Tips til en begynder på guitar?
Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-10-04 20:19

Hej NG

I 4 år har jeg haft lyst til dette, men har ikke taget mig sammen før nu.
Jeg fik for en uge siden fat i en akustisk guitar, en guitarstemmer og en
oversigt over de forskellige akkorder. En ven satte mig igang og jeg har så
selv fiflet lidt med det siden.

Indtil videre har jeg ikke lært så meget andet end at tage et D, G, A (og
nogle få andre). Enkelte overgange og sådan lidt forskelligt.

Jeg gætter på halvdelen af brugerne herinde spiller på et eller andet - har
I nogle fif til en total novice på dette område? Har aldrig tidligere
spillet på andet end el-bas, da jeg gik i 2. klasse

På dvdoo faldt jeg over denne DVD - kan den anbefales?
http://makeashorterlink.com/?L21B52479

Venlig hilsen og tak
Lars Lauridsen

begin 666 dot.gif
K1TE&.#EA`0`!`/ ``````````"'Y! $`````+ `````!``$```("1 $`.P``
`
end

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-10-04 20:23

"Lars Lauridsen"

Hmm... hvorfor er der mon en vedhæftet fil?

mvh.
Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 20:27

Lars Lauridsen wrote:
> "Lars Lauridsen"
>
> Hmm... hvorfor er der mon en vedhæftet fil?

Kan det være fordi du bruger Quotefix og ikke har konfigureret det
ordentligt?

Hvad er det for en slags 'fif' du efterlyser?

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-10-04 20:35

"Sune Salminen" <salminen@monkeydoktor.dk> skrev i en meddelelse

> Kan det være fordi du bruger Quotefix og ikke har konfigureret det
> ordentligt?

Nope. Lavede også lige et indlæg i dk.test, for at se om der var noget der -
det var der ikke..

> Hvad er det for en slags 'fif' du efterlyser?

Hvad man bør give sig i lag med fra starten. Ehm, er egentlig lidt blank,
men andre der også er gået igang sent, ville måske have nogle ting der hjalp
dem... Muligvis ville jeg også kunne bruge de erfaringer.

Mvh.
Lars

Fra : Sune Salminen

Dato : 05-10-04 20:43

Lars Lauridsen wrote:
> [...]
> blank, men andre der også er gået igang sent, ville måske have nogle
> ting der hjalp dem... Muligvis ville jeg også kunne bruge de

Noget af det jeg har fået, og stadig får mest ud af, er at lytte numre
af jeg godt kan lide. Det er langt fra altid at det lykkes 100% for mig,
men selve arbejdet med det er meget givende, bl.a fordi det skærper
sanserne. It's the gift that keeps on giving som man siger på
udenlandsk. Også selvom det ikke lykkedes, eller man må give op og
springe nogle af akkorderne over. På en guitar vil det nok være en
fordel at du skaffer dig en capo, sådan at du kan blive ved med at bruge
'almindelige' akkorder frem for barréakkorder når du prøver at lytte
noget af.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Rikke og Michal

Dato : 05-10-04 21:09

Lars Lauridsen wrote:

> [...]
> tidligere spillet på andet end el-bas, da jeg gik i 2. klasse
>
> På dvdoo faldt jeg over denne DVD - kan den anbefales?

Kunne man lokke dig til og ligge en kopi af den oversigt over de
forskellige akkorder du har i dk.binaer ??
Jeg vil meget gerne have sådan en

Mvh
Michal

Fra : Lars Lauridsen

Dato : 05-10-04 21:19

"Rikke og Michal"

> Kunne man lokke dig til og ligge en kopi af den oversigt over de
> forskellige akkorder du har i dk.binaer ??
> Jeg vil meget gerne have sådan en

Det ville jeg hellere end gerne, men det er bare en kopi jeg har liggende,
ikke på digital form. Desværre ejer jeg ingen scanner.

Mvh.
Lars

Fra : Michael Vittrup

Dato : 06-10-04 19:46

Fra : Rikke og Michal

Dato : 06-10-04 20:01

Michael Vittrup wrote:

> Du kan finde en imponerende oversigt på www.olga.net - klik på "The
> LARGE Chord Dictionary" i højre side .. og wupti! Noget i den stil? :)
>
> // Michael

Tak skal du have. Men det siger mig ikke så meget, jeg er helt ny med
en guitar. Det er mere en oversigt som viser hvordan man skal sætte
sine finger, og hvilken strenge man skal slå på.

Mvh
Michal

Fra : Karina Hjorth

Dato : 07-10-04 00:16

> Tak skal du have. Men det siger mig ikke så meget, jeg er helt ny med
> en guitar. Det er mere en oversigt som viser hvordan man skal sætte
> sine finger, og hvilken strenge man skal slå på.

Det fortæller Ole Kibsgaard dig på DVD'en....

Mvh
Karina

Fra : Rikke og Michal

Dato : 07-10-04 06:30

Karina Hjorth wrote:

> Det fortfller Ole Kibsgaard dig pe DVD'en....
>
> Mvh
> Karina

Ja det gør han Har selv DVD'en. Men jeg gider ikke altid og side og
kigge på den. Jeg vil gerne have et stykke papir jeg bare kan tage frem
og kigge på.

Mvh
Michal

Fra : Michael Vittrup

Dato : 09-10-04 18:39

Fra : Ukendt

Dato : 09-10-04 22:39

Michael Vittrup wrote:

> Det står der nu også (indirekte) i oversigten, men har du eventuelt
> overvejet en tur på biblioteket? ;*)

Nej det har jeg ikke overvejet, men nu gør jeg det
Må hellere der ned en tur imorgen

Mvh

Michal

Fra : Karina Hjorth

Dato : 05-10-04 21:10

> På dvdoo faldt jeg over denne DVD - kan den anbefales?
> http://makeashorterlink.com/?L21B52479

Ja, det kan den... Den tager dig med helt fra begyndelsen - fortæller sågar
om selve guitarens opbygning, hvis man vil vide noget om det også og ikke
kender til det i forvejen. De første par lektioner er specifikt til
begyndere - folk, der (som du) stort set aldrig har haft en guitar i
hænderne.

Jeg har den selv.

Mvh
Karina