Honda XBR 500 købt via nettet
Fra : Søren Jensen

Dato : 15-05-01 21:39

Som nogle måske husker startede jeg en tråd for et stykke tid siden hvor jeg
udbad erfaringer med Honda XBR 500.
Jeg fik en del respons bl.a. link til en side om XBR'en.

Ved en forhandler der havde taget en sådan cykel hjem stod den i ca. 17000,-
u/afgift med 70 kkm i hjulene.
Da min far var interesseret i En Honda GB 500 Clubman - som ligner XBR'en
meget, var det en fornøjelse at der på førnævnte side var en afdeling med
salg, hvor private tyskere solgte XBR og GB'ere.

Efter lidt e-mail veksling, fremsendelse af billeder m.m. blev det hele
pinnet ned til to cykler en Honda XBR 500 S (har egerfælge ligesom
clubman'en) med 32 kkm til 3150 Dm (til mig) og en Honda GB 500 Clubman med
19 kkm til 5300 Dm (til daddy). Begge cykler var placeret i umiddelbar
nærhed af hinanden og der blev taget kontakt til en vognmand som kunne hente
dem. Cyklerne er helt og holdent købt via e-mail og telefon, De ankom til Dk
hertil morgen og er flotte og velholdte , min skal synes i morgen og
papirer til Told og skat er fremsendt.. livet er herligt, men det er sgu
svært at blive ved med at vente.
Når cyklen er klar skal jeg en tur til Nordjylland (bor selv på fr.berg) for
at hente den.

--
Søren
XBR500S snart på plader

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-05-01 06:53

> [...]
> 19 kkm til 5300 Dm (til daddy). Begge cykler var placeret i umiddelbar
> nærhed af hinanden og der blev taget kontakt til en vognmand som kunne

Hvor langt nede i tyskland og hvad kostede fragten med vognmand ?

/A

Fra : Søren Jensen

Dato : 16-05-01 15:16

Anders Majland (Replace DOT with . in address for reply by email)
<AndersDOTMajland@jyde.dk> skrev i en

> Hvor langt nede i tyskland og hvad kostede fragten med vognmand ?

Nu er det ikke mig der stod for arrangementet med vognmanden, men så vidt
jeg husker kostede det 2800,- + moms for at hente de to cykler. Den ene var
placeret i Frankfurt og den anden i Dortmund. Frankfuert er vist ca. 700 km
syd for grænsen og cyklerne blev leveret i Nordjylland.

--
Søren
XBR500S -- som gik gennem syn i dag