DDv og æg
Fra : Dan

Dato : 13-10-04 18:10

Noget der undrer mig lidt er æggets rolle i DDV-kost.

På den ene side må man kun indtage en reduceret mængde portion (hele) æg,
men jeg har engang hørt, at bodybuildere og vægtløftere indtager op til 20
æggeHVIDER om dagen. Når man tager i betragtning DDV-programmets fokuseren
på proteiner, burde man ikke kunne lave det lidt om , således at man kan
f.eks. indtage 5 æggehvider om morgenen men ingen blommer? Det ville mætte
mere end bare 1 sølle helt æg til morgenmad.

Hilsen

Dan

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 14-10-04 07:24

> [...]
> f.eks. indtage 5 æggehvider om morgenen men ingen blommer? Det ville mætte
> mere end bare 1 sølle helt æg til morgenmad.

Hej Dan

Ingen forbyder dig at eksperimentere med din kur - det er dit valg. Når du
følger DDV, er der nogle retningslinier, der hører til programmet. Jeg har
under mit vægttab valgt at følge disse retningslinier, da jeg ønsker det
bedst mulige vægttab. Indtil nu er det gået meget godt - jeg har tabt 43,8
kilo.
Jeg synes nu et enkelt æg om morgenen er helt fint. Du får jo brød og frugt
til. Hvis du stadig ikke synes det dækker din sult, kan du spise ekstra
frugt, lidt af din mælkeration, smører lidt minarine på dit brød eller spise
nogle grønsager (agurk, peberfrugt, gulerodstave, små cherrytomater etc.).
Ægget kan du lave om til et par lækre pandekager med syltetøj og en klat
græskyoghurt rørt med vaniliekorn og SØD, der mætter lidt mere - og smager
fremragende. Der er faktisk flere muligheder end du tror - tænk kreativt.

Mvh.
Mette - der snart er færdig den egentlig kur .

Fra : Dan

Dato : 14-10-04 09:07

> [...]
>
> Mvh.
> Mette - der snart er færdig den egentlig kur .

Wauw...du er virkelig kreativ! Ja, jeg må tænke mere varieret...og tillyke
med de 43 kg!

Dan

Fra : Mette Nylander Sørup

Dato : 14-10-04 15:22

> Wauw...du er virkelig kreativ! Ja, jeg må tænke mere varieret...og tillyke
> med de 43 kg!

Hej Dan

Takker. Skriv bare hvis du har andre spørgsmål .

Mvh.
Mette