hvem kan bruge denne bøn
Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 11-10-04 08:21

Hvem kan bruge denne bøn, nu får jeg nok på buklen men ok er den yt eller in
og hvor?
Fra lysets kilde i Guds sind (?)
lad lys strømme ind i menneskers tanker
lad lyset komme til Jorden· ·Fra kærlighedens kilde i Guds hjerte
lad kærlighed strømme ind i menneskers hjerter
må Kristus (?) komme til syne på Jorden· ·Fra centret hvor Guds vilje er
kendt
lad hensigt lede menneskers små viljer
den hensigt mestrene kender og tjener· ·Fra centret vi kalder menneskeheden
lad planen for kærlighed og lys fuldbyrdet
må den forsegle døren til det onde· ·Lad lys og kærlighed og kraft
genoprette planen på Jorden.

<<<<<<

ja det var for mange en slem smøre men lad os nu se hvem der tager den
provokation op.

--
Hej fra Børge Højlund Jensen
Min ICQ 107634963

Alle mail er scannet med http://www.free-av.com

Spam nej tak http://www.spamfighter.com/Lang_DA/default.asp

Fra : Bhatu Peter

Dato : 11-10-04 08:45

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> menneskeheden lad planen for kærlighed og lys fuldbyrdet
> må den forsegle døren til det onde· ·Lad lys og kærlighed og kraft

Det virker som en bøn, en newage healer kunne have fundet på.
Faktisk virker den som om man prøver at fortælle Gud hvad han/hun/det/den
skal gøre.
Eller at man sætter sig i Guds sted og gør Guds arbejde.

--
Bhatu Peter
"May all beings be blessed with happiness..."

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 11-10-04 20:41

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> genoprette planen på Jorden.
>
> <<<<<<
>
> ja det var for mange en slem smøre men lad os nu se hvem der tager den

Ud over at sproget og begreberne som tidligere påpeget virker ganske
newage-inspireret, så må jeg lige gøre opmærksom på at vi kristne jo
altså stadig små 2000 år efter Kristi jordeliv og gerning har bevaret en
ganske udmærket bøn, som Kristus skam Selv menes at være ophavsmand til.
Den kendes på dansk under navnet "Fadervor" og findes i
Matthæusevangeliet kapitel 6. I øvrigt foreskriver Jesus os kristne at
det specifikt er dén - og ikke alle mulige andre bønner - vi skal bede,
og man forstår det egentlig godt, da den jo faktisk indeholder alt, hvad
en ydmyg kristen overhovedet bør mene sig berettiget til at bede for
uden at trætte Vorherre med tvivlsomme herlighedsteologiske bønner om
sportsvogne i carporten og materiel rigdom:

"Vor Fader, du som er i himlene!
Helliget blive dit navn,
komme dit rige,
ske din vilje
som i himlen således også på jorden;
giv os i dag vort daglige brød,
og forlad os vor skyld, som også vi forlader vore skyldnere,
og led os ikke ind i fristelse,
men fri os fra det onde.
For dit er Riget og magten og æren i evighed!
Amen."

Mere kompakt kan det altså næppe gøres!

Anders Peter Johnsen

Fra : Peter

Dato : 12-10-04 20:58

"Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse
> Hvem kan bruge denne bøn, nu får jeg nok på buklen men ok er den yt eller
in
> og hvor?

ja jeg kan ikke, føj for Puttgarten for en gang New age .

Fra : Anders Peter Johnsen

Dato : 13-10-04 00:34

Peter wrote:

> in

> ja jeg kan ikke, føj for Puttgarten for en gang New age .

Okay: "Der sidder fire tosser på en tømmerflåde, og tre af dem hedder
Peter..."

Hold da op, hvor er dèt "stenet"...

Anders Peter Johnsen

Fra : Bhatu Peter

Dato : 13-10-04 01:17

Anders Peter Johnsen wrote:

> Okay: "Der sidder fire tosser på en tømmerflåde, og tre af dem hedder
> Peter..."
>
> Hold da op, hvor er dèt "stenet"...

he he - lige til dk.snak.vittigheder..

Fra : Jahnu

Dato : 13-10-04 02:27

On Wed, 13 Oct 2004 02:16:52 +0200, "Bhatu Peter"
<Bhatu_Peter@theravada.[dk]> wrote:

>he he - lige til dk.snak.vittigheder..

Kalder du det vittigheder?? Hvad med
dk.ligegyldigt.hjerndødt.pludder.pladder, hvor det hører hjemme?

www.iskcon.com www.iskcon.dk www.harekrishna.dk
www.in2-mec.com www.krishna.com

Fra : Mr. D

Dato : 13-10-04 09:16

"Anders Peter Johnsen" <anderspj@REMOVETHISwebspeed.dk> skrev i en
meddelelse news:416c69f0$0$215$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Peter wrote:

> Okay: "Der sidder fire tosser på en tømmerflåde, og tre af dem hedder
> Peter..."

Peter, Anders Peter og Bhatu Peter?

Kan jeg være den fjerde? Simon lugter vel også lidt af Peter

Mr. D

Simon Griis
www.amen.nu

Fra : Bhatu Peter

Dato : 13-10-04 09:42

Mr. D wrote:
> [...]
>
> Peter, Anders Peter og Bhatu Peter?
>
> Kan jeg være den fjerde? Simon lugter vel også lidt af Peter

Specielt på en tømmerflåde efter 14 dage

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 13-10-04 11:43

"Bhatu Peter" <Bhatu_Peter@theravada.[dk]> skrev i en meddelelse
> [...]
Sikken en fin debat, ført på en saglig måde.

Fra : Mr. D

Dato : 13-10-04 11:57

> Sikken en fin debat, ført på en saglig måde.

Det er ikke en debat. Vi er enige.

...og med hensyn til saglighed, var det så ikke dig, der startede tråden med
at bringe en new age bøn?

Mr. D

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 13-10-04 12:07

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse

Jeg ved ikke om hvad man kan kalde denne bøn for den er blevet brugt i
teosofiske kredse længe før du og jeg blev født.'
så om det er er en new age bøn eller ej det kan jeg ikke afgøre.
men nok ikke opfundet på Alice A. Bailey's tid.
se ind på http://selvet.testweb.dk/front/

http://teosofi.info/index.php?l=dk
http://www.universellekirke.dk/html/home.html

Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Gennem ham (Kristus) har både vi og I i én ånd adgang til Faderen."
(Ef 2,18)

Fra : Mr. D

Dato : 13-10-04 12:44

"Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse

> Jeg ved ikke om hvad man kan kalde denne bøn for den er blevet brugt i
> teosofiske kredse længe før du og jeg blev født.'

Teosofi? Ja, så var vi jo ikke helt galt på den.

Jeg er lidt usikker på dit tilhørsforhold. Plejer det ikke at være noget med
kbc og slige ting? Er teosofi blevet en del af herlighedsteologien?

Desuden gjorde mange mennesker mange mærkelige ting længe før jeg blev født.
Det er ikke ensbetydende med, at det er sundt, godt, rigtigt eller en
gentagelse værd. Selvom man satte døde opskårne høns på hovedet af folk med
feber, foretog det hvide snit, tegnede moskusokser på klippehulevægge,
tilbad sten formede som fede damer, eller bad denne bøn, så gør det ikke
disse ting mere rigtige, at de foregik længe før jeg blev født.

Mr. D

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 13-10-04 14:01

"Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

> "Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse

kbc og teosofi har nok ikke så meget med hinanden , men jeg er nysgerrig og
ikke så så fast lås som mange andre.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 13-10-04 14:07

PS PS
"Børge Højlund Jensen" <oz5vib@msn.com> skrev i en meddelelse

> "Mr. D" <s-griis@post5DELETE.tele.dk> skrev i en meddelelse

PS PS

Når jeg har skrevet noget om www.kbc.dk har jeg fået at vide at det var new
age, så det ene eller andet det er svært at gøre mennesker tilfredse.
Hilsen Børge Gud er stor

Fra : Bhatu Peter

Dato : 13-10-04 14:08

Børge Højlund Jensen wrote:
> [...]
> så om det er er en new age bøn eller ej det kan jeg ikke afgøre.
> men nok ikke opfundet på Alice A. Bailey's tid.

Hvad der kommer fra selvet.dk er med garanti newage. Forøvrigt bruger soka
gakkai sekten den webside til at rekruttere medlemmer.

http://www.sokacult.com
http://www.sg-eye.com
http://www.daisaku-ikeda.com

Fra : Jahnu

Dato : 13-10-04 14:44

On Wed, 13 Oct 2004 13:06:57 +0200, "Børge Højlund Jensen"
<oz5vib@msn.com> wrote:

> [...]

>så om det er er en new age bøn eller ej det kan jeg ikke afgøre.
>men nok ikke opfundet på Alice A. Bailey's tid.

Teosofien anses ellers for at være fader til new-age bevægelsen. Men
derfor kan bønnen da være god nok. Jeg har ingen indsigelser mod den.
Enhver henvendelse til den Højeste Herre, anses i Vedaerne som en from
handling, ligegyldigt hvilken religion den kommer fra.

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 13-10-04 21:30

"Jahnu" <jahnudvip@removeyahoo.co.uk> skrev i en meddelelse
> [...]

Ja jeg vidste det kristne siger automatisk nej, new
age folket mere dæmpet , men lidt mere åben.
intet nyt i det der blev svaret fra de forskellige.

Fra : Andreas Falck

Dato : 13-10-04 21:36

I news:416d9023$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Børge Højlund Jensen følgende:

> Ja jeg vidste det kristne siger automatisk nej, new
> age folket mere dæmpet , men lidt mere åben.
> intet nyt i det der blev svaret fra de forskellige.

Jamen så frasig du dig blot din kristne tro og konverter til den
newage du åbenbart er så glad for!

Det bekymrer dig slet ikke om din tro er i harmoni med hvad Bibelen
lærer?

http://maranatha.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor der virkelig sker noget*
http://ravsted.net/ - *Lokalhistoriske sider*

Fra : Børge Højlund Jensen

Dato : 14-10-04 08:23

"Andreas Falck" <fake@skrift.invalid> skrev i en meddelelse
>I news:416d9023$0$210$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
> Børge Højlund Jensen følgende:

Bare rolig jeg tror stadigvæk på Jesus som min frelser, og jeg vil fremover
også provokere dig med indlæg om www.kbc.dk og fra
http://jesusnet.dk/start.php og fra den katolske kirke . Jeg er sikke på at
lige meget hvad jeg skriver fare du op som en trold med den rette lære,
Dagens bibelord fra http://JesusNet.dk:
"Vi er alle blevet døbt med én ånd til at være ét legeme."
(1 Kor 12,13)

Fra : Andreas Falck

Dato : 14-10-04 11:09

I news:416e2956$0$317$edfadb0f@dread16.news.tele.dk skrev
Børge Højlund Jensen følgende:

[ ... ]
> Bare rolig jeg tror stadigvæk på Jesus som min frelser,

Dette glæder mig meget at høre.

> og jeg vil
> fremover også provokere dig med indlæg om www.kbc.dk

Gør endelig det. Det er med til at give variation og et bredere
perspektiv.

> og fra
> http://jesusnet.dk/start.php

Den side burde mange, mange flere læse meget mere på!

> og fra den katolske kirke .

Se bemærkning ovenfor under dit link til KBC.

> Jeg er
> sikke på at lige meget hvad jeg skriver fare du op som en trold med
> den rette lære, --

Nej nej, ikke når du begrænser dig til at skrive det samme som jeg
tror

Fortsat god dag