Jysk udgave af "You can leave your hat on"~
Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 11-10-04 19:10

Min gamle far har sat mig på lidt af en opgave: han har engang hørt en
jysk "undersættelse" af "You can leave your hat on", der blandt andet
indeholdt en linie i retning af "Do ka' behold' din hue åw" (Sunget på
ravjysk)

Desværre kan han ikke huske kunstner, hvor det var han hørte nummeret
eller noget som helst andet.

Er der nogen der har en idé om hvad det eventuelt kunne være?

mvh Mads

Fra : Marianne Brix

Dato : 12-10-04 10:58

Kunne det mon lyde som noget "De Nattergale" har fostret??
- Jeg ved det ikke, men det render mig i hu, at jeg nok har hørt den.

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 13-10-04 09:38

"Marianne Brix" <dykkergaarden@mail.tdcadsl.dk> wrote in message news:<416b8e7d$0$288$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> Kunne det mon lyde som noget "De Nattergale" har fostret??
> - Jeg ved det ikke, men det render mig i hu, at jeg nok har hørt den.

Var også umiddelbart min tanke, men så skulle det være et forholdsvis
nyt nummer (=inden for de sidste 10 år...).

Fra : Mads Th. Pedersen

Dato : 13-10-04 09:44

> [...]
> Kunne det mon lyde som noget "De Nattergale" har fostret??
> - Jeg ved det ikke, men det render mig i hu, at jeg nok har hørt den.

Var også min egen første tanke - og den gamles eget bud - men det er
det tilsyneladende ikke. Har været inde på en uofficiel hjemmeside med
alle deres tekster, og der var ikke umiddelbart noget der rimede på
"hue åw" :-/

Hilsen Mads

Fra : Lars Petersen

Dato : 13-10-04 12:22

> [...]
> jysk "undersættelse" af "You can leave your hat on", der blandt andet
> indeholdt en linie i retning af "Do ka' behold' din hue åw" (Sunget på

Jeg mindes at Plat (Michael Carøe, Mads Keiser og Peter Kjær) engang lavede
en parodi på det nummer. Det var noget med "You can leave your hat on, bar'
hit med pattern'" eller noget i den stil, men om det kan kategoriseres som
decideret jysk ved jeg ikke...

/lars

Fra : Lars Frandsen

Dato : 13-10-04 16:20

"Lars Petersen" <7erSLETDETHERDA@cyanide.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
bar'
> hit med pattern'" eller noget i den stil, men om det kan kategoriseres som

Ne,j melodien er ikke "You can leave your hat on".
Det er bare en strofe i sangen "Sexdyr". Iøvrigt en sjov sang
--
Mvh.
Lars Frandsen, Bramming

Fra : Ole Damgaard

Dato : 13-10-04 15:09

cyklopaten@mailme.dk (Mads Th. Pedersen) wrote in message news:<c47c3c9a.0410111010.62d13926@posting.google.com>...
> [...]
> eller noget som helst andet.
>
> Er der nogen der har en idé om hvad det eventuelt kunne være?

Jeg er ret sikker på, at det var Finn Nørbygaard, der brugte den
version ved én af slotskoncerterne med radiounderholdningsorkesteret -
de har været sendt i TV og radio, men ikke udgivet på CD.
mvh ole

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 14-10-04 17:48

Mads Th. Pedersen <cyklopaten@mailme.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:c47c3c9a.0410111010.62d13926@posting.google.com...

> Er der nogen der har en idé om hvad det eventuelt kunne være?
>
> mvh Mads

SV: Måske Ib Grønbech

Hilsen Åge