The Kinks - hvad skal jeg købe?
Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-10-04 13:39

Hej gruppe - jeg har endnu engang brug for jeres hjælp.

Ofte har i hjulpet mig med hvilke album jeg skal bruge, hvis jeg ønsker
"rigtige" albums - dvs ingen opsamlinger eller best of - kun de albums
kunstnerne nu har udgivet

min Beatles samling er noget nær komplet i den sammenhæng - David Bowie er
købt ind i det omfang jeg bedst kan lide musikken osv. osv. - nu har jeg så
i Mylius' program Mer' Twist & Shout, hørt et nummer med Kinks der hedder
Tired of Waiting for You - og det nummer var helt fantastisk! - hvilket
album skal jeg købe for at få det nummer og hvilke albums er et must, hvis
man vil eje lidt Kinks?

Jeg kender de mere almindelige Kinks hit, men jeg er sikker på der er meget
godt, som ikke er på nogen opsamlinger eller best of albums (som sædvanlig
vil jeg næsten sige).

Hvad skal jeg kigge efter?
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-04 14:01

Mit all time favorite yndlings Kinks-album vil altid være Misfits med hits
som 'Misfit', 'Out of the Wardrobe', 'Black Messiah' mfl. Den plade har du
ikke lyst til at undvære!

mvh -Jonas

Fra : Lukas

Dato : 31-10-04 17:51

http://www.google.dk/search?hl=da&q=The+Kinks&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Fra : Troels

Dato : 31-10-04 19:36

http://www.google.dk/search?hl=da&q=The+Kinks&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=

Wauv! Fantastisk forslag....

/Troels

Fra : sniper_Nolight

Dato : 31-10-04 20:46

> http://www.google.dk/search?hl=da&q=The+Kinks&btnG=Google-s%C3%B8gning&meta=
>
> Wauv! Fantastisk forslag....

ja, det er helt tosset - DEN havde jeg ikke selv regnet ud

jeg er bekendt med google, men google kan ikke fortælle mig hvilke kinks
album I, brugerne her i gruppen, bedst kan lide

Fra : Morten Steen

Dato : 31-10-04 22:06

> Tired of Waiting for You - og det nummer var helt fantastisk! - hvilket
> album skal jeg købe for at få det nummer og hvilke albums er et must, hvis
> man vil eje lidt Kinks?

Something Else fra 1967 bliver vist betragtet som deres mesterværk, sådan
over en bred kam. Det er også herpå vi finder Waterloo Sunset.
Skal ejes. :)

Morten

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-11-04 15:58

> Something Else fra 1967 bliver vist betragtet som deres mesterværk, sådan
> over en bred kam. Det er også herpå vi finder Waterloo Sunset.
> Skal ejes. :)

waterloo sunset - det er et fantastisk nummer - det er noteret.

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-11-04 00:37

sniper_Nolight wrote:
> [...]
> - nu har jeg så i Mylius' program Mer' Twist & Shout, hørt et nummer
> med Kinks der hedder Tired of Waiting for You - og det nummer var

Jeg kender ikke rigtig noget til The Kinks, men der findes en version af
det nummer du nævner med en gruppe der hedder 'The Flock' som jeg synes
er ret fed. Jeg har den på et kasettebånd jeg lavede da jeg gik på
efterskole i '90-'91. Pladen jeg optog den fra var en gammel
hippiemusikopsamling, presset på himmelråbende lilla vinyl.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-11-04 15:59

> [...]
> i '90-'91. Pladen jeg optog den fra var en gammel hippiemusikopsamling,

- det er et helt vildt fedt nummer

Fra : AB/9000

Dato : 01-11-04 07:28

"sniper_Nolight" <sniper_nolight@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> hedder Tired of Waiting for You - og det nummer var helt fantastisk! -
> hvilket album skal jeg købe for at få det nummer og hvilke albums er et

Alt fra The Kinks ('64) til Something Else ('67) - så får du alle
r'n'b-hitsene + de mere bittersøde popperler op til Waterloo Sunset.

Mvh
AndersB

Fra : sniper_Nolight

Dato : 01-11-04 16:00

> Alt fra The Kinks ('64) til Something Else ('67) - så får du alle
> r'n'b-hitsene + de mere bittersøde popperler op til Waterloo Sunset.

ok - det er noteret - Tired of waiting for you, ryger den med i den
kategori?

Fra : Herluf Holdt, 3140

Dato : 01-11-04 16:43

AB/9000 skrev:
> Alt fra The Kinks ('64) til Something Else ('67) - så får du alle
> r'n'b-hitsene + de mere bittersøde popperler op til Waterloo Sunset.

Jeg vil tilføje: "Arthur Or The Decline And Fall Of The British Empire"
fra 1969. Plus den cd, hvor nummeret "Lola" er med.

Af enkeltnumre vil jeg fremhæve:
Naggin' Woman
You Really Got Me
Victoria
She Bougth a Hat Like Princess Marina
The Contenders
--
Med venlig hilsen Herluf Holdt

Fra : J2880

Dato : 02-11-04 00:05

Jeg må tilslutte mig "Arthur............."

Fabelagtig plade!

Jan