The Sims 2
Fra : Diceman

Dato : 05-10-04 17:52

Hejsa

Jeg har fået spillet The sims 2, og syntes faktisk det er meget sjovt.
Men jeg har lavet en familie og flyttet ind i et hus i Nydeligrup. Er der
nogen der ved hvorfor jeg ikke kan se mine naboers huse, alt er bare tomt.
der kommer nogle gange nogle forbi, og jeg kan se hvilke adrasser de bor på.
Kan jeg ikke komme ud og besøge andre???
Er der noget jeg har glemt at gøre eller hvad?????

På forhånd tak for hjælpen

Diceman

Fra : Mercenary

Dato : 05-10-04 18:45

"Diceman" <Diceman@oncable.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> på.
> Kan jeg ikke komme ud og besøge andre???
> Er der noget jeg har glemt at gøre eller hvad?????

Desværre kan man heller ikke i 2'eren besøge sine naboer
Grunden til at du ikke kan se nabohusene er nok at udviklerne ikke har ment
at det ville være relevant at vise dem, da det jo er ens egen 'familie' det
drejer sig om. Og der bruges ressourcer nok på bare at vise ens eget hus med
indbo og Sims.
Forståeligt nok har man valgt ikke at bruge computerkraft til unødvendig
grafik.

/Merc

--
What is the difference between a wife and a job ?
After 10 years, the job still sucks.

Fra : Jens Jensen

Dato : 06-10-04 08:21

"Mercenary" <Spammers@piss.off.to.hell> skrev i en meddelelse
> [...]
ment
> at det ville være relevant at vise dem, da det jo er ens egen 'familie'

Der er jeg ikke enig. Jeg tror mere, at det drejer sig om computerkraft.
Hvis du kan se husene i nabolaget, så har du rigtig mange flere 3d-objekter
at arbejde med. Forestil dig alt det der skal beregnes hver gang du drejer
dit hus rundt, op og ned, ud og ind eller frem og tilbage - det er hele
nabolaget med alt hvad det indeholder.

>Og der bruges ressourcer nok på bare at vise ens eget hus med
> indbo og Sims.

Jeps

> Forståeligt nok har man valgt ikke at bruge computerkraft til unødvendig
> grafik.

Ikke unødvendig men uopnåelig computerkraft.

Men man kunne da godt ringe og invitere sig selv, og så tage en taxi hen til
en nabo. Det ville ikke kræve mere computerkraft af den grund. Man kan jo
allerede tage en taxi et andet sted hen.

Fra : Boerge Rahbech Jense~

Dato : 06-10-04 09:00

"Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> en nabo. Det ville ikke kræve mere computerkraft af den grund. Man kan jo
> allerede tage en taxi et andet sted hen.

Dialogen til taxi spørger da også, hvor turen skal gå hen.

Til gengæld sker der noget underligt med tiden, når simmerne kører i taxi.
På et tidspunkt oplevede jeg, at de opholdt sig i butikscenteret i Særby, da
en simmer skulle på arbejde. Da de kom hjem med taxi, var der god tid, idet
klokken var stillet tre timer tilbage.

I øvrigt er der stadig mulighed for at invitere andre simmer på besøg ved at
ringe til dem eller invitere til fest.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Mercenary

Dato : 06-10-04 23:41

> [...]

> en nabo. Det ville ikke kræve mere computerkraft af den grund. Man kan jo
> allerede tage en taxi et andet sted hen.

Har du prøvet ??
Hvis jeg prøver at tage en taxi til et andet hus i nabolaget får jeg
beskeden at man kun kan køre til 'community lots'.
Hvordan inviterer man sig selv på besøg ?

/Merc