Trådløst telefon-stik
Fra : Nicolaj

Dato : 20-10-04 12:03

Hej,

Jeg har købt en gammel drejeskive-telefon, som p.t. ikke er tilsluttet
da det er for omstændigt at trække kabel til den hvor den skal
stå/står.

Jeg vil gerne tilslutte den, så man kan ringe fra den og vil høre om
nogen kender til et "trådløst telefonstik", dvs. en adapter der sættes
i telefonstikket i væggen, som sender signalet trådløst til en
modtager-adapter der sættes på telefonstikket på telefonens ledning.
Findes det?

Hvis nogen har et svar, må de meget gerne sende mig en kopi på
ovenstående email-adresse udover at poste i denne tråd (drlandau at
msn dot com).

Tak for hjælpen!

/Nicolaj Rasmussen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 20-10-04 14:59

"Nicolaj" <drlandau@msn.com> wrote in message
> [...]
> i telefonstikket i væggen, som sender signalet trådløst til en
> modtager-adapter der sættes på telefonstikket på telefonens ledning.

Siemens lavede sådan en adabter for et par år siden til en DECT base... Men
jeg kan ikke se de har det mere.. måske fordi det ikke blev et hit.. Kan jo
være der er nogle siemens forhandlere der stadig har den.

men hvorfor er det for anstændigt at trække et kabel? du har ikke prøvet en
elektriker eller noget?

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 21-10-04 11:32

ALDI solgte for nogle uger siden sådan en boks til ca 600 eller 700 kr.
Måske du kan finde en butik der stadig har nogle liggende.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-10-04 21:45

Det virker nok ikke med drejeskive uden en nummersender.