The Sims 2 og problemer med at køre...!!
Fra : Manse

Dato : 24-09-04 08:37

Hejsan

Har læst om en del der har problemer med at køre dette spil
ordentlig..............

klart at et spil der kræver en masse af ens hardware, måske ikke kører
optimalt hos visse, forklaringen ligger i om folk kan finde ud af at
opdatere deres PC..

Selv kører jeg sims2 på en gammel 1200 Mhz, med 32ram på grafikken og 512M
ram, klart det ikke går kanon hurtig og kører jeg med hastighed 3 kan jeg
næsten ikke komme rundt på skærmbilledet, men jeg kan spille.

Hvad kræves der så...... Min erfaring siger mig, efter at have lavet en
masse computere rundt omkring, at folk simpelthen ikke ryder ordentlig ud i
software inden de installere.......få alle midertidlige filer ud, samt
cookies, kør en tur med Ad-aware, og slet hvad den finder, defragmenter
derefter.

Er spillet installeret og ikke kører godt, afinstaller det igen og optimer
computeren.

Og tjek lige alt det møg der sidder nede på proceslinjen, er det nødvendig
at bredbånd og antivirus, MSN, zonealarm, osv. kører mens i skal spille, jo
mere i slår fra, jo mere kraft har computeren til spillet, tryk ctrl+alt+del
(XP) og tjek jobliste under "processer" om der er andet i kan slukke for...

Husk den nyeste Direct X og med hensyn til grafikkort er det ikke sikkert,
at den nyeste driver er optimal, til lige netop dit kort.

www.sims.dk Her kan man få løst næsten alle spørgsmål..

Manse

Fjern 11 fra mail...

Fra : Casper Bang

Dato : 24-09-04 11:08

> Selv kører jeg sims2 på en gammel 1200 Mhz, med 32ram på grafikken og 512M
> ram, klart det ikke går kanon hurtig og kører jeg med hastighed 3 kan jeg
> næsten ikke komme rundt på skærmbilledet, men jeg kan spille.

Ja, det kræver også ret meget synes jeg. Mine specs:
Pentium 4 3GHz@3,2
512 MB 3200 ram
Raid 0 harddiske (2 stk)
Geforce FX 5900

Når jeg kører på max hastighed hakker det også en hel del hos mig... mit gæt
er at jeg ikke har nok ram, så den konstant skal hente textures på diskene!?

Fra : jk

Dato : 25-09-04 08:04

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> wrote in
message news:4153f210$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
>
> Når jeg kører på max hastighed hakker det også en hel del hos mig... mit
> gæt er at jeg ikke har nok ram, så den konstant skal hente textures på

hakker ikke specielt her (?) - "kun" 1ghz athlon, 384 ram, radeon 9600pro
128mb ....men måske det sidste var svaret )
-til gengæld har jeg så fået den glæde at spillet fryser sån' engang
imellem - damn IT ! - og JA, alt er opdateret og 'udryddet' winxp sp2
(ej beta, som nogen her i gruppen sikkert har haft problemer med - directx
9.0b hehe)

/JK

Fra : Manse

Dato : 25-09-04 09:43

Hejsan

Har nu opgraderet til Intel 3Ghz prescot, 512DDR 3200 ram Radeon 9600pro
256MB og hold kæft det er flot i en anden opløsning. På hastighed3 i
1280x1024 er det dog langsomt, måske yderliger 512DDR ville hjælpe...

Manse

Fra : Jens Jensen

Dato : 27-09-04 11:57

"Casper Bang" <webmaster_fjerndette@fjerndette_secretsofwar.net> skrev i en
meddelelse news:4153f210$0$167$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]
gæt
> er at jeg ikke har nok ram, så den konstant skal hente textures på

Når jeg kører spillet, så har jeg et samlet ram-forbrug på over 630 MB. Jeg
kører det på en Windows XP Pro m. SP2. Mit hardware er Athlon 64 3500+, 1 GB
pc2700 RAM (4 x 256), 1 WD raptor 70 GB disk og Ati 9500Pro grafikkort.

Min CPU er hurtigere og mit grafikkort er langsommere. Mit RAM er
langsommere, men jeg har dobblet så meget. Jeg har den hurtigste ikke-scsi
harddisk på markedet, men jeg gætter på, at du har omkring samme hastighed
på dit raid0. Mit setup kører perfekt og flydende, så det kan godt være, at
man skal have mere end 512 MB RAM.