1280x1024 fps
Fra : Jes

Dato : 01-11-04 11:32

Hej.

Jeg har tænkt mig at købe en ny computer, og overvejede at købe en 17"
tft, med responstid på 12ms. (LG L1730SSNT)
Mht. Responstiden burden den vel være ok at spille på, men et andet
problem er jo, at den er begrænset til en opløsning på 1280x1024.
Vil computeren være hurtig nok til at køre de nye spil?
Hardwaren vil blive noget i retning af AMD64 3000MHz, med et Radeon
9600XT 256mb, 512mb ram osv.

Hvad mener I? Er det noget man får problemer med, ikke at kunne gå ned i
1024x768?

/Jes

Fra : iddqd

Dato : 01-11-04 11:53

Jes wrote:
> [...]
> 9600XT 256mb, 512mb ram osv.
>
> Hvad mener I? Er det noget man får problemer med, ikke at kunne gå ned i

Det meste vil køre fint, men der vil være spil som et 9600XT vil havde
svært ved at trække og at du gerne vil køre 1280*1024 gør det ikke
mindre uproblematisk. Bemærk dog at TFT skærme godt kan vise lavere
opløsninger, det er blot ikke optimalt og mens nogen synes det virker
fint er vi andre der mener det slet ikke holder.

Mvh

Bruno

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 01-11-04 16:54

"Jes" <jesl@daimi.au.dk> wrote in message
> [...]
> 256mb, 512mb ram osv.
>
> Hvad mener I? Er det noget man får problemer med, ikke at kunne gå ned i

Jeg er enig med iddqd. Et Radeon 9600XT er IKKE nok til at trække de nyeste
spil i 1280x1024. Skal du køre spil som Far Cry og Doom 3 i den oplsøning
med fornuftige frame rates, skal du have et GeForce 6800 eller et Radeon
9800/X800. Hold dig fra GeForce FX kortenene.
---
Anders

Fra : Jes

Dato : 01-11-04 21:02

Tak skal i have begge to.

Jeg tror jeg køber en CRT i stedet, og måske alligevel et GeForce 6800.

VH

Jes

Fra : Jens Jensen

Dato : 02-11-04 09:26

"Jes" <jesl@daimi.au.dk> skrev i en meddelelse
> Hvad mener I? Er det noget man får problemer med, ikke at kunne gå ned i
> 1024x768?

Ja! Alle spil understøtter ikke 1280 x 1024.