easy tab
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 09-10-04 20:49

Hej.
Jeg vil lige høre om der er nogen som har prøvet disse, hvad virker de på
hvis de virker.
MVH
Niels Peter

Fra : bj

Dato : 09-10-04 21:59

jeg har aldrig prøvet produktet du omtaler, men det er som alt andet en
stakket frist. Gør hellere noget ved dine spisevaner, det har din krop
absolut også bedre af...

Jeg skriver ovenstående ud fra, at jeg antager, at du gerne vil af med
nogle kiloer, ud fra Easy Tab.....

Kalorier ind = kalorier ud = hold regnskab....og du vil finde ud af hvor
det går galt for dig. Notér alt ned hvad du spiser gennem en hel uge og find
så ud af, hvor du skal sætte ind.

bj

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 10-10-04 08:31

"bj" <b_hoejgaard75@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Kalorier ind = kalorier ud = hold regnskab....og du vil finde ud af hvor
> det går galt for dig. Notér alt ned hvad du spiser gennem en hel uge og

Det er helt fint, men som en start hjælp til at nedsætte trangen til
sukker(slik,sodavand) ville det være godt hvis det virker.
Det er ligesom div. plaster til at nedsætte rygetrangen til dem som har den
vane/lyst.
Jeg er godt klar over hvor der skal sættes ind men mangler et "værktøj" til
dette.Hvis der er andet som kunne hjælpe vil jeg gerne høre om dette.
MVH
Niels Peter

Fra : bj

Dato : 11-10-04 20:34

> [...]
til
> dette.Hvis der er andet som kunne hjælpe vil jeg gerne høre om dette.

Fair nok, held og lykke med projektet...

bj

Fra : Torben Dhalvad

Dato : 17-10-04 09:58

Hej
Easy Tab er en tyggetablet, der består af et såkaldt peptid fra
valleprotein. Navnet på det er glycomacropepti, og det findes i en stærk
koncentreret form i Easy Tab. Når man tygger en tablet vil receptorer i
maven registrere, at dette peptid er tilsted, og kroppen tror derfor, at du
er i gang med et større proteinholdigt måltid. Derfor går der besked til
hjernen om at producere CCK-hormon, det såkaldte mæthedshormon. Der sker en
række andre ting også, bl.a. nesættes produktionen af mavesyre. Når du 15-20
min. senere sætter dig til at spise vil du ikke være ret sulten. Man kan
sige at Easy Tab virker som den 2 el. 3. protion, som du ofte spiser, men
ikke har brug for.
Mvh.
Torben

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 18-10-04 10:18

"Torben Dhalvad" <torben@tdscan.dk> skrev i en meddelelse

> Easy Tab er en tyggetablet

Ja... og Torben Dhalvad er direktør for TD of Scandinavia, der sælger Easy
Tab.

Easy Tab er også et af de mange kosttilskud, hvis virkning er udokumenteret.

Forbrugerrådet har anmeldet producenten - altså Torben Dhalvad/TD of
Scandinavia - for vildledende markedsføring af Easy Tab.
Dokumentation: http://www.fbr.dk/breve/alle/brev027/brev005/

Fødevarestyrelsen har tildelt Torben Dhalvad/TD of Scandinavia en bøde på
10.000 kr for at vildlede om Easy Tab og Bogensepillen med ulovlige
slankeanprisninger om dets effekt.
Dokumenation: http://makeashorterlink.com/?M1BC21D89

Skulle nogen nu tro, at Torben Dhalvad ikke må informere om sit produkt her
i gruppen, må jeg hellere for god ordens skyld gøre opmærksom på, at det må
han... forudsat han overholder dansk lovgivning og ikke vildleder med
udokumenterede påstande om produktets effekt.

Han må derimod gerne svare på konkrete spørgsmål "om forhandlere, priser på
produkter, tjenester og lignende" men det påhviler ham i givet fald "at
oplyse om ansættelsesforhold, eller andre økonomiske interesser, i det
omfang det har betydning for svarets objektivitet."
Dokumentation: http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk

Mvh. Lisbeth

Fra : Torben Dhalvad

Dato : 22-11-04 08:49

Lisbeth Jacobsen påstår, at jeg og mit firmaTD of Scandinavia A/S har fået
en bøde på 10.000 kr. for vildledning og ulovlige slankeanprisninger vedr.
Easy Tab og Bogense Pillen. Dette er ikke korrekt. Det fremgår iøvrigt
tydeligt at det link, hun har sat ind, at det ikke er os, men en os totalt
uvedkommende internetbutik Duft & Natur, der ser ud til at have fået denne
bøde.
Dette vil jeg gerne have, at Lisbeth Jacobsen erkender. Hun skriver samtidig
at Forbrugerrådet har anmeldt os for vildledende markedsføring. Det er
muligvis tilfældet, men der er aldrig sket noget i sagen, og vi har end ikke
fået nogen henvendelse.

mvh.
Torben Dhalvad

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 22-11-04 10:09

> [...]
> uvedkommende internetbutik Duft & Natur, der ser ud til at have fået denne

Torben Dhalvad har ret i, at et firma ved navn "Duft og natur" har fået en
bøde.
Som der står på siden: "Fyn (Duft&Natur): Påbud + samlet bøde 10.000 kr (for
dette produkt og Easy Tab)."

MEN..... det var nu ikke dén bøde, jeg havde i tankerne!

Jeg henviste til den bøde, der er omtalt længere nedere på siden:
"Påbud (§19) + bøde på 10.000 kr. (samlet for dette produkt og
Bogensepillen)"

Hvorfra får forhandlerne i øvrigt deres vildledende omtale af produktet?
Fra producenten? Eller bruger de tid på selv at sidde og digte og finde på?
Og hvad gør Torben Dhalvad og TD of Scandinavia A/S egentlig, når de
opdager, at et firma vildleder om deres produkt? Det kan da ikke være til
fordel for TD of Scandinavia A/S at der vildledes om deres produkt! Eller
kan det?

> Dette vil jeg gerne have, at Lisbeth Jacobsen erkender.

Jeg erkender gerne, at Duft og Natur har fået en bøde. Det fremgår jo klart
af siden.

Mvh. Lisbeth