Dragon Lords of Melnibone
Fra : Peter Kristiansen

Dato : 15-05-01 21:12

Hejs.

Nu eftersom det ikke lader til at jeg kan slippe af med bogen kan jeg
da ligesågodt se om jeg ikke kan få noget fornuftigt ud af den. Er der
nogen der har _linket_ til siden der forklarer alt (nå ja alt er et
stort ord) om Elric. Jeg tænker her på alt fra fansider med alt hvad
det indebærer til en oversigt over hvilken bog man bør læse først, og
andet i den stil.

Peter.

Fra : Torben AEgidius Moge~

Dato : 16-05-01 08:17

"Peter Kristiansen" <psk@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
>stort ord) om Elric. Jeg tænker her på alt fra fansider med alt hvad
>det indebærer til en oversigt over hvilken bog man bør læse først, og

Websider kan du selv finde ved hjælp af Google, AltaVista osv.
Et enkelt link får du dog: http://www.stormbringer.net/elric.html .

Hvad angår bøgerne, så er der en del bøger, men de er ret korte, sa
det er bestemt overkommeligt at læse dem allesammen. Der findes også
samlinger af flere af de oprindelige bøger i et bind og Moorcock har
skrevet en revideret udgave af historierne under en anden titel og i
færre bind. Jeg har ikke læst den nye udgave (og såvidt jeg ved bygger
spillet på den oprindelige), så jeg nævner de vigtigste bøger i den
orden de bør læses:

Elric of Melnibone
Sailor on the Seas of Fate
Stormbringer

Den førstnævnte indeholder starten af historien og Stormbringer
indeholder slutningen. Sailor on the Seas of Fate er en samling af
kortere historier, som giver en god ide om hvad man kan lave som
eventyr i Elrics verden (og de omkringliggende, da Elric flere gange
besøger andre planer).

   Torben Mogensen (torbenm@diku.dk)

Fra : Peter Steen Kristian~

Dato : 16-05-01 12:18

Fra : Klaus Æ. Mogensen

Dato : 17-05-01 09:28

"Torben AEgidius Mogensen" <torbenm@diku.dk> skrev:

> jeg nævner de vigtigste bøger i den
> orden de bør læses:
>
> Elric of Melnibone
> Sailor on the Seas of Fate
> Stormbringer

Jeg vil lige tilføje at en af kernehistorierne er kortromanen
"The Dreaming City" som ikke er i nogen af de ovennævnte bøger
(Jeg tror den er i "The Weird of the White Wolf"). Denne historie
er til gengæld lavet som et tegneseriealbum fra Marvel, med
tegninger af P. Craig Russell. Jeg tror nok Det Kulørte Bibliotek
har albummet.

--
Klaus Æ. Mogensen
http://hjem.get2net.dk/Klaudius

She was a girlygirl and they were true men, the lords of
creation,
but she pitted her wits against them and she won.
- Cordwainer Smith, "The Ballad of Lost C'mell"