Problemer med Sims2 og andre direct9 spil ~
Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-09-04 20:31

Jeg har installeret Sims 2 og skidtet går ned med et brag !!
Jeg får en blå skærm i ca 1 sec og så starter maskinen om...
Jeg har dernæst byttet grafik kort fra mit gamle gf420 Mx til et Winfast
A360 LE 128 Mb der skulle kunne æde alt det nye i Directx 9
Men ak samme fejl ?? Hvad kan der være galt jeg har naturligtvis opdateret
alle drivere og directx mm
konfig er :
Mb MS-6380e
Grafik Winfast A360 LE 128 Mb
Ram 512 DDR
Lykort 5,1 kompatibelt
og en hulens masse Harddisk plads
Samt Xp proff med Sp2 og alle updates

Kom med et gæt
Sims 2 går ned med et brag det samme gør de 2 spil der medfølger til det nye
grafik kort
Computeren kører perfekt til Farcry, Hitman 2 samt Ufo Aftermath samt stort
alt andet jeg har forsøgt men ligeså snart det er directx 9 ting siger det
BUM Blåskærm
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Cirque

Dato : 29-09-04 21:11

Prøv at tjekke hvad det er din computer evt. mangler på:
http://www.microsoft.com/windowsxp/using/games/gameadvisor/default.mspx

Sims2 står allerøverst....

mvh
Cirque

Fra : Eg Egemarke

Dato : 29-09-04 21:37

Go ide´ og den er nu afprøvet og jeg får besked om at min maskine er mere
end rigelig til at skulle spille Sims 2 den er HELT i top på nær een ?!?
Jeg er desværre ikk blevet voldsomt meget klogere ???
Findes der evt et program værktøj der kan scanne ens maskine og tjekke
drivere mm ??
Bedre end denne ???

Fra : Thomas G

Dato : 29-09-04 22:15

> Jeg har installeret Sims 2 og skidtet går ned med et brag !!

Øv (aldrig sjovt når det ikke virker)

> [...]
> A360 LE 128 Mb der skulle kunne æde alt det nye i Directx 9
> Men ak samme fejl ?? Hvad kan der være galt jeg har naturligtvis opdateret

Umiddelbart troede jeg først det var varme ... men alligevel ikke hvis 2
forskellige kort laver samme fejl på præcis samme måde (om ikke andet skulle
bare et af korten kunne holde lidt længere). Varme plejer heller ikke at
komme så hurtigt (ud fra din beskrivelse gætter jeg på at fejlen kommer med
det samme du starter spillet). Efterfølgende tænkte jeg på at det kunne være
de gamle driver ... men det var der selvfølgelig ikke da det gamle kort
kørte ... Din kommentar med at Farcry ikke bruger DX 9 slog mig
også¨lidt ud af kurs ... det kan vist ikke passe at farcry ikke bruger
DX 9. Det næste jeg tænkte på var om sim2 brugte opengl hvor de andre bruger
d3d eller omvendt (men aner det ikke og tror heller ikke der er årsagen).

Sidste bud er lydkortet (prøv også at test lydkortet under DXdiag.exe) ...
prøv at fjerne driverne og lydkortet under "egenskaber" og efterfølgende
slukke og fjerne lydkortet rent fysik. Og ser så om spillet kan starte.

Ellers er sidste udvej at lave en re-install af windows fra bunden, og så
se om det virker efterfølgende.

hilsen Thomas G

Fra : Thomas G

Dato : 29-09-04 22:31

Slet mit svar og læs Cirque (næste post) ... og ... kan man mon fjerne
Service Pack 2 fra windows ?

hilsen Thomas G