dødsannonce
Fra : Mr. D

Dato : 15-10-04 23:26

Jeg har fået at vide, at der er en dødsannonce i Udfordringen denne gang.
Det er en Niels Steg. Er der nogen, der ved, om det er "vores" Niels Steg?
Det er længe siden, jeg har hørt noget fra ham

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Andreas Falck

Dato : 15-10-04 23:54

I news:41704e5d$0$253$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
Mr. D følgende:

> Jeg har fået at vide, at der er en dødsannonce i Udfordringen denne
> gang. Det er en Niels Steg. Er der nogen, der ved, om det er
> "vores" Niels Steg? Det er længe siden, jeg har hørt noget fra ham

Jo, det er "vores" Niels.

Han sov stille ind søndag den 10. oktober 2004 og vil blive begravet
mandag den 18 oktober.

Æret være hans minde.

Med venlig hilsen
Andreas Falck

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-10-04 01:49

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> mælte sligt:
>Mr. D følgende:

>Jo, det er "vores" Niels.

Nej, hvor trist.

>Han sov stille ind søndag den 10. oktober 2004 og vil blive begravet
>mandag den 18 oktober.

Jeg vidste, at han var oppe i alderen, men var det alligevel ikke
tideligt, han blev hevet bort?

Venlig hilsen,
Rasmus
--
"Kæmp for alt, hvad du har kært.
Dø, om så det gælder!

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 01:56

I news:qor0n01kcc1r2ua4698vgunkb8ns15efgo@4ax.com skrev
Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

> Jeg vidste, at han var oppe i alderen, men var det alligevel ikke
> tideligt, han blev hevet bort?

Jo alt for tidligt, og så højt var han nu heller ikke oppe i alderen.

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-04 07:37

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> wrote:

> I news:qor0n01kcc1r2ua4698vgunkb8ns15efgo@4ax.com skrev
> Rasmus Underbjerg Pinnerup følgende:

> Jo alt for tidligt, og så højt var han nu heller ikke oppe i alderen.

Hvor gammel var han da?
--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 12:26

I news:1glqpgj.p3qzkl1up8vheN%spam@husumtoften.invalid skrev
"Per Rønne" følgende:

> Hvor gammel var han da?

Husker det ikke præcist, men mener at det må være lige omkring de 50

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-04 12:51

Andreas Falck <fake@skrift.invalid> wrote:

> I news:1glqpgj.p3qzkl1up8vheN%spam@husumtoften.invalid skrev
> "Per Rønne" følgende:

> Husker det ikke præcist, men mener at det må være lige omkring de 50

Ja, det var minsandten /alt/ for tidligt. Hvad døde han egentlig af?
--
Per Erik Rønne

Fra : Andreas Falck

Dato : 16-10-04 13:06

I news:1glr4k9.1flfz8a9o67r5N%spam@husumtoften.invalid skrev
"Per Rønne" følgende:

> Ja, det var minsandten /alt/ for tidligt. Hvad døde han egentlig af?

Da jeg ikke ved hvor meget familien ønsker af offentlig omtale om
netop dette, har jeg sendt dig en privat mail.

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-04 13:19

> [...]

> Da jeg ikke ved hvor meget familien ønsker af offentlig omtale om
> netop dette, har jeg sendt dig en privat mail.

OK.
--
Per Erik Rønne

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-10-04 13:21

""Per Rønne"" <spam@husumtoften.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det var minsandten /alt/ for tidligt. Hvad døde han egentlig af?

Og hvem var egentlig Niels Steg? Han ser ud til at have nydt en vis respekt
her i gruppen og mange ser ud til at kende ham godt. Så igen; hvem var han
og hvad stod han for -selvom man kan få en anelse når man læser en af hans
indlæg her i gruppen.

--
ahw

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-04 13:28

Arne H. Wilstrup <karl@utroligsmart.dk> wrote:

> [...]
> og hvad stod han for -selvom man kan få en anelse når man læser en af hans

Det ser ud som om det er lang tid siden han har skrevet i gruppen, men
prøv at se følgende:

--
Per Erik Rønne

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 16-10-04 16:26

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> mælte sligt:

>Og hvem var egentlig Niels Steg? Han ser ud til at have nydt en vis respekt
>her i gruppen og mange ser ud til at kende ham godt.

En af gruppens gamle deltagere. Han har været med i gruppen så langt
tilbage, jeg kan huske, og var også aktiv på dk.livssyn, førend
d.l.kristendom blev oprettet. Før det var han sågar aktiv på FIDOnet, så
han må siges at være gammel i gårde. Dertil var han medforfatter på den
gældende fundats.

For ca. tre år tilbage valgte han ikke længere at deltage her i gruppen
og var derefter primært aktiv på <www.giraffen.dk>, hvor han var
moderator på deres forum. Dette job opsagde han pr. 1. oktober på grund
af sin svære sygdom (<http://forum.giraffen.dk/viewtopic.php?t=16605>).

>Så igen; hvem var han og hvad stod han for -selvom man kan få en anelse
>når man læser en af hans indlæg her i gruppen.

Han var kristen, men jeg kan ikke huske hans nærmere kirkelige
tilknytning. Vi havde rigeligt af debatter. Du kan læse løs på
<http://groups.google.com/groups?safe=off&as_uauthors=niels%20steg&as_scoring=d&lr=&num=100&hl=en>.

http://www.steg.dk/

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 16-10-04 22:48

"Rasmus Underbjerg Pinnerup" <pinnerup@*fjerndette*privat.dk> skrev i en
meddelelse news:1sd2n01jg8651l5fjub8236apprft1kmoj@4ax.com...
[-..]

> Han var kristen, men jeg kan ikke huske hans nærmere kirkelige
> tilknytning. Vi havde rigeligt af debatter. Du kan læse løs på
> [...]

Det var trist og gribende læsning - måske mere fordi vi har en bekendt som
på lignende måde er ramt: hendes brystkræft blev klaret i første omgang, men
kom igen og metastaserede til hjernen - hun er klar over sin tilstand - hun
er i begyndelsen af 40'erne - hendes eneste datter er svært handicappet og
trods det at hun har et livsstykke af en mand, er det vældig hårdt at se
på - den familie er så sandelig ramt hårdt.

En barndomsven af mig har dissimineret sclerose og konen er ligeledes blevet
handicappet af et uheldigt fald. De har to børn, hvoraf den ene er blevet
psykotisk, så også her er det heldigt at han har et lyst sind.

Vores familie er ikke gået ram forbi heller, så desto mere påvirkes man af
sådanne triste skæbner og beretninger, der er tæt på en selv.

Men livet må jo gå videre - men tak fordi du ville dele den beretning med
mig. Det var bestemt umagen værd at læse.

--
ahw

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 16-10-04 07:58

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]
> Mr. D følgende:
>
> Jo, det er "vores" Niels.
>
> Han sov stille ind søndag den 10. oktober 2004 og vil blive begravet

Ja ære være Hans minde.

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"(Jesus siger) "Du skal få størrer ting at se... I skal se himlen åben og
Guds engle stige op og stige ned over Menneskesønnen.""
(Joh 1,51)

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Ukendt

Dato : 16-10-04 08:04

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
>I news:41704e5d$0$253$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
> Mr. D følgende:
>
> Æret være hans minde.

ja, amen

Ole

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 16-10-04 15:03

Andreas Falck wrote:
> [...]
> Mr. D følgende:

> Jo, det er "vores" Niels.
>
> Han sov stille ind søndag den 10. oktober 2004 og vil blive begravet

Det føles virkelig ambivalent at måtte tage ufriviligt afsked med een af
gruppens gamle fundatsforfattere. Lige så ked af det, som jeg
selvfølgelig er på hans families og direkte efterladtes vegne over hans
utidige død, lige så stor trøst finder måske jeg i bevidstheden om at
Niels Steg altså sammen med os andre diskuterede de store teologiske
tanker om livet og døden i kristent perspektiv. Dét finder jeg afsindigt
smukt, ikke at man nogensinde må fortrænge sorgen i håbet, men netop
måtte kunne bruge håbet konstruktivt i sorgen.

Jeg vil hermed tillade mig at plukcitere ham en allersidste gang i dèt
indlæg, Jens Erik ("Lyrik") så smukt refererer:

"Enhed i Jesus har intet med vores kirkelige tilhørsforhold at gøre, men har
direkte med vores forhold til Jesus at gøre, at underordne sig Ham i en
gruppe af andre kristne, giver automatisk den enhed alle sukker efter."

Jeg kan kun sige: Pøj-pøj, Niels. Og Gud i vold.

Jeg vil hermed opfordre til at vi lige hver for sig bøjer hovedet og
beder et stille Fadervor...

Anders Peter Johnsen

Fra : Lyrik

Dato : 16-10-04 11:21

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Det er en Niels Steg. Er der nogen, der ved, om det er "vores" Niels Steg?
> Det er længe siden, jeg har hørt noget fra ham

++++++++++++++++++++++++++++++++
Jamen så lad ham få det sidste ord:

Søgeresultat 39
Fra:Niels Steg (niels.steg@get2net.dk)
Emne:Enhed
Original Format
Nyhedsgruppe:dk.livssyn.kristendom
Dato:1999/04/28

Jeg kunne godt tænke mig at der blev diskuteret enhed uden at sætte
specifikke personnavne på..

Mit udgangspunkt er, at vi der tror på den Herre Jesus Kristus ER en del af
Jesu legeme, og Jesus ER hovedet for os, hvad enten vi kalder os,
folkekirkefolk, pinsefolk, apostolere, IM'ere, LM'ere, Baptister, trosfolk,
Frelsersoldater o.s.v.

Jeg ved fra vores lokale tværkirkelige gruppe, at enhed i Kristus kan nås,
tungetale, profetier, formaninger kan forekomme under Helligåndens virke,
ikke på grund af vores forskellighed, men på grund af vores tilhørsforhold
til Jesus Kristus.

Jeg bryder mig ikke om diskutionen om Ken Dolva, den er personfikseret og
ikke Jesus-fikseret..

Enhed i Jesus har intet med vores kirkelige tilhørsforhold at gøre, men har
direkte med vores forhold til Jesus at gøre, at underordne sig Ham i en
gruppe af andre kristne, giver automatisk den enhed alle sukker efter.

Luk 1,17

Han skal gå foran ham i Elias' ånd og kraft for at vende fædres hjerte til
deres børn og give ulydige et retfærdigt sind og skaffe Herren et folk, der
er gjort rede."

--
mvh.
Niels Steg

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 16-10-04 12:07

"Lyrik" skrev

> [...]
> til
> deres børn og give ulydige et retfærdigt sind og skaffe Herren et folk,

Der er et budskab fra Gud igennem Niels Steg's ord:

John 17,21

"Jesus-loves-you" skrev ...
Date: 17. juni 2004 CET 23:11
2591 news:3PnAc.14698$Vf.822772@news000.worldonline.dk

> Se også Tanker om Vækkelse ...
>
> Date: 15. juni 2004 CET 17:27
> Subject: Re: Odense
> 2580 news:YzEzc.14169$Vf.714477@news000.worldonline.dk
>
> ... samt
>
> 2585 news:3_Jzc.14262$Vf.790949@news000.worldonline.dk

Input:
2580 news:YzEzc.14169$Vf.714477@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Tanker om vækkelse:
---------------------

Gud ønsker STOR-brand (i ordet overførte åndelige betydning, Luk.12,49).

Forestiller vi os, at vi er "pyromaner", bliver vi nødt til at erkende, at
vi faktisk INTET kan gøre.

1.
Vi kan ikke frelse mennesker, ej heller os selv.

2.
Vi kan ikke gøre mirakler.

Vi er 100% afhængige af Gud (John.15,1-8)

Om vinteren har jeg lavet bål ude i skoven. Det er vanskeligt at tænde ild,
når OPTÆNDINGS-brændet (fx. grankviste) er vådt. Det skal først tørres, evt.
ved brug at mange tændstikker.

Dette er et billede på os kristne. Jo før vi bliver ét med Kristus og ét med
hinanden, desto hurtigere kommer der ild (selvom det er vinter med sne,
symbolet på en åndelig kold verden).

Hvis optændingsbrændet indeholder mange våde enheder, kan man faktisk ikke
få gang i bålet. - Det går ud!

Da er det bedre at benytte få tørre kviste, og når bålet så er kommet i
gang, kan man tørre de andre våde optændingskviste.

Filip er her et glimrende eksempel (Ap.G.8,26-29).

Når ilden fænger vil alle de andre, som af forskellige årsager holder sig
væk ..., komme tilbage og sammen kan vi forsones med Gud og hverandre.

Ildebrande har det med at brede sig, dersom temperaturen kommer højt nok op.

Såkaldte døde menigheder/kirkesamfund kan således (antager jeg) antændes og
sættes i brand.

-

Men Gud ønsker først og fremmest have en sund, ægte tro på Ham. Dernæst kan
væksten komme.

Det er soleklart, at forsoningen først må tilvejebringes, førend vækkelsen
på verdensplan kommer.

Gud ønsker jo en ren vækst. Dersom vi ikke er helt rene, da kan vi heller ej
formidle et 100% rent budskab fra Gud.

Faktisk tror jeg, at forudsætningen for, at missionen skal lykkes, netop ér,
at vi først får løst eventuelle úoverensstemmelser os mennnesker imellem,
menigheder imellem samt Kirkesamfund imellem (apropos John.17,20-23)

=== citat slut ====

Input:
2585 news:3_Jzc.14262$Vf.790949@news000.worldonline.dk

=== citat start ===

Det er en RENSENDE Ånd, Gud sender i øjeblikket, for at forberede os på
Verdensvækkelsen ...

Rens os, o Gud, ...

Jesus-Break:
(2004-06,15, CET 23:33)
- "Tvæt jer rene ... for Mit navn skyld ... rens jer i Mit blod. Jeg vil
have jer rene og ... helhjertede."

=== citat slut ====

Last memory:
3059 news:qL6cd.58209$Vf.2765313@news000.worldonline.dk

> News from Banq-de-la-Iblîs:
>
> HQ-destroyed
> (2001-12-02)
>
> Commandments:
>
> 1.
> Turn on the "lighthouse-generator".
>
> 2.
> Turn on the "lighthouse".

Jeg kendte dig ikke, Niels ... dog ét ved jeg:

når vi lever, lever vi for Herren,
når vi dør, dør vi for Herren;
vi hører altså Herren til, hvad enten
vi lever eller dør
(Rom.14,8)

Hvil i fred broder indtil Jesus kommer igen ...

Og Gud! Vær med Maibritt, Rabekka, Maria & Rachel.

DADDY-Break:
(2004-10-16, CET 13:04)
- "Det vil Jeg."

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
File-number: 3060

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-10-04 15:34

"Mr. D" skrev

[ ... ]

NMI (Ikke-blokerbar-afbrydelse) from ...

DADDY-Break:
(2004-210-20, CET 16:20)
- "Skriv det."

Yes, my Lord:

3090 news:jvudd.59093$Vf.2794064@news000.worldonline.dk

> Danmarks-Riges-Undergang:
>
> På gravstenen står der:
>
> "Elsket og savnet"

With kind regards (file 3067)
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 20-10-04 15:43

"Jesus-loves-you" skrev

[...]