Abdominalplastik?
Fra : Madsen

Dato : 18-10-04 19:00

Hej i gruppen!
Jeg ville høre, om der er nogen her der har fået foretaget en
abdominalplastik-operation?
Hvor man får skåret overskydende hud af maven?
Har søgt på nettet, men kun haft "held" til at finde dem der udfører
det...jeg kunne godt tænke mig at vide lidt om:
Var det det værd?
Hvornår var du på benene igen?
Er du glad for resultatet?
Hvornår var hævelsen helt væk?
Hvornår kunne du træne igen?
Var der store smerter bagefter?
Jeg har selv fået 2 kejsersnit, og var hurtigt på benene igen, men der var
jo også en lille nyfødt at samle opmærksomheden omkring.
Fortæl endelig, eller måske nogen har et link til et forum hvor nogen har
prøvet det?
På forhånd tak,
Rikke.

Fra : Maren

Dato : 29-10-04 12:30

"Madsen" <Junk123@mail.dk> wrote in message news:<41740539$0$226$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
> jo også en lille nyfødt at samle opmærksomheden omkring.
> Fortæl endelig, eller måske nogen har et link til et forum hvor nogen har

Hej Rikke

Jeg har for ca. et år siden fået en abdominal plastic, efter to
kejsersnit og et stort vægttab.
Jeg fik det betalt efter at have nået en vægt som min læge
accepterede.
Jeg er meget glad for resultatet.
Det har været det hele værd.
Jeg var på benene samme dag, i begrænset omfang, gik på toiletet, med
støtte.
Var indlagt tre dage og på anden dagen kom jeg selv lidt rundt.
Hævelsen havde lagt sig helt ca. 3 mdr efter.
Jeg gik igang med motion 2 mdr. efter, jeg fik også mine mavemuskler
syet sammen, og har ikke trænet mavemuskler så meget, men burde
måske??
Jeg har en høj smertetærskel så jeg husker ikke smerter som et stor
problem, det der var det mest frustrerende var at man er ikke særlig
mobil, de første tre uger så man kan godt være træt og øm fordi man
ikke kan skifte stilling så ofte.
Hvis du overvejer seriøst så bør du opsøge en kirurg der hedder Eva
Kalaja hun er en af landets dygtigste kirurger og hun laver et
fantastisk sy arbejde
Vær opmærksom på at det efterlader et ar på ca.50-60 cm.
Hilsen Mette

Fra : Madsen

Dato : 30-10-04 17:42

Hej Mette!

Jeg takker mange gange for dit indlæg...jeg har konsulteret egen læge, som
vil bevilge en operation, når jeg har tabt yderligere 6 kilo.
Hvor i landet "opererer" Eva Kalaja?
Når nu det offentlige skal betale, tænker jeg ikke at jeg får den store
indflydelse på, hvem der skal operere, men det er da et forsøg værd

Rikke.

Fra : Maren

Dato : 01-11-04 12:17

Hej Rikke

Det med at du ikke har indflydelse på hvor du skal opereres er ikke
rigtigt, hvis der på dit eget hospital er mere end to mdr.s ventetid
så har du ret til at søge operation på privathospital.
Eva Kalaja driver Søllerød Privathospital i Virum og har overenskomt
med sygesikringen.
Da jeg var blevet indstillet til operation fik jeg af vide at der
ville gå ca.et år før de havde mulighed for at operere mig på Herlev
så jeg fik en liste over privathospitaler og så skulle jeg give besked
om jeg ønskede at blive opereret privat, det var den 9 december og den
16 december blev jeg opereret så det kan gå meget hurtigt
Du skal være klar over at man på de offentlige hospitaler ikke må
rådgive om hvilket hospital du søger.
Tilfældigvis kender min læge Eva, fra studietiden og kunne sige god.
Håber du får smidt de kilo og får operationen det er det hele værd.

Hilsen Mette

Hvis du har flere spørgsmål så bare fyr løs