[sims2] Levering ved poolen
Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 12:32

Jeg fik lyst til selv at designe nogle ting, så jeg fik en idé til en
indendørs svømmepøl. Jeg er faktisk ret stolt over den. Det er en 2-etagers
bygning, med de store høje 2-etagers vinduer hele vejen rundt, samt en
dobblet-skydedør i glas. Inden for er der selvfølgelig pølen, men der er
også statuer, lamper, en bænk og en stor palme i hvert hjørne. Når jeg
finder ud af hvordan, så smider jeg et billed eller to i den binære gruppe.

Senere byggede jeg også et kæmpe hus på grunden, og flyttede en ny familie
ind. Når familien bestiller et eller andet, så går budet om til svømmepølen
og ringer på. Måske det er fordi den var den første bygning på grunden? Da
jeg ville lægge tag på huset, blev der også lagt tag på svømmepølen. Den der
tag-funktion virker åbenbart på alle bygninger på én gang? Taget på
svømmepølen er lidt kikset, og palmebalde stikker ud igennem taget og
væggen, men inde i selve spillet er taget jo ikke på, så det kan jeg leve
med.

Fra : Morten Larsen

Dato : 27-09-04 13:05

Er det med eller uden snyd du har fået råd til det?

Mvh Morten

Fra : Gerner

Dato : 27-09-04 14:28

On Mon, 27 Sep 2004 14:04:49 +0200, "Morten Larsen"
<mortenll55_fjern_@primail.dk> wrote in dk.spil.computer:

>Er det med eller uden snyd du har fået råd til det?

Man kan bygge alt det man vil og kan på en byggegrund. Det bliver så meget dyrt
at flytte ind for en familie. Ingen snyd nødvendig for at bygge.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 14:50

"Morten Larsen" <mortenll55_fjern_@primail.dk> skrev i en meddelelse
> Er det med eller uden snyd du har fået råd til det?

I det tilfælde snyder jeg ret meget. Det kræver ikke snyd for at bygge, men
ingen af mine sim'ere har råd til at flytte ind. Dertil skabte jeg familien
Jacobsen, motherlode dem og flytte dem ind i det nye. De har så mange penge,
at de ikke behæver at arbejde. Arne og Lene stræber begge efter familie, og
kun lige i starten ønskede de et arbejde. Nu går de og hygger sig derhjemme,
og oparbejder stræberpoint, børn, venner og diverse evner

Fra : Gerner

Dato : 27-09-04 14:35

On Mon, 27 Sep 2004 13:32:29 +0200, "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>finder ud af hvordan, så smider jeg et billed eller to i den binære gruppe.

Er det ikke bedre med sim2 exchange ?

Jeg har også bygget en offentlig badeanstalt med pølen i kælderen.

> [...]
>svømmepølen er lidt kikset, og palmebalde stikker ud igennem taget og
>væggen, men inde i selve spillet er taget jo ikke på, så det kan jeg leve

Du kan fjerne tagene og lave dem manuelt for hvert hus.

En løsning og forslag til dit budproblem.
Fjern døren til svømmebasinet og lav en overdækket gang fra det store hus til
basinet.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 14:56

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
> Er det ikke bedre med sim2 exchange ?

Joh, muligvis det tænkte jeg ikke på. Hvor er den? Skal man lade sig
registrere, for det har jeg ikke gidet

> Jeg har også bygget en offentlig badeanstalt med pølen i kælderen.

Kan man se den på sim2 exchange?

> Du kan fjerne tagene og lave dem manuelt for hvert hus.

Virkelig? Det må jeg prøve. Problemer var ikke så stort, da man normalt kun
ser tagene ude i nabolaget, men jeg vil da lige prøve.

> En løsning og forslag til dit budproblem.
> Fjern døren til svømmebasinet og lav en overdækket gang fra det store hus
til
> basinet.

Nja, men det ødelægger designet - synes jeg.

Fra : Gerner

Dato : 27-09-04 17:55

On Mon, 27 Sep 2004 15:56:08 +0200, "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
>
>Joh, muligvis det tænkte jeg ikke på. Hvor er den? Skal man lade sig
>registrere, for det har jeg ikke gidet

Tja, så går den jo ikke.

>Kan man se den på sim2 exchange?

Ikke endnu, jeg er ikke færdig med grunden.

>Virkelig? Det må jeg prøve. Problemer var ikke så stort, da man normalt kun
>ser tagene ude i nabolaget, men jeg vil da lige prøve.

>til
>
>Nja, men det ødelægger designet - synes jeg.

Hmm, måske en underjordisk gang ?
Eller fjern den første dør, gem, og sæt den ind igen ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 20:43

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message

> Tja, så går den jo ikke.

Er blevet registreret. Jeg fandt en exchange på thesims2.com, men det var
ikke lige det, jeg havde tænkt mig. Jeg ville bare vise et billede af mit
pool-house.

Fra : Gerner

Dato : 28-09-04 10:07

On Mon, 27 Sep 2004 21:42:59 +0200, "Jens Jensen" <invalid@nowhere.xw> wrote in
dk.spil.computer:

> [...]
>ikke lige det, jeg havde tænkt mig. Jeg ville bare vise et billede af mit

Det står på side 45 i den danske manual hvordan man oploader til sims2.com

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Gerner

Dato : 28-09-04 19:47

> [...]

>ikke lige det, jeg havde tænkt mig. Jeg ville bare vise et billede af mit

Jeg har lige oplagt min kældersvømmehal til dk.binær, under navnet naboløs 12.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-09-04 09:18

> Jeg har lige oplagt min kældersvømmehal til dk.binær, under navnet naboløs
12.

Øhh... den har jeg ikke på news.tele.dk. De har kun dk.binaer.'undergruppe'.

Fra : Gerner

Dato : 29-09-04 10:02

On Wed, 29 Sep 2004 10:18:11 +0200, "Jens Jensen" <Jens@Jensen.dk> wrote in
dk.spil.computer:

>"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> skrev i en meddelelse
>12.
>
>Øhh... den har jeg ikke på news.tele.dk. De har kun dk.binaer.'undergruppe'.

Hvis du ikke har hovedgruppen dk.binær så har jeg den heller ikke, men aligevel
ligger den der.
Lad dig ikke forvirre af at jeg skriver på dansk.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-09-04 13:51

> Hvis du ikke har hovedgruppen dk.binær så har jeg den heller ikke, men
aligevel
> ligger den der.
> Lad dig ikke forvirre af at jeg skriver på dansk.

Okay, jeg måtte nulstille min nyhedsgruppeliste flere gange inden jeg kunne
se det, men jeg fandt da dk.binaer. Fandt også din pakke.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-09-04 14:41

Jens Jensen wrote:

> [...]
>

> Okay, jeg måtte nulstille min nyhedsgruppeliste flere gange inden jeg kunne
> se det, men jeg fandt da dk.binaer. Fandt også din pakke.

Ja jeg nåede så ikke at se den fordi der var en der postede noget
film-halløj som stort set fylder det hele ud.. En der gider maile eller
smide den i dk.binaer igen?

Mikael

Fra : Gerner

Dato : 29-09-04 15:27

On Wed, 29 Sep 2004 15:40:47 +0200, Mikael Schøler <QM3mik_s@tdcadsl.dk> wrote
in dk.spil.computer:

>Ja jeg nåede så ikke at se den fordi der var en der postede noget
>film-halløj som stort set fylder det hele ud.. En der gider maile eller
>smide den i dk.binaer igen?
>
>Mikael

Jeg kan remaile, men ser lige om megapostinger er færdige.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-09-04 15:58

Gerner wrote:
> On Wed, 29 Sep 2004 15:40:47 +0200, Mikael Schøler <QM3mik_s@tdcadsl.dk> wrote
> in dk.spil.computer:

> Jeg kan remaile, men ser lige om megapostinger er færdige.

Yup den er der.. men hmmm er der kun outlook der kan joine ? Min
netscape aner ikke hvad den skal gøre ved dem.. :(

Mikael

Fra : Gerner

Dato : 29-09-04 17:05

On Wed, 29 Sep 2004 16:58:22 +0200, Mikael Schøler <QM3mik_s@tdcadsl.dk> wrote
in dk.spil.computer:

>Yup den er der.. men hmmm er der kun outlook der kan joine ? Min
>netscape aner ikke hvad den skal gøre ved dem.. :(

Jeg har prøvet at se på dk.binær over msie, og det ser meget anderledes ud end i
agent. Jeg ser f.eks. ikke den dobbelte sending, som jeg foretog netop fordi jeg
kke kunne se remailen.
Men da jeg gemte de 25 posts, så fik jeg en x.dat fil. Hvad gør man ved den i
winxp ?

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-09-04 18:23

Gerner wrote:
> [...]
> kke kunne se remailen.
> Men da jeg gemte de 25 posts, så fik jeg en x.dat fil. Hvad gør man ved den i

Jeg forsøgte at gemme de 25 posts og fik en der bare hed attachment.. så
renamede jeg den til .zip men det hjalp ikke en dyt.. Jeg ved man kan
joine posts i outlook men det bruger jeg ikke, ej heller har installeret..

Nåmen jeg må drømme mig til det så

Tak for besværet..

Mikael

Fra : Gerner

Dato : 29-09-04 20:32

On Wed, 29 Sep 2004 19:23:19 +0200, Mikael Schøler <QM3mik_s@tdcadsl.dk> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>renamede jeg den til .zip men det hjalp ikke en dyt.. Jeg ved man kan
>joine posts i outlook men det bruger jeg ikke, ej heller har installeret..

Ok, men det var så den besværlige(?) vej når man ikke har agent som kan samle
det hele og som enkelt gemmer som den er. (zip i dette tilfælde)
Men hvis man pakker grunden og hvad man kan pakke i sims2, laver et achive og
lægger den ind som tekst, så skulle selv msoe kunne pakke den ud.

Det kan være usenetløsnigen, men den "rigtige" måde er jo at pakke den op til
thesims2.com og gøre den dowloadable for alle i exchange.

Jeg har fået "oversat" den meget dårlige forklaring på side 45 i manualen.
Det drejer sig om at gå ind i nabolag i spillet og når et nabolag er åbnet, så
pege på en grund så grundinformationen kommer frem. I stedet for at gå ind på
grunden så ser man en stjerne med en pil op til højre for billedet, som åbner 2
muligheder for at få grunden pakket og uploaded til enten sims2 eller til fil.

Det jeg gjorde med filen var nok forkert i forhold til msoe, hvis den ikke kan
joine og udpakke en zip fil. Den skal måske bare lægges op som den er, en
sims2pack fil.

--
Gerner

fuku wa uchi, oni wa soto

Fra : Jens Jensen

Dato : 29-09-04 22:30

"Gerner" <nospamadressen@postkasse.org> wrote in message > Jeg har fået
> [...]
> kan
> joine og udpakke en zip fil. Den skal måske bare lægges op som den er, en

Lige i øjeblikket bruger jeg msoe, og jeg havde da ikke nogen problemer med
at joine den første du sendte. Det fik jeg en zip-fil ud af, som jeg så
kunne udpakke.

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-09-04 19:20

Mikael Schøler wrote:

> Yup den er der.. men hmmm er der kun outlook der kan joine ? Min
> netscape aner ikke hvad den skal gøre ved dem.. :(

I NS Communicator kunne man markere de splittede posts, trykke CTRL+S
for at gemme dem som en .UUE fil som man så kørte gennem WinZip for at
få den postede fil ud.

Lidt besværligt men det virkede.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 29-09-04 21:00

Robert Eriksen wrote:

> I NS Communicator kunne man markere de splittede posts, trykke CTRL+S
> for at gemme dem som en .UUE fil som man så kørte gennem WinZip for at
> få den postede fil ud.
>

> Lidt besværligt men det virkede.
Ja det er min netscape så ret så ligeglad med.. Markerer dem alle, men
har ikke mulighed for ctrl+s..

Nevermind.. jeg var bare nysgerrig efter at se det

Mikael

Fra : Jens Jensen

Dato : 28-09-04 08:30

> [...]
> svømmepølen er lidt kikset, og palmebalde stikker ud igennem taget og
> væggen, men inde i selve spillet er taget jo ikke på, så det kan jeg leve

Det lykkedes mig at fjerne taget. Der var en buldozer-funktion som til så
meget andet