Musik
Kazistuta 18027
3773 17729
boibbo 13999
Fra : pusmand

Dato : 20-10-04 20:56

Kan man nogen hjælpe med, hvordan man opretter et smart register/kartotek
over alle sine cd'er, således at man hurtigt og nemt kan overskue, hvad man
har på hylden ??

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 20-10-04 21:15

http://www.carlsensoftware.frac.dk/cdr.htm

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Styr musikken på computeren med iTunes

Fra : Michael Hansen

Dato : 21-10-04 08:24

> pusmand wrote:
> >

> http://www.carlsensoftware.frac.dk/cdr.htm

Hejsa,
Har prøvet at installere det, men det eneste jeg får fat i, er en
softwareagent, og jeg kommer ligesom ikke videre derfra.......
Kan du huske noget lignende???

vh
MIchael

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 21-10-04 11:34

"pusmand" <dursletikke@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Kan man nogen hjælpe med, hvordan man opretter et smart register/kartotek
> over alle sine cd'er, således at man hurtigt og nemt kan overskue, hvad
man
> har på hylden ??

Bruger selv Borland's Paradox... Den hedder nok Corell Paradox nu om dage.

M.V.H.....Benny..

Fra : Jacob E.

Dato : 21-10-04 13:25

Benny Mortensen 9380 wrote:
> "pusmand" <dursletikke@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Bruger selv Borland's Paradox... Den hedder nok Corell Paradox nu om
> dage.

Tror nu altså ikke, det lige var DEN slags kartotek, han havde i tankerne...
Har selv fået anbefalet "Music Collector" http://www.collectorz.com/music/
men har ikke selv fået rodet så meget med det.

Mvh Jacob

Fra : Highlander

Dato : 21-10-04 15:32

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> wrote in message

> [...]
> Har selv fået anbefalet "Music Collector" http://www.collectorz.com/music/
> men har ikke selv fået rodet så meget med det.

Hvis han mener databaser for hans plader .. så tumlede jeg lidt rundt med
det i tid ...

google er go her ...

mit bud på en fed Database er http://www.codeaero.com/music-collection.html'
det virker fedt og har både CD / mp3 og vinyl - ligesom der er en
udlån/inlån sektion og en MUST have / maybe have sektion ...

Highlander
--
Hazards attract; fairways repel.

Fra : pusmand

Dato : 22-10-04 09:36

Har fundet Music Label 2004 og har gang i den gratis udgave. Lige det jeg
søgte. Men bare surt, at den er så dyr at købe efter prøveperioden på 14
dage
Tak for hjælpen

Fra : Benny Mortensen 9380

Dato : 24-10-04 10:10

"Jacob E." <sp@mmergotohell.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> Har selv fået anbefalet "Music Collector" http://www.collectorz.com/music/
> men har ikke selv fået rodet så meget med det.

Hej Jacob

Ja se nu ved jeg ikke hvor mange slags kartoteker der findes, og hvad den
skal indeholde, hvilke muligheder man ønsker at have. Jeg kan da godt se,
at mange af de nye, ser pokkers nemme ud, men en database er en varig sag,
og der findes mig bekendt ingen nemme løsninger der holder. Så den gode
gamle manuelle database, er det eneste, der er virkeligt langtidsholdbar.
Som jeg altid har sagt, en database starter altid....... Henne i sofaen.
Der skal tages en masse beslutninger, og de skal være definitive. For det
bliver en stor opgave, at skulle ændre på det, skal vi sige om 20 år.

M.V.H.....Benny..