Westas
Fra : Steen Johansen

Dato : 24-10-04 09:58

Kommer de ikke tilbage? Eller er deres tid ovre?
Er det til kurs omkring 60 de hører hjemme?
MvH Steen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 25-10-04 10:50

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message
> Kommer de ikke tilbage? Eller er deres tid ovre?
> Er det til kurs omkring 60 de hører hjemme?

Snarere 40/50 - Ods'ene 'siger' at en aktie i et firma, der udvider
aktiebeholdningen, før eller siden rammer emissionskursen!

Desuden hører man rygter om mange Vestas folk, der ikke har lyst til at
flytte til Randers og slet ikke til den løn som Vestas tilbyder.

Fra : Steen Johansen

Dato : 25-10-04 19:03

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@die_spammer_die.ericsson.com>
wrote in message news:clii1a$n9b$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]

Desuden hører man rygter om mange Vestas folk, der ikke har lyst til at
flytte til Randers og slet ikke til den løn som Vestas tilbyder.

Jeg er på egne vejne bange for at du har ret, på kort sigt, men 40/50 for
det til at løbe koldt---
Mvh Steen
Horns rev går heller ikke som det skal

Fra : Steen Johansen

Dato : 01-11-04 23:40

> [...]

Snarere 40/50 - Ods'ene 'siger' at en aktie i et firma, der udvider
aktiebeholdningen, før eller siden rammer emissionskursen!

Frithiof Andreas Jensen du tog fejl!
MvH Steen

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 09-11-04 10:32

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> wrote in message

> Frithiof Andreas Jensen du tog fejl!

Virkeligt? - Eller bemærkede du ikke den Gode Profet's (tm) flydende og
åben-for-enhver-fortolkning successkriterie: "før eller siden"

Jeg tror ikke på Vestas som virksomhed - uanset at aktionærerne åbenbart
gør - men det skal da ikke forhindre nogen i at spekulere i aktien. Man skal
bare passe på at det ikke går hen og bliver en "investering".

Fra : Steen Johansen

Dato : 09-11-04 22:25

wrote in message news:cmq2kf$pld$1@newstree.wise.edt.ericsson.se...

> [...]

gør - men det skal da ikke forhindre nogen i at spekulere i aktien. Man skal
bare passe på at det ikke går hen og bliver en "investering".
zz
Frithiof Andreas Jensen du er ond, jeg er et fedt øre, for jeg vil ikke
sælge nu med 13000 kr i tab
men jeg indrømmer at det ikke ser særligt lyst ud
De skriver at de håber at kunne bevarer deres andel i USA

Fra : Peter Sindrup

Dato : 14-11-04 14:32

> men jeg indrømmer at det ikke ser særligt lyst ud
> De skriver at de håber at kunne bevarer deres andel i USA

Også med den nu genvalgte president, der ikke tænker på andet end at brænde
olie af, og har en fortid i den Texanske olieindustri? Hmnn.....

Peter

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 15-11-04 20:43

"Steen Johansen" <steen.belle@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Frithiof Andreas Jensen du er ond, jeg er et fedt øre, for jeg vil ikke
> sælge nu med 13000 kr i tab

En stor del af 'kunsten' ved investering er netop at sælge med tab - små
tab - og holde på vindere så længe som muligt.

Når man køber en aktie, ved man jo ikke om det er 'rød eller sort kugle',
men hvis det så viser sig at man har væddet forkert bør man smide skidtet
straks ved f.ex. 5% tab og prøve igen senere/med noget andet.

Hvis man gætter rigtigt skal man selvfølgelig holde fast lige indtil kursen
falder f.ex. 5% fra det højeste niveau nuværende niveau for igen ved man jo
ikke hvor toppen er - alt for mange holder på tabere 'som nok skal komme
igen (engang før solen brænder ud måske)' og sælger deres vindere for
tidligt fordi de har nået eet eller andet tilfældigt 'targetprice'.

For pengene køber de så gerne flere af taber-aktierne(!)

Jeg har selv købt tabere - men det er større virksomheder som markedet hader
for flere års dårlig performance og derfor har undervurderet totalt - som
ABB, SAS, Ericsson, Alcatel, Siemens AG og CrossAir (som *gik* k.k.).

Som oftest findes der en løsning på problemerne for store firmaer medens de
små går konkurs - ala. I-data. MEN - aktien skal først være tæsket færdig,
d.v.s. at Børsen skriver om forfejlet strategi, Penge & Privatøkonomi etc.
skriver hvor tåbeligt det er at investere i den og (især) at mere dårligt
nyt ikke presser prisen det store. *Så* kan en Taber blive en Vinder.

Vestas er slet ikke *begyndt* at blive tæsket endnu!

Fra : Steen Johansen

Dato : 15-11-04 23:22

"Frithiof Andreas Jensen" <frithiof.jensen@diespammerdie.jensen.tdcadsl.dk>
wrote in message news:419906c9$0$156$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> [...]

nyt ikke presser prisen det store. *Så* kan en Taber blive en Vinder.

Vestas er slet ikke *begyndt* at blive tæsket endnu!
Ja godt ser det ikke ud, og de kan heller ikke blive færdige på Hornsrev til
tiden
hvis jeg sælger nu, har jeg erkendt mit første nederlag, jeg har været meget
"heldig" de sidste 4 år bla MO som jeg triplede på
Mvh Steen
Hvor der handles spildes der og spildes der ikke handles der for lidt