Adam and the Ants - does Y.M.C.A.
Fra : Per Madsen

Dato : 16-10-04 18:27

Fandt lige denne her fra 1980 hvor Adam and the Ants gav deres version
af Y.M.C.A....de kaldte den A.N.T.S....sikkert kun noget for gamle Adam
Ant fans!!

http://adam-ant.net/mp3/ants.mp3

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk

Fra : Michael Hansen

Dato : 17-10-04 01:12

"Per Madsen" <permandREMOVETHIS@cool.dk> skrev i en meddelelse

.....sikkert kun noget for gamle Adam

Tja, gad vist om der stadig er nogen af dem...... Jeg var en blandt mange i
starten af 80'erne hvor det jo lød kanon, men jeg hørte et portræt og en af
melodierne forleden, og jeg synes godt nok musikken lød vel slidt - mere end
så meget andet fra 80'erne.

vh
Michael

Fra : Betina og Claus Elle~

Dato : 17-10-04 07:32

"Michael Hansen" <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> af
> melodierne forleden, og jeg synes godt nok musikken lød vel slidt - mere

Jeg synes stadig "Prince Charming" er et OK album... Men det er jo også kun
23 år gammelt.

--
MVH Claus Ellegaard Skytte, Ringe

Fra : Michael Hansen

Dato : 17-10-04 12:31

"Betina og Claus Ellegaard Skytte" <Bces@midtfyn.net> skrev i en meddelelse
> [...]

Pokkers, jeg kan ikke få min pladespiller til at virke sammen med min
relativt nye forstærker - sikkert et simpelt teknisk problem - ellers ville
jeg straks smutte ind og sætte min Adam Ant plade på det er jo muligt
jeg er lidt for hurtig i min "dødsdom"......

Jeg hørte, at Adam Ant som sådan er et 100% konceptband, som det jo i dag er
ret almindeligt med popstars osv i TV. Udtænkt i øvrigt af Malcolm Mclaren,
som vel også havde en ret stor finger med i spillet omkring Sex Pistols og
forskelligt andet - foruden sine egne numre, som by the way holder meget
godt.....Doubledutch er stadig ret fed, specielt i den lange version
(dengang en maxisingle var en extended version på 8 minutter

vh
Michael

Fra : I8Ny

Dato : 17-10-04 19:08

"Michael Hansen" skrev i en meddelelse news:41725807$0$188

> [...]
Mclaren,
> som vel også havde en ret stor finger med i spillet omkring Sex Pistols og
<SNIP>

Har du set The Filth And The Fury?
Man kan lære meget om McLaren og Sex Pistols
ved at se den dokumentar-film af Julien Temple,
der også lavede interviewet med Sid Vicious
i Hyde Park 1978.
Ufattelig spændene.Man skal se den mere end en gang.

Fra : Michael Hansen

Dato : 17-10-04 22:27

"I8Ny" <no@no.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> der også lavede interviewet med Sid Vicious
> i Hyde Park 1978.
> Ufattelig spændene.Man skal se den mere end en gang.

Nope, det har jeg ikke - det må jeg da se at få gjort. Jeg har en datter på
14, som er temmelig musikinteresseret, bl.a. i 70'er og 80'er - kan hun tåle
at se det også?? )

Nu blev jeg lige grebet af Adam Ant og gogglede lidt rindt. Der fandt jeg
apropos Sex Pistols følgende lille historie

Adam was once beaten up by Sid Vicious after telling his girlfriend Nancy
Spungeon that 'If Sidliked, he would teach HIM how to play the bass.' Nancy
told Sid that Adam had been spreading rumours that Sid was an incompetent
bass player. This angered Sid greatly so he stormed into Adam's room while
he was sleeping and beat him up.

Er det i øvrigt ikke omtalte Nancy, som Sid sidenhen myrdede??

Samme sted står i øvrigt også omtalt, at Adam i en eller anden form indgik i
The Filth and the Fury

http://www.adam-ant.net/biography.html#Actor

vh
MIchael

Fra : I8Ny

Dato : 18-10-04 01:50

"Michael Hansen" skrev

> Nope, det har jeg ikke - det må jeg da se at få gjort. Jeg har en datter

> 14, som er temmelig musikinteresseret, bl.a. i 70'er og 80'er - kan hun
tåle
> at se det også?? )

Jo,hun sku' ku' klare det,hvis man bare lytter lidt til unge på selv 9-10
år.Men det er selvfølgelig ikke generelt.Men det er ikke bare en
musik-dokumentar.Det er en samtids-dokumentar.Is that a word?!It is now!Hun
vil kun blive klogere af det.

> [...]
> he was sleeping and beat him up.
>
> Er det i øvrigt ikke omtalte Nancy, som Sid sidenhen myrdede??

Jooo,naaa,ved det ikke.Har læst at det er uvist.
Dokumentaren kommer slet ikke ind på skyldsspørgsmålet i slutningen.Måske
netop for at mane tvivlen til jorden,ved det ikke.
Men hun var skyld i at han kom på junk og at det at han var på junk ødelagde
det for bandet,hvilket var Sid Vicious' store kærlighed.
Dertil hører at Mclaren havde sine egne planer for bandet/Vicious.I'll let
you be surprized.

Bedste hilsener

Fra : Per Madsen

Dato : 17-10-04 22:06

Michael Hansen <nyhedsgruppeSLETDETTE@hejza.dk> wrote:

> [...]
> godt.....Doubledutch er stadig ret fed, specielt i den lange version
> (dengang en maxisingle var en extended version på 8 minutter

Se at få fixet den pladespiller

Så vidt jeg ved, kontaktede Adam Ant Malcolm Mclaren, efter at have set
en koncert med Susie and the Banshees, og bad ham komme op med et look
til bandet..hvilket han så gjorde. En par af de originale bandmedlemmer
forlod efter "Prince Charming"-albummet Adam and the Ants, og fortsatte
i Bowwowwow (hvor M. McLaren også stod for det visuelle
udtryk)....Senere var det kun A.A. og M. Pirroni der var tilbage, og
sammen med studiemusikere indspillede de et par plader (bl.a. spillede
Phil Collins trommer på "Friend or Foe"-pladen)

<namedropping on>
Marco Pirroni fortsatte sammen med Adam Ant, og har siden lavet plader
for bl.a. Sinead O'conner og har svjv også hjulpet Morrissey...
Matthew Ashman fortsatte i Bowwowwow,- døde i 1998 (diabetes)...
Terri Lee Miall blev underdirektør hos Warner Bros.
Gary Tibbs medvirkede på et Corey Hart album og laver stadig musik i
L.A....
Adam Ant har man ikke hørt fra i de sidste par år....han var i medierne
for 2-3 år siden, fordi han havde truet tilfældige mennesker med en
attrap pistol...blev indlagt på en klinik og har ikke givet lyd fra sig
siden (måske et lille gak-gak-gak er undsluppet hans
læber?!)...</namedropping off>

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk

Fra : Michael Hansen

Dato : 17-10-04 22:45

> Se at få fixet den pladespiller

Ja, det er lidt noget skidt, der er jo mange minder i samlingen Jeg
tror nu ikke det er fordi den er defekt, men kan selvfølgelig ikke udelukke
en løs forbindelse. Der kommer ganske enkelt ingen lyd - der er jo ikke
nogen phono (var det ikke sådan det hed?) indgang i forstærkeren, så jeg
bruger en af de andre (video). Ved ikke om det kan være problemet.

> En par af de originale bandmedlemmer forlod efter "Prince
Charming"-albummet Adam and the Ants, og fortsatte i Bowwowwow (hvor M.
McLaren også stod for det visuelle udtryk)

Dem husker jeg nu mest som et one-hit wonder med "I want candy", som jo også
bygger meget på samme trommelyd som i AA

> Adam Ant har man ikke hørt fra i de sidste par år....han var i medierne
for 2-3 år siden, fordi han havde truet tilfældige mennesker med en attrap
pistol...

Jeg så omtalt, at han kæmpede med en del depression. Tjekkede også lige hans
filmkarriere på imdb, og den kan man da også godt blive lidt deprimeret
over, hvis ellers ratings betyder noget.......

Dan Rachlin (mener jeg) nævnte i musikquizzen for nylig, at der vist også
havde været et selvmordsforsøg

Fra : Per Madsen

Dato : 17-10-04 23:50

> [...]
> nogen phono (var det ikke sådan det hed?) indgang i forstærkeren, så jeg
> bruger en af de andre (video). Ved ikke om det kan være problemet.

Du har prøvet Aux indgangen ikk' (det har du sikkert

> Dem husker jeg nu mest som et one-hit wonder med "I want candy", som jo også
> bygger meget på samme trommelyd som i AA

Ja, det er rigtigt...de havde ikke så meget at byde på...

> [...]
> over, hvis ellers ratings betyder noget.......
>
> Dan Rachlin (mener jeg) nævnte i musikquizzen for nylig, at der vist også

uff...lad os håbe han bliver frisk igen!

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.

Fra : Jesper Larsen

Dato : 18-10-04 23:01

> uff...lad os håbe han bliver frisk igen!

Adam ant eller Dan Rachlin...

....heller AA end DR hvis jeg skal vælge

Jesper

Fra : Per Madsen

Dato : 19-10-04 23:47

Jesper Larsen <docone@mail.dk> wrote:

> også

> Adam ant eller Dan Rachlin...
>
> ...heller AA end DR hvis jeg skal vælge
>

> Jesper

lol...A.A....D.R. bliver vist ikke rask igen...

Fra : Sune Salminen

Dato : 19-10-04 01:19

Michael Hansen wrote:
> [...]
> - der er jo ikke nogen phono (var det ikke sådan det hed?) indgang i
> forstærkeren, så jeg bruger en af de andre (video). Ved ikke om det

Problemet er at du mangler en RIAA for-forstærker. Her er f.eks. en til
600 kroner:
http://www.hifiklubben.dk/iz.asp?id=1%7Cp%7C220%7C220%7C1917%7Cpdetail

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Michael Hansen

Dato : 19-10-04 20:46

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse
> Problemet er at du mangler en RIAA for-forstærker. Her er f.eks. en til
> 600 kroner:

Oookayyyy, det lyder da interessant.

Er du 100% på det - eller kan jeg på en måde teste det, fx. med et andet
apparat (kan måske låne mig frem?!) - bare lige inden jeg ofrer 600,- kr.
hvilket jeg afgjort vil gøre hvis det er løsning.

Thanx,
Michael

Fra : Michael Hansen

Dato : 19-10-04 21:42

Hmmmm, har læst lidt på det, det ser godt nok meget rigtigt ud - jeg satser,
thanx igen - tænkte jo nok der skulle lidt teknisk snilde til )

Fra : Per Madsen

Dato : 17-10-04 14:00

> [...]

> melodierne forleden, og jeg synes godt nok musikken lød vel slidt - mere end

ohhh...jeg hører det skam stadigt, og synes stadig det holder

fandt forresten den her video fra 1981....monster sjov!!!

"Prince Charming"

http://antrap.org/videos/princecharming.rm

--
Mhv. Per Madsen
http://www.madsenblog.tk

Fra : Lars P. Fischer

Dato : 17-10-04 20:19

On Sat, 16 Oct 2004 19:27:21 +0200, Per Madsen wrote:

> http://adam-ant.net/mp3/ants.mp3

Stort. Tak for det.

Det må så være ca. 20 år siden jeg har hørt Adam og vennerne sidst. Jeg
har flere af skiverne stående, men det er godtnok mange år siden de har
været ude og dreje rundt.

/Lars