, endnu engang, at diskusionen,
om en fundatsændring for nærværende gruppe, kommer til at
foregå her!
(Og det er der intet, hvis du tror det, "ulovligt" i!)

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-11-04 21:10

"Jørn Hedegaard Povlsen" <j_h_p@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Har du i dit stramme alvor, virkelig tænkt dig.
> at en fundatsændring for dk.undervisning.folkeskole skal laves ved
> et kup?

Ja, det er min intention. Væbnet om nødvendigt

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 02-11-04 20:07

Peter Hindsgaul wrote:

> [...]
> computer efter en tur i byen.

> Jeg er da i det mindste ærlig når jeg har droppet "venlig" i min hilsen i de

Konklussion?
Det taler for sig selv Peter!

Med venlig hilsen
Jørn Hedegaard Povlsen

Fra : Peter Hindsgaul

Dato : 02-11-04 21:12

> Konklussion?
> Det taler for sig selv Peter!

Det er jeg glad for at høre. Jeg forsøger at formulere mig så klart, at mine
indlæg taler for sig selv. Det er dejligt når det lykkes.

Hilsen
Peter Hindsgaul

Fra : Jørn Hedegaard Povls~

Dato : 30-10-04 23:07

Peter Hindsgaul wrote:

> Ja, så langt er jeg med. Men da du åbenbart udtaler dig på fleres vegne, ville det da være rart at vide hvem.

> Der skulle du så nok have skrevet i første omgang.

JHP:

HINDSGAUL: