Hjemmesideadresse for ny gruppe efterlyses
Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-10-04 12:42

Så lige tv2-reklame for en ny cd med en gruppe som vist nok heder "April".

Det virker bare lidt håbløst at finde deres hjemmeside på internettet, når
gruppen kalder sig navnet på en måned. Der dukker cirka en milliard links op
på skærmen.

Er der nogen som kender deres hjemmesideadresse.

Deres musik er noget af det mest lækre cremede engelsksprogede
dansebandsmusik. De ligner "På slaget 12"s stil når denne gruppe spiller
60-er-slagere.

"April" spiller dog en del mere rigtigt dansktoppet, sån lidt
"Teach-Inn"-agtigt, med en lys kvik blødhed i musikken. I ved nok ligesom
den gruppe fra et 70-er-grand-prix", som hed "Teach-Inn. Dem med "Ding a
Dong".

Jeg tror "April" har en stor fremtid for sig, med deres spilleform indenfor
de sidste års nye musikalske trend, med at musikken skal være slagerpræget
og syngemed-agtigt. Den trend som startede i Norge og nu er slået igennem i
befolkningen, men endnu ikke blandt den musikpolitisk´korrekte elite som
styrer radiostationerne i Danmark.

Men, hov. Det var det der med deres hjemmeside. Ved nogen noget?

Fra : John

Dato : 24-10-04 12:45

"Åge Halldorsson" <a.halldorsson@post.tele.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
op
> på skærmen.
>
> Er der nogen som kender deres hjemmesideadresse.

Hehe... så må man jo være kreativ i sin søgning Åge

www.aprilband.dk

Mvh

John

Fra : /Moe

Dato : 24-10-04 13:23

det var da noget forfærdeligt bras, med det mener jeg dårligt håndværk..
smag er jo en anden sag

Fra : Troels

Dato : 24-10-04 14:36

> det var da noget forfærdeligt bras, med det mener jeg dårligt håndværk..
> smag er jo en anden sag

De er sikkert ganske udemærkede musikere, men hold da kæft hvor er det bare
røvsygt. Der er jo ikke en skid følelse bag den udførelse. Jeg kan ikke lade
være med at tænke musik højniveau i gymnasiet hver gang jeg ser reklamen...

/Troels

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-10-04 16:58

Troels <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417bafbd$0$14265$ba624c82@nntp02.dk.telia.net...

> [...]
lade
> være med at tænke musik højniveau i gymnasiet hver gang jeg ser

________

men det er jo den retning musikken er begyndt at tage i Skandinavien. Folk
vil igen have den bløde afdæmpede, men samtidig kvikke, musik. Musik hvor
det ikke banker ensformigt ukontrolleret, men hvor varierende rytmeslag er
afpasset sangen i et perfekt mix, Et mix som gør at den ikke dominerer selve
musikken. En musik som jeg synes at grupper fremstiller perfekt. Jeg vil
mene at det er en af dette ti-års største grupper.
I musikverdenen må man jo nok til at vænne sig til den nye stil.
Aprilband er jo ikke de eneste som har slået de nye melodiøse toner an. I de
sidste pa år har genrens forløbere jo været Heidi Hauge, som på formidabel
vis slog den nye trend an og fik en enorm inter-skandinavisk succes. En
succes der nu har gjort at NRK stats-tv i Norge sender dansebandsdiskotek
dagligt, i stedet for Boogie-musik.
Så kom Arly på banen, som Heidis mandlige modstykke. Også han er nu kendt
over hele Norden. Så benyttede astrid og Freddy Breck sig af den
slager-agtige musik stigende popularitet. Og hvad med "På Slaget 12" og
deres enorme 60-er-slager-fest. Massevis af cd-er vælter ud over markedet.
Sidste år var det "Dana Vinner" som overraskede med sin dominans på
musikhimlen i Danmark og her i år har vi så set Jeanette Nielsen have succes
og på det sidste er den traditionelle countrysanger "Wenche" hoppet med på
vognen. Tv-reklamer om hendes musik ustandseligt.
Så`n er den nye musiklyd. "April-band" er bare en af fremtidens grupper.
Havde de sunget på dansk havde de nok været et af de helt store navne på
Dansktoppen. Et navn som ville være mindst lige så stort som "Kandis" og
"Bjørn Og Okay".
Held og lykke til april-Band. Gæt hvem der spurter hen for at få fat i
deres nye cd.

Hilsen Åge

Fra : Troels

Dato : 24-10-04 19:07

> [...]
> musikken. En musik som jeg synes at grupper fremstiller perfekt. Jeg vil
> mene at det er en af dette ti-års største grupper.

Tjah, jeg mener nu heller ikke at jeg har sagt at musikken skal banke
ensformigt, ukontrolleret, være super finpudset eller være uvarieret. Jeg
vil bare gerne bede om lidt originalitet (original som i hjemmeskrevne
numre. ikke at man behøves at finde på en ny genre hver gang man laver et
album) og lidt sjæl.

> Held og lykke til april-Band. Gæt hvem der spurter hen for at få fat i
> deres nye cd.

Ikke mig i hvert fald. Jeg kan ikke se hvad det er de har, som man ikke kan
finde på en irsk pub med livemusik hver weekend...

/Troels

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 25-10-04 15:39

> [...]
> "Bjørn Og Okay".
> Held og lykke til april-Band. Gæt hvem der spurter hen for at få fat i

PRGHTHGHJ!!!! Hvornår fanden kommer den metal-alder?!!! Nu kan jeg sgu snart
ikke holde det ud mere... Men så igen, det er hadet mod andres musik, som
giver os styrke.

Fra : PSG

Dato : 28-10-04 15:18

> [...]
> "Bjørn Og Okay".
> Held og lykke til april-Band. Gæt hvem der spurter hen for at få fat i

Jeg aner ikke havd manden fabler om - hvem af os lever i et
parallel-univers?

- Patrick

Fra : Mr bob

Dato : 04-11-04 13:39

> Jeg aner ikke havd manden fabler om - hvem af os lever i et
> parallel-univers?
>
> - Patrick

Jeg kan i hvert fald konkludere at åge lever i det modsatte af mig! =)

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 24-10-04 17:28

"Troels" <lundlaursen@[spambam]stofanet.dk> wrote in message

> [...]
> lade
> være med at tænke musik højniveau i gymnasiet hver gang jeg ser

Jeg har godt nok heller aldrig haft noget tilovers for orkestre som fylder
et helt album med "stjålne" numre.
Og hvis de endelig skal gøre det, skal de gerne bibringe musikken en ny
vinkel, en anderledes fortolkning af nummeret. Men hold da k*** hvor er det
"April" kommer op med plat og intetsigende. Lad os vædde på at Gaffa højest
giver dem to stjerner, nok kun een.

Men smag og behag er jo som sagt forskellig.

/Rasmus

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 24-10-04 19:14

Rasmus Thorsø Nielsen <rasmus.nielsen@tele2adsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:mKQed.2657$Ng2.2218@news.get2net.dk...

Lad os vædde på at Gaffa højest
> giver dem to stjerner, nok kun een

> /Rasmus
_________

SVAR: Nu ved jeg ikke lige hvor meget det betyder hvad GAFFA mener. De er
jo helt ubetydende indenfor bedømmelse af den slags musik. Jeg håber på så
få point som muligt fra den kant. Så ved man at det er kvalitet. Tihi. Man
sætter jo heller ikke en flok høns til at bedømme hvilken ræv som er sødest.

Nej du, det er nok mere relevant at se på hvad Danmarks førende musikside
"Dansktoppen.subnet" siger til sagen. Her er professionelle folk med
ekspertise indenfor slager-genren og her vil de helt sikkert få topkarakter
med pil opad. De ved hvordan en slager skal skrues sammen. De er relevante
hvad angår bedømmelse af slagermusikgrupper. De har bedømt adskillige
grupper og det bedste får altid topkarakter.

Hilsen Åge

PS: "Dansktoppen.subnet" har forøvrigt fået nyt layout. Se den nye
fremtoning på:
http://www.dansktoppensubnet.dk/

Layoutet kunne nu godt være bedre, men informationen er dybdegående og
professionel.

Fra : Rasmus Thorsø Nielse~

Dato : 24-10-04 20:55

> [...]
> få point som muligt fra den kant. Så ved man at det er kvalitet. Tihi. Man
> sætter jo heller ikke en flok høns til at bedømme hvilken ræv som er

Nu er Gaffa jo danmarks største musikmagasin, så mon ikke der sidder nogle
folk der som har forstand på den slags musik. Desuden ved jeg at Gaffa's
andmeldere generelt har en god smag, og ikke bedømmer musikken på dens ydre
"look" men gennemlytter den grundigt inden de undtaler sig.

> [...]
> hvad angår bedømmelse af slagermusikgrupper. De har bedømt adskillige
> grupper og det bedste får altid topkarakter.

Virkelig?

> Hilsen Åge
>
> PS: "Dansktoppen.subnet" har forøvrigt fået nyt layout. Se den nye
> fremtoning på:
> http://www.dansktoppensubnet.dk/

Ellers tak.

Mvh. Rasmus

Fra : Ivan V. Klattrup

Dato : 24-10-04 21:07

"Rasmus Thorsø Nielsen" <rasmus.nielsen@tele2adsl.dk> skrev i en meddelelse

> Ellers tak.

Den er ellers meget humoristisk at kigge på, jeg kan i hvert fald ikke lade
være med at grine når jeg ser den
--
Ivan V. Klattrup
www.klattrup.dk

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-11-04 13:16

On Sun, 24 Oct 2004 20:14:10 +0200, "Åge Halldorsson"
<a.halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>SVAR: Nu ved jeg ikke lige hvor meget det betyder hvad GAFFA mener. De er
>jo helt ubetydende indenfor bedømmelse af den slags musik.

Nå!

--

Med venlig hilsen fra

Karsten Jensen
k-j_absolute_no_spamming@direkte.org

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-11-04 13:15

On Sun, 24 Oct 2004 18:28:07 +0200, "Rasmus Thorsø Nielsen"
<rasmus.nielsen@tele2adsl.dk> wrote:

>Jeg har godt nok heller aldrig haft noget tilovers for orkestre som fylder
>et helt album med "stjålne" numre.

Numrerne er ikke stjålet. Numrerne er lånt - der betales givetvis
bidrag til rettighedshaverene.

Er det ikke iorden med fortolkninger!

>Men smag og behag er jo som sagt forskellig.

Enig.

Fra : David Mikkelsen

Dato : 27-10-04 15:10

http://www.aprilband.dk/

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-11-04 13:12

On Sun, 24 Oct 2004 13:41:56 +0200, "Åge Halldorsson"
> [...]

>60-er-slagere.

>"April" spiller dog en del mere rigtigt dansktoppet, sån lidt

Suk....... prøv at høre musikken en gang mere og overvej at redefinere
dit misbrugte udtryk dansktop.