Joh 15.5, bevares til evigt liv
Fra : Ukendt

Dato : 10-10-04 12:27

Joh 15.5, bevares til evigt liv

John 15:5 5 Jeg er Vintræet, I ere Grenene. Den, som bliver i mig, og jeg i
ham, han bærer megen Frugt; thi uden mig kunne I slet intet gøre.

Omkring Jerusalem er der mange vinmarker, om sommeren tørrer det hele til i
hede og alt ser øde og tørlagt, men ikke vintræerne, de har blade fordi at
de har dybe rødder som går langt ned i jorden. Jesus er vintræet, vi er
grenene, vi optager saften fra stammen fordi at dens rødder går langt ned i
jorden. Derfor kan vi i alle livets forhold beholde et levende forhold til
Gud, fordi at Jesus er vintræet, alt beror på dette nære forhold, at vi
bliver på vintræet, vor bevaring og rørighed beror på at vi bliver på
vintræet, thi skilt fra ham kan vi slet ikke gøre noget.

Det der gør at vi bevares på stammen er Jesus selv, at han hælder vin i
vores nye vinsække.

Matthew 9:17 17 Man kommer heller ikke ung Vin på gamle Læderflasker, ellers
sprænges Læderflaskerne, og Vinen spildes, og Læderflaskerne ødelægges; men
man kommer ung Vin på nye Læderflasker, så blive begge Dele bevarede."

Vinen er helligånden i den troende som giver overflod af liv.

John 4:14 14 Men den, som drikker af det Vand, som jeg giver ham, skal til
evig Tid ikke tørste; men det Vand, som jeg giver ham, skal blive i ham en
Kilde af Vand, som fremvælder til et evigt Liv."

Vi kan blive bevaret ved vedvarende at få saft fra vintræet til at leve og
røres til evigt liv.

Ole