Malk De Koijn og referencer
Fra : Christian

Dato : 28-10-04 22:40

Hejsa

Jeg har lagt mærke til at MDK bruger en del fordanskninger og referencer fra
gamle hits på "Sneglzilla".

Har indtil videre bl.a. fundet
"Jernskjorten": Der er et gammelt reggaehit der hedder "Iron shirt"

"Der er ikke et problem jeg ikke kan fiks, for jeg har lommerne fulde af
kiks": jeg ved, at den er inspireret af en eller anden gammel hip hop-linie,
der siger noget i stil med "theres not a problem we can't fix, but we can do
it in the mix"...kan dog ikke helt sætte navn på hvem det er...

Kan i flere?

Vh Christian

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-10-04 23:15

Christian wrote:

> [...]
> hop-linie, der siger noget i stil med "theres not a problem we can't
> fix, but we can do it in the mix"...kan dog ikke helt sætte navn på

Den linie stammer fra "Last night a DJ saved my life" - kan ikke huske
hvem der lavede den?

> Kan i flere?

Fra Malkerne? Are you kidding? Der er ca. 9 i sekundet - derfor er de
så hyl at lytte til

Mvh
Steen

Fra : Steen Schmidt

Dato : 28-10-04 23:16

Steen Schmidt wrote:

Svarer lige på min egen post.

> Den linie stammer fra "Last night a DJ saved my life" - kan ikke huske
> hvem der lavede den?

Google siger de hed 'Indeep'...

Mvh
Steen

Fra : Christian

Dato : 29-10-04 15:48

"Steen Schmidt" <ssc01@newmail.dk> wrote in message

> Den linie stammer fra "Last night a DJ saved my life" - kan ikke huske
> hvem der lavede den?

> Fra Malkerne? Are you kidding? Der er ca. 9 i sekundet

Ja, men så gå bare i gang med at remse op

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 29-10-04 16:26

On Thu, 28 Oct 2004 22:15:26 GMT, "Steen Schmidt" <ssc01@newmail.dk>
wrote:

>Den linie stammer fra "Last night a DJ saved my life" - kan ikke huske
>hvem der lavede den?

Maria Carey
http://www.thelyricarchive.com/lyrics/lastnightadjsavedmylife.shtml

--
Now Playing:
Bauhaus - Bela Lugosi's Dead

Fra : Sune Salminen

Dato : 29-10-04 16:43

Thomas Jespersen wrote:

> Maria Carey
> http://www.thelyricarchive.com/lyrics/lastnightadjsavedmylife.shtml

Når man bruger google til at søge på ting man ikke ved noget om, så er
det en god idé at kigge på lidt flere end et enkelt resultat.
Det er Indeep der har lavet den og den findes på en plade der hedder DJ
Delight.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.