Musik fra 1880'ernes Wild Wild West?
Fra : anders

Dato : 27-10-04 23:21

Hej

I forbindelse med en lille temaaften skal jeg finde ud af at arrangere lidt
musik. Temaet er "det vilde vest". Altså cowboytere og india.... næ og
cowboytere. Jeg er ikke helt sikker på det er nok "bare" at smide noget
contry og western på anlæget, for jeg tror ikke det var det man hørte
dengang. Det skal være noget musik, der kunne minde om det de kunne have
spillet på diverse saloons rundt om på prærien.

Nogle der har et kvalificeret bud på hvad jeg kan bruge?

Mvh
Anders

Fra : Henrik Veber Madsen

Dato : 28-10-04 00:03

anders skrev i meddelelsen ...
> [...]
>spillet på diverse saloons rundt om på prærien.
>
>Nogle der har et kvalificeret bud på hvad jeg kan bruge?

Det må vel blive sådan noget som "The Camptown Ladies", "Turkey In The
Straw", "Little Brown Jugs", "Oh Suzannah", etc. spillet på forstemt
klaver...?

hvm

Fra : anders

Dato : 28-10-04 12:57

"Henrik Veber Madsen" > wrote:

> Det må vel blive sådan noget som "The Camptown Ladies", "Turkey In The
> Straw", "Little Brown Jugs", "Oh Suzannah", etc. spillet på forstemt
> klaver...?

"Oh suzannah".... HELT KLART!!! Hvorfor tænkte jeg ikke selv på det? De
andre kender jeg ikke, men vil da give det et forsøg. Tak for hjælpen.

Mvh
Anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 29-10-04 19:33

anders <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:o85gd.60648$Vf.2891348@news000.worldonline.dk...

> "Oh suzannah".... HELT KLART!!! Hvorfor tænkte jeg ikke selv på det?
>
> Mvh
> Anders
__________

Svar: Øhhmmnnn.. Hvorfor tænkte du ikke på "Texas gule rose" og Bonanza" ?

Hilsen Åge

Fra : anders

Dato : 30-10-04 00:40

"Åge Halldorsson" wrote in message

> [...]
> __________
>
> Svar: Øhhmmnnn.. Hvorfor tænkte du ikke på "Texas gule rose" og Bonanza"

Bonanza.... er det ikke noget man drikker???
..
..
..
..
..
Selvfølgelig... de må også med!

Takker
Mvh
anders

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 30-10-04 20:23

anders <junk@xotfjerndette.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3xAgd.60915$Vf.2914910@news000.worldonline.dk...

> Bonanza.... er det ikke noget man drikker???

__________

Johh, det er mange ting. Men jeg er nu godt nok ikke helrt sikker på at
sangens rigtige navn er Bonanza. Der kommer ikke noget frem på google om
sangen. men de synger i hvert fald ordet.

Bonanza er forresten også en countryklub
http://www.bonz.dk/

Hilsen Åge

Fra : Mads TJ

Dato : 28-10-04 10:26

> [...]
> spillet på diverse saloons rundt om på prærien.
>
> Nogle der har et kvalificeret bud på hvad jeg kan bruge?

Lyt evt. til nogle af numrene fra soundtracket til Cold Mountain. Her har
man, så vidt jeg har forstået, bl.a. genindspillet nogle gamle
folkemelodier.

Mvh.
Mads TJ

Fra : Mads TJ

Dato : 28-10-04 10:32

> Lyt evt. til nogle af numrene fra soundtracket til Cold Mountain. Her har
> man, så vidt jeg har forstået, bl.a. genindspillet nogle gamle
> folkemelodier.

overså lige, at du skrev 1880'erne.. og Cold Mountain foregår omk. den
Amerikanske Borgerkrig, så den er små tyve år for gammel.. men mon ikke
sangene er gode nok alligevel..?

Mvh
MadsTJ

Fra : anders

Dato : 28-10-04 12:58

"Mads TJ" wrote:

> overså lige, at du skrev 1880'erne.. og Cold Mountain foregår omk. den
> Amerikanske Borgerkrig, så den er små tyve år for gammel.. men mon ikke
> sangene er gode nok alligevel..?

Tror bestemt det kunne være en mulighed. Tak for hjælpen.

Mvh
anders

Fra : Peter Kaas

Dato : 28-10-04 15:34

> [...]
> dengang. Det skal være noget musik, der kunne minde om det de kunne have
> spillet på diverse saloons rundt om på prærien.

Hmm... saloons på prærien? Det er måske ikke så meget saloon-musik, men
måske mere almindelig stemningsmusik. Hvad med noget bluegrass? Kig fx. på
"O, Brother"-soundtracket eller fx. noget af Ralph Stanley - en af
bluegrass'ens godfathere.

Mvh
Peter

Fra : Jacob Skaaning

Dato : 30-10-04 12:25

anders wrote:
> [...]
> prærien.
> Nogle der har et kvalificeret bud på hvad jeg kan bruge?

Find noget med Jelly Roll Morton - han var pianist på diverse bordeller og
saloons. Han har udgivet mange af de der tromler, man smed i klavererne, så
man ikke behøvede at hyre en klaverspiller - og som Lucky Luke så skød på så
klaveret spillede hurtigere ;)
Det var godt nok i starten af 1900-tallet, men det er der nok ikke nogen der
lægger mærke til ;)

--
http://www.imdb.com/name/nm1507094/