gasolin black box 249,95 i kvickly extra
Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-04 18:22

bare lige et fif - lækker box til en fin pris.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : AJC

Dato : 10-10-04 19:20

sniper_Nolight wrote:
> bare lige et fif - lækker box til en fin pris.

Hvor mange cd'er er der i boxen?
Jeg kunne godt finde på at investere i den.

Fra : John

Dato : 10-10-04 19:24

"AJC" <benny@abba.se> skrev i en meddelelse

> Hvor mange cd'er er der i boxen?
> Jeg kunne godt finde på at investere i den.

9.

Mvh

John

Fra : Steen Schmidt

Dato : 10-10-04 19:38

sniper_Nolight wrote:

> bare lige et fif - lækker box til en fin pris.

Mægtigt - men jeg er lidt bekymret over de dårlige anmeldelser af den
jeg har læst. Ved du om lyden (produktionen) er meget forskellig fra
LP'erne?

Mvh
Steen

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-04 21:04

> Mægtigt - men jeg er lidt bekymret over de dårlige anmeldelser af den
> jeg har læst. Ved du om lyden (produktionen) er meget forskellig fra
> LP'erne?

jeg fik den igår og har ikke hørt dem endnu - cderne svarer til de
forskellige udgivelser og mon ikke de så igen svarer til de alm. cd
udgivelser af samme? - jeg har 2 gasolin cdere og hvis de er af samme skuffe
er kvaliteten god.

Fra : John

Dato : 11-10-04 13:01

"Steen Schmidt" <ssc01@newmail.dk> skrev i en meddelelse

> Mægtigt - men jeg er lidt bekymret over de dårlige anmeldelser af den
> jeg har læst. Ved du om lyden (produktionen) er meget forskellig fra
> LP'erne?

CD'erne er remasterede til det skandaløse, desværre.

Mvh

John

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-04 13:37

> CD'erne er remasterede til det skandaløse, desværre.

jeg har netop sat gasolin 2 på - det album har jeg i forvejen - jeg skal nok
meddele senere om jeg kan høre forskel - lige umiddelbart synes jeg ikke der
en hørbar forskel - hvor har i fra de skulle være dårlige? - gerne links så
jeg ved om det er noget specifikt jeg skal lytte efter.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-04 13:45

søger jeg på gasolin black box på google støder jeg på nogle forskellige
udtalelser om den og ved første øjekast lader det til de fleste er positivt
overraskede - jeg har dog ikke hittet meget om selve lyden, men det
gennemførte retro udseende af både box og ikke mindst skiver der er lavet
som de gamle lp'ere trækker op - jeg synes osse selv den box er et must hos
gamle fans der trods alt er gået den digitale vej - mens jeg skriver dette
jamrer kim løs inde på anlægget og jeg må stadig sige jeg synes det lyder
godt - ikke megen forskel her og til den gamle gas 2 jeg havde i forvejen -
ikke noget jeg kan høre ihvertfald - køb den og døm selv. Til 249,95,- er
der ikke meget at betænke sig på

Fra : Poul Erik

Dato : 10-10-04 20:49

On Sun, 10 Oct 2004 19:22:04 +0200, "sniper_Nolight"
<sniper_nolight@hotmail.com> wrote:

>bare lige et fif - lækker box til en fin pris.

Hvor har du den pris fra?

Jeg har bladet deres nyeste tilbuds avis igennem, og kan ikke finde
den. Det nærmeste jeg kan komme det er 299,95 kr i Merlin (som også
hører under FDB eller vel rettere COOP, eller hvad de nu hedder).

Fra : sniper_Nolight

Dato : 10-10-04 21:11

> Hvor har du den pris fra?

min svoger

> Jeg har bladet deres nyeste tilbuds avis igennem, og kan ikke finde
> den. Det nærmeste jeg kan komme det er 299,95 kr i Merlin (som også
> hører under FDB eller vel rettere COOP, eller hvad de nu hedder).

jeg var til fødselsdag hos min niece hvor min svoger fortalte det - jeg
kørte direkte fra fødselsdag til kvickly extra som ligger i rosengårdcentret
på fyn og der havde de simpelthen et kæmpeparti - en hel palle nærmest
(eller større) stablet en lille meter op - desuden havde de hele huset på
christianshavn i box til vistnok lige under 800 (795,- vistnok) - der var
osse olsenbanden i pengeskab til omkring 800,- - den jeg gerne ville have
haft med hjem var hele bond serien i box for 1495,- men nu er det ikke alle
bond film jeg er lige begejstret for så det er en af de boxe jeg ikke
rigtigt kan tage mig sammen og få købt - det skal lige nævnes at nogle af
disse tilbud krævede medlemsskab af fdb - jeg mener dog at black box (som er
en ret flot box med metal gasolin emblem på) var på tilbud for alle.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 10-10-04 22:34

> [...]
er
> en ret flot box med metal gasolin emblem på) var på tilbud for alle.

Der er nu ikke noget at finde på deres hjemmeside. Kan du ikke tjekke
hvornår varene bliver udbudt til salg ?

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-04 13:38

> Der er nu ikke noget at finde på deres hjemmeside. Kan du ikke tjekke
> hvornår varene bliver udbudt til salg ?

de er til salg nu. hvor længe de har været ved jeg ikke, men af gasolin og
huset på christianshavn var der mange - rigtig mange.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 11-10-04 14:22

ved direkte sammenligning på mit udstyr MENER jeg følgende:

track 1 - gas 2.

den nye box er indspillet så den spiller højere end min gamle cd ved samme
volume niveau - når jeg hører den gamle som lyder fin og skifter til den nye
og den spiller højere lyder det en smule mudret, men jeg tror det er ørerne
der narres af den højere lyd lige pludselig - skruer jeg ned for den nye og
afspiller i samme lydniveau lyder de stort set ens. Skruer jeg op for den
gamle til at matche den nyes volumeniveau er det stort set samme resultat -
det kan høres det er gammelt musik vi har med at gøre og det gælder begge
cd'ere (hvilket ikke gør mig noget - støj er fint, hvis det er "rigtig"
støj)- den gamle jeg har er fra '91 og osse en remastered cd og på de 2 er
forskellen ikke enorm - hvilken der er bedst er svært at sige - i det store
hele og der ikke en vinder

derfor mener jeg boksen er ligeså god som de cdere der er ude

den er måske en smule for høj i diskanten, men ikke noget der gør den
ringere.

når jeg hører cd indstiller jeg min receiver til Direct - altså jeg kan ikke
stille på bas eller noget - det kører den direkte vej.

Til 249,95 mener jeg den er hver en krone værd.

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-10-04 16:45

jeg er nødt til at tilføje lidt til min konklusion - hvis nogen stadig er
interesseret.

Nu har jeg hørt nogle flere af skiverne og nærlyttet lidt frem og tilbage.
Skiverne ER ret middelmådige - de kan snildt høres, men er ikke den helt
store musikoplevelse - de er fine til fest osv. men som en ren hifi
oplevelse holder de simpelthen ikke.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 18-10-04 23:28

sniper_Nolight skrev :
> [...]
> Skiverne ER ret middelmådige - de kan snildt høres, men er ikke den helt
> store musikoplevelse - de er fine til fest osv. men som en ren hifi

Er de dårligere end de andre udgaver af CD'erne?
Jeg har et par fra dengang de kom med to LP'er på en CD (minus nogle numre)
og da de kom 'rigtigt'.
Jeg har derfor ikke købt boxen.

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd/

Fra : sniper_Nolight

Dato : 18-10-04 23:52

> Er de dårligere end de andre udgaver af CD'erne?

jeg har kun gasolin 2, som nøjagtigt svarer til en af dem der er i boksen og
umiddelbart er der ikke den store forskel (se andre indlæg) men skal vi være
hysteriske, og det skal man i denne ng, så er jeg nødt til at sige at box
udgaven af gas 2 er ringere end min tilsvarende alm udgivelse - der er
anelse mere støj på boxen i forhold til de alm udgaver. Først troede jeg,
det kun var fordi at boxen lød lidt højere og blot skulle skrues ned til
samme lydniveau, hvilket osse bringer dem ret tæt på hinanden og vil som
baggrundsmusik ikke kunne adskilles, men er man kritisk er boxen simpelthen
ikke god nok - vi taler små detaljer her, men de er der og derfor er jeg
nødt til at trække mine tidligere udtalelser tilbage

250,- for en box med 9 skiver mener jeg stadig er et ok køb for den alm.
forbruger, men for den hardcore gasolin fan, er det simpelthen en
katastrofe - håber du forstår hvad jeg mener.... lad mig sige det sådan her:
hvis det var beatles vi talte om her ville jeg ikke røre den box om den så
kostede 100,-

> Jeg har et par fra dengang de kom med to LP'er på en CD (minus nogle
> numre)
> og da de kom 'rigtigt'.
> Jeg har derfor ikke købt boxen.

dem ville beholde så - som sagt til fester og den slags er boxen topklasse,
men er man seriøs cd samler med en forkærlighed for gasolin så er der måske
nogle bedre alternativer - jeg tror jeg vil tage mit opsamlingsalbum -
rabalderstræde forever, mener jeg den hedder og sammenligne nogle af de
forskellige numre med de albums de nu er på... det vil jeg da gerne poste,
hvis folk stadig finder denne tråd interessant? - som sagt er jeg ikke et
teknisk geni, men jeg ved hvad jeg hører og jeg ved hvad jeg kan lide - og
mit anlæg betragter jeg da som værdigt til et tjek af den kaliber jeg kan
stå inde for