At høre fra Gud
Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-10-04 03:05

"Jesus-loves-you" skrev
3043 news:7g69d.55918$Vf.2671152@news000.worldonline.dk

> Input devotional text from www.ucb.dk
> (Thursday, 2004-10-07)
>
> === citat start ===
>
> At høre fra Gud (1)
>
> "Tal Herre, din tjener hører!" (1.Sam. 3,9)
>
> Alt for mange af os tror, at bøn bare er at tale til Gud. Vi stopper
> sjældent op for at overveje, om Gud ønsker at tale til os. Hvordan taler
> Gud til os ? Gennem sit Ord! ...

Hvordan taler Gud til os? 1) Gennem sit Ord! Et velkendt vers springer frem
på siden og får pludselig en helt ny betydning. 2) Gennem andre mennesker!
Men du kan være så langt væk i dine tanker eller så selektiv, at du ikke
opdager det. 3) Gennem sin Ånd! Helligånden leder, irettesætter, opmuntrer,
trøster og formaner os. Alligevel forventer mange af os slet ikke, at Gud
skal tale til os. Efter vore handlinger at dømme skulle man tro, at Jesus
pakkede sammen og tog tilbage til Himlen 40 dage efter sin opstandelse, og
at han ikke har givet lyd fra sig siden. Men nej, Bibelen er fyldt med
beretninger om at Gud taler til sine børn. Hvis essensen i Kristendommen er
et personligt forhold til Gud, så må Gud også tale til os i dag. Men man
kan ikke bygge en relation på envejskommunikation. Der er brug for jævnlig
intim kontakt mellem to mennesker, som både taler og lytter.

At høre Gud tale til os gennem Helligånden er ikke bare normalt, det er
også helt grundlæggende. Paulus skrev: "I ... er ledet af Ånden, hvis Guds
Ånd bor i jer." (Rom. 8:9 Niv). Når du har givet dit liv til Jesus, kan dit
liv ikke være, som det plejer. Livet består ikke længere af det, der kan
ses, røres ved eller regnes ud. Det at vandre i tro indebærer at stole på
Gud! - altid at være åben for hans stemme og for hans Ånds ledelse!

Fredag 8. Oktober 2004

At høre fra Gud (2)

"Tal Herre, din tjener hører!" (1.Sam. 3,9)

Nogle af os er modvillige over for det at åbne sig for Guds ledelse.
Hvorfor mon? Fordi vi kender folk, der siger, at det gør de, og fordi deres
tilgang til det skræmmer os. De forventer, at Gud skal vælge, hvilke
strømper de skal tage på om morgenen, og hvilken restaurant de skal tage hen
til om aftenen. De påstår, at de oplever en ledelse i timen, får en vision
om dagen og et mirakel om ugen. Som et modtræk til dette går nogle af os i
den modsatte retning. For os synes Helligåndens indskydelser at gå mod den
menneskelige natur og al traditionel tankegang. Da vi er vant til selv at
stå ved roret, er vi utilpasse ved at lade ham lede os. Vi ville ønske, at
"pakken, det kom i," var lidt mere enkel. Det føles lidt for underligt og
mystisk. Det tager modet fra os. Så, når vi fornemmer, at Ånden leder,
står vi imod, analyserer og konkluderer, at det ikke er logisk; og derfor
tager vi os ikke af det. Hvilket tab!

Nogle af os ønsker at adlyde Åndens ledelse, men vi er ikke helt sikre
på, hvornår det virkelig er ham, der taler. Er det noget, jeg selv ønsker,
eller er det Guds stemme, jeg hører? Da vi ikke har lyst til at springe i
fra 10 m vippen, ender vi med slet ikke at komme i vandet. Alle disse
reaktioner er forståelige. Vi har alle været der. Alligevel skriver
Paulus: "Eftersom vi lever i Ånden, så lad os også holde trit med Ånden!"
(Gal. 5:25 Niv). Når du undlader at åbne dig for Guds Ånd og undlader at
holde trit med ham, så bliver dit kristenliv kedeligt og - værst af alt -
ufrugtbart. Lad ikke det ske for dig!

Lørdag 9. Oktober 2004

At høre fra Gud (2)

"Tal Herre, din tjener hører!" (1.Sam. 3,9)

Hvorfor er det vigtigt at anerkende Helligåndens ledelse i dit liv? Det er
det fordi,

1) - din evige bestemmelse afhænger deraf! Hvis du er en kristen, vil du
uden tvivl kunne huske den indre fornemmelse, der drog dig til Gud og satte
dig i stand til at se og kende Jesus Kristus som frelser; og selv efter, at
du er blevet en kristen, bliver Gud ved med at trække i dig.
2) - din sikkerhed afhænger deraf! Når du står i en lufthavn, så læg
mærke til forskellen på de personer, der har en forudbestilt billet og de,
der er på stand-by. Én læser avis, snakker med sine venner eller tager en
lur, mens de andre nervøst tripper rundt henne ved billetskranken. Hvad er
forskellen? Tillid!
Hvis du vidste, at du om 15 minutter skulle stå foran Gud, hvad ville din
reaktion så være? Ville du fare forvildet rundt, eller ville du sige: "Jeg
kan næsten ikke vente!" Paulus skriver, "Ånden selv vidner sammen med vor
ånd at vi er Guds børn."(Rom.8:16). Med andre ord, så hvisker Ånden, "Slap
af, du har stolet på Kristus, du er med på flyet til Himlen."
3) din vækst afhænger deraf! Lyt engang: "Men når han, sandhedens Ånd
kommer, skal han vejlede jer til hele sandheden." (Joh. 16:13). Som troende
har vi ansvar for at læse hele Guds Ord. Men Bibelen er en stor bog, og vi
kan ikke sluge den i en mundfuld. Så når vi læser i den, fodrer Gud os med
sin sandhed - en mundfuld ad gangen. Helligånden har en vidunderlig måde at
understrege forskellige sider af sandheden på ved forskellige stadier i vor
vækst. Er du ikke glad for, at det er sådan?

=== citat slut ===

(This file will NOT be responded)

With kind regards
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 2000 Danish Kr. (around 300 US $), jump ...
3042 news:AUo6d.53392$Vf.2568978@news000.worldonline.dk

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 08-10-04 10:23

"Jesus-loves-you" skrev

[ ... ]

Ordre 2004-10-07, CET 15:28:18, delay -00:00:36 hermed udført.

File-number: 3051

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-10-04 01:49

"Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message
> "Jesus-loves-you" skrev
>
> [ ... ]
>
> Ordre 2004-10-07, CET 15:28:18, delay -00:00:36 hermed udført.
>

> With kind regards
> Mogens Kall, The servant of Michael

Taler Gud ikke mest gennem sagførere?

Fra : Harald Mossige

Dato : 11-10-04 02:39

"Knud Larsen" <larsen_knud@hotmail.com> wrote in message

> "Jesus-loves-you" <John15.13@Heaven> wrote in message

> Taler Gud ikke mest gennem sagførere?

Du tar feil; gud taler direkte til Mogens, - - etter egne utsagn.

Fra : G.B.

Dato : 11-10-04 03:06

$1cbp$1@news.cybercity.dk:

Næh: http://davidsonpress.com/islam/

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer