HVem synger?
Fra : Nette

Dato : 20-09-04 07:00

Hej gruppe.

Jeg håber, i kan hjælpe mig med den her.
Det er en rimelig ny sang. Dvs. ikke en der er tyve år gammel. Men det lyder
lidt som om, det er en meget ung og spæd Peter Belli, der synger. Og det
hænger jo ikke rigtig sammen.

Om kvædet lød noget i retning af " Jeg har ingenting gjort, men jeg kan godt
tage skylden".

Kender i den? Og i så fald, hvem leger den unge Peter Belli??

PFT

Nette

Fra : Weissert

Dato : 20-09-04 07:28

"Jeg vil godt ta skylden for at jeg af og til har lovet for meget"
Det lyder som Nikolaj med nummeret "Ridder af kærligheden" måske ?

Jeg kan huske den dag da jeg lige var flyttet væk hjemmefra
Jeg stod og skævede ind i spejlet for at få øje på hvor voksen jeg var
Men det var svært at holde masken og ikke bare ligne min far
Så jeg spillede Thin Lizzy, baby, lige så højt som grammofonen ku' klare

Ja, jeg var helt blanket af og skulle mødes med dig senere på dagen
Så jeg solgte min læderjakke for nu at gøre noget ved sagen
Og du var endnu mere dejlig end jeg huskede det fra sidst vi var sammen
Ja, vi kom begge ind fra kulden, babe, og hjalp hinanden med at holde varmen

Jeg vil ha' en at holde af
Ja, du ved, jeg vil ha' en at holde om

Og jeg vil godt ta' skylden for at jeg af og til har lovet for meget
Men jeg vil ikke høre noget om at jeg ikke har gjort forsøget
Ja, jeg vil godt ta' skylden for at jeg af og til har lovet for meget
Men jeg vil ikke høre noget om at jeg ikke har gjort forsøget

Jeg kan huske de dage hvor vi kun havde tid til hinanden
Vi havde flere måder at sige det på end vi

MVH
Jørn Weissert.

Fra : Nette

Dato : 20-09-04 10:09

"Weissert" skrev

> "Jeg vil godt ta skylden for at jeg af og til har lovet for meget"
> Det lyder som Nikolaj med nummeret "Ridder af kærligheden" måske ?

Tak for forsøget. Og stemmen, ja den er lidt mere "hashet", men ellers
passer den fint.
Jeg er 100% sikker på at omkvædet lød "Jeg kan godt tage skylden, men jeg
har ingenting gjort", eller så var det "Jeg har ingenting gjort, men kan
godt tage skylden", hvorfor det jo ikke kan være Nikolaj og Piloterne.

Men tak for ideen.

Nette

Fra : Weissert

Dato : 20-09-04 07:30

http://www.nikolajogpiloterne.dk/

glemte lige link

Fra : steffen martin

Dato : 20-09-04 15:48

> [...]
godt
> tage skylden".
>
> Kender i den? Og i så fald, hvem leger den unge Peter Belli??

Tue West ?
www.tuewest.dk
Der er tekster på siden.

--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Nette

Dato : 20-09-04 22:18

"steffen martin" skrev

> Tue West ?
> www.tuewest.dk
> Der er tekster på siden.

Hmm, ja det kunne det faktisk ret sagtens være. Det lyder i hvert fald MEGET
lig den stemme, vi hørte i radioen. Godt nok er den sang, jeg omtaler ikke
derinde, meeen.....

Jeg tror, jeg vil søge lidt mere på det navn og se, hvad jeg kan finde ud
af.

Tak for hjælpen.

Nette