Pris for skift af kæde og tandhjul?
Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 02-11-04 00:17

Hej,

Jeg skal have skiftet kæde og tandhjul på min GS500E. Er der nogen der har
et ca. bud på hvad det koster inkl. dele (jeg skal ikke selv gøre det).

Peter Fløistrup Poulsen

Fra : MKS - 74

Dato : 02-11-04 00:22

On Tue, 2 Nov 2004 00:17:15 +0100, "Peter F. Poulsen" <peter@votus.dk>
wrote:

>Jeg skal have skiftet kæde og tandhjul på min GS500E. Er der nogen der har
>et ca. bud på hvad det koster inkl. dele (jeg skal ikke selv gøre det).

12-1500 kr. for et std kædekit inkl montering.

http://www.soborgmc.dk/Kaedekit.htm

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Jimmi Bram

Dato : 02-11-04 10:06

Regn med 800 til 1000 kroner for et kædekit hvis du selv monterer.
Meget afhængigt af hvilken kæde du vælger, og om den er endeløs eller ej.

Mvh
Jimmi
Yamaha Tr1

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 02-11-04 12:57

Tak til Jer begge.

Mvh Peter F. Poulsen

Fra : Thomas Makro

Dato : 02-11-04 17:22

wrote:

>Jeg skal have skiftet kæde og tandhjul på min GS500E. Er der nogen der har
>et ca. bud på hvad det koster inkl. dele (jeg skal ikke selv gøre det).

Køb nu en ordentlig kvali, altså ikke det billigste! Ellers skal du
skifte igen om 5000 km, og så er den billigste ikke den billigste
løsning...

--
Thomas Makro, DMCN #280
Honda VFR 750 F

Fra : Tommy Fer

Dato : 02-11-04 18:50

"Thomas Makro" <tmakro@fjernesvip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Køb nu en ordentlig kvali, altså ikke det billigste! Ellers skal du
> skifte igen om 5000 km, og så er den billigste ikke den billigste
> løsning...

Ja det er sjovt.. min CZ kåde købt for 270 kr, (speedway orings kæde) den
har også kun holdt 12.000 km nu...
--
mvh Tommy Fer
Der køre med det billigste han kan finde

Fra : Peter F. Poulsen

Dato : 03-11-04 03:10

Hej igen,

En fra min familie tilbød at skifte kæde og tandhjul for mig. Så tænker jeg:
kan et kædekit med fordeles købes hjem fra f.eks. Tyskland, som det er
tilfældet med tøj og diverse udstyr?

PS: Er der ikke en side hvor man kan lære at quote rigtigt?

Peter Fløistrup Poulsen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 03-11-04 08:42

"Peter F. Poulsen" <peter@votus.dk> writes:

> En fra min familie tilbød at skifte kæde og tandhjul for mig. Så
> tænker jeg: kan et kædekit med fordeles købes hjem fra
> f.eks. Tyskland, som det er tilfældet med tøj og diverse udstyr?

Louis (http://www.louis.de) i Tyskerland eller M&P (http://www.mandp.co.uk)
i England er to gode steder at starte.

Hvis du så samtidig mangler andre ting bliver portoen så rigeligt betalt
af dine besparelser.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : MKS - 74

Dato : 03-11-04 09:12

On Wed, 3 Nov 2004 03:10:21 +0100, "Peter F. Poulsen" <peter@votus.dk>
wrote:

> [...]
>kan et kædekit med fordeles købes hjem fra f.eks. Tyskland, som det er

Joh en lille økonomisk fordel kan du godt opnå, men det helt store er
det nu sjældent, lidt har dog også ret - andre har allerede nævnt f.
eks louis - personligt køber jeg _også_ kædekit på eBay, hvor der med
jævne mellemrum dukker splinternye højkvalitets kits op og man så bare
skal slå til, sidste (D.I.D) kit gav jeg ca. 500 kr for... DK-pris ca.
13-1400 kr.,Louis'(tilbuds)-pris ca. 1000-1100 kr.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 03-11-04 08:42

> [...]

> kan et kædekit med fordeles købes hjem fra f.eks. Tyskland, som det er

Kig hos Louis. Vær dog lige opmærksom på at trækstyrken af den kæde
Louis sælger også matcher det du skal bruge. Der har været et par
eksempler på at de sælger underdimensionerede kæder.

Jeg har selv sparet mange penge ved at købe kædekits til min Bandit på
tilbud hos Louis. Man ved jo godt at det er en sliddel, så kædekit er
naturligvis noget man køber når det er på tilbud

Jo: <http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*

Fra : Armand

Dato : 06-11-04 00:16

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> skrev i en
nyhedsmeddelelse:spamdrop+m3fz3rs7ji.fsf@paven.bunk.cc...

> Kig hos Louis. ....... Jeg har selv sparet mange penge ved at købe
> kædekits.....på tilbud hos Louis. Man ved jo godt at det er en sliddel, så
> kædekit er naturligvis noget man køber når det er på tilbud

Og udenfor tilbud, er Max's MC import (á kataloget "MC Nøglen") faktisk
rimeligt med i prisleje!
Køber man et kædekit hos sin forhandler, vil det næsten altid være et fra
Max'.

--
Armand.