|
| Forskellen på NTV med 50 og 57 hk? Fra : Kaare Holst |
Dato : 30-10-04 20:38 |
|
På diverse tyske sites ser jeg, at Honda NTV Revere fås med sælges med 50 og
57 hk. Er der nogen, der ved, hvori forskellen ligger?
Jeg har selv en NTV med 50 hk og spekulerer på, om det er muligt at
opgradere den til 57.
Kaare
| |
Per (30-10-2004)
| Kommentar Fra : Per |
Dato : 30-10-04 21:01 |
|
> Jeg har selv en NTV med 50 hk og spekulerer på, om det er muligt at
> opgradere den til 57.
Uden at ville hænges heeeelt op på det, er jeg næææsten sikker på at det er
2 stk "blikskiver" der er sat ind i din indsugnings studs. Det gælder i
hvert fald den yderligere droslede model..
Vh. Per
| |
Richard (30-10-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 30-10-04 22:35 |
|
Per wrote:
>> Jeg har selv en NTV med 50 hk og spekulerer på, om det er muligt at
>> opgradere den til 57.
> Uden at ville hænges heeeelt op på det, er jeg næææsten sikker på at det er
> 2 stk "blikskiver" der er sat ind i din indsugnings studs. Det gælder i
> hvert fald den yderligere droslede model..
Ja formentlig, iflg. en brugtkøbsartikel i det tyske Motorradfahrer er
forskellen på de i alt 6 forskellige ydelsesversioner i D (27, 34, 50, 53,
57, 61) netop indsugninsstutsene.
Artikeln nævner også hvilke årgange af NTV'en, der blev solgt med hvilken
motorydelse - artiklen ligger vist på Jens U's NTV-site, men den er i udu
i aften. Du kan få en kopi sendt pr. mail i morgen, hvis du er
interesseret.
Læg blot et svar på denne mail-adresse
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
Snusken (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 31-10-04 11:12 |
|
Hej.
Det er netop indsugningsstudsene, som er lavet i gummi.
Jeg hentede i sommers en '91 Revere i Hannover, som
var ændret til "frit åndedræt" ved skære indmadsforsnævringen af
studsene ud.
Jeg har senere købt originale 61 HK studse hos Honda (ca. 32 Euro)
Afhængigt af årgang kan der fås indsugningsstudse til 61, 57, 50, 53, 34
og 27 HK. Der findes dog kun 3 forskellige studse, forskellene i HK er
et spørgsmål om forureningskrav og dermed udstødningssystem. De første
årgange har lidt højere effekt.
mvh eric
Kaare Holst skrev:
> På diverse tyske sites ser jeg, at Honda NTV Revere fås med sælges med 50 og
> 57 hk. Er der nogen, der ved, hvori forskellen ligger?
> Jeg har selv en NTV med 50 hk og spekulerer på, om det er muligt at
> opgradere den til 57.
>
> Kaare
>
>
| |
Richard (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 31-10-04 12:08 |
|
Snusken wrote:
> Afhængigt af årgang kan der fås indsugningsstudse til 61, 57, 50, 53, 34
> og 27 HK. Der findes dog kun 3 forskellige studse, forskellene i HK er
> et spørgsmål om forureningskrav og dermed udstødningssystem.
Det lyder jo fornuftigt nok, selv om det modsiger artiklen i
Motorradfahrer.
Siger reservedelslisten eller anden dok noget om forskellige dyser,
udstødning hhv for de forskellige årgange/modeller af den udroslede
udgave? (Ud over den noget pænere lange lydpotte i sidste årgang
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
| |
John Jensen (31-10-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 31-10-04 13:02 |
|
"Richard" <rpaderichard@netscape.net> skrev i en meddelelse
news:cm2h2r$egf$1@abbeden.bunk.cc...
> Snusken wrote:
>
> > Afhængigt af årgang kan der fås indsugningsstudse til 61, 57, 50, 53, 34
> > og 27 HK. Der findes dog kun 3 forskellige studse, forskellene i HK er
> > et spørgsmål om forureningskrav og dermed udstødningssystem.
>
> Det lyder jo fornuftigt nok, selv om det modsiger artiklen i
> Motorradfahrer.
>
> Siger reservedelslisten eller anden dok noget om forskellige dyser,
> udstødning hhv for de forskellige årgange/modeller af den udroslede
> udgave? (Ud over den noget pænere lange lydpotte i sidste årgang
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
He he Richard, jeg personlig synes jo netop at den lille korte potte på de
første modeller var med
til at give modellen sit særpræg, og at udseendet blev ødelagt med den lange
lydpotte, men det er
jo selvfølgelig smag & behag.
/ John
| |
Richard (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 31-10-04 21:04 |
|
John Jensen wrote:
>> Siger reservedelslisten eller anden dok noget om forskellige dyser,
>> udstødning hhv for de forskellige årgange/modeller af den udroslede
>> udgave? (Ud over den noget pænere lange lydpotte i sidste årgang
> He he Richard, jeg personlig synes jo netop at den lille korte potte på de
> første modeller var med
> til at give modellen sit særpræg, og at udseendet blev ødelagt med den lange
> lydpotte, men det er
> jo selvfølgelig smag & behag.
Netop, IMHO er det 90ernes mysterium, at de selv - formentlig - samme
designere, der lavede NTV'ens korte natpotte i slut80erne, kunne sno så
flot en udstødning til en V2-gadecykel, som de gav den kække VRX Roadster
sidst i 90erne
- søg på VRX Roadster i Google Billeder, hvis du ikke har den i din
brochure- eller billedsamlingsamling
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
VF750S- & GB500 Clubman-ejer og stor fan af VRX Roadster Special Black
| |
jesper (01-11-2004)
| Kommentar Fra : jesper |
Dato : 01-11-04 21:56 |
|
> Netop, IMHO er det 90ernes mysterium, at de selv - formentlig - samme
> designere, der lavede NTV'ens korte natpotte i slut80erne, kunne sno så
> flot en udstødning til en V2-gadecykel, som de gav den kække VRX Roadster
> sidst i 90erne
>
> - søg på VRX Roadster i Google Billeder, hvis du ikke har den i din
> brochure- eller billedsamlingsamling
FEEEEEED bike.... gad vide om man ikke kan smide en 650 motor i det
stel. Som man så kan tune godt på.
Har set en 650Bros med ca 85Hk på hjulet. Den var nice
Jesper
| |
Richard (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-11-04 22:18 |
|
jesper wrote:
>>- søg på VRX Roadster i Google Billeder, hvis du ikke har den i din
>>brochure- eller billedsamlingsamling
>
> FEEEEEED bike.... gad vide om man ikke kan smide en 650 motor i det
> stel. Som man så kan tune godt på.
I det mindste har VRX - ligesom mini-cruiseren VLX Steed - boring eller
slaglængde fælles med VT500, så lidt deropaf, kunne man da komme
> Har set en 650Bros med ca 85Hk på hjulet. Den var nice
Ja, NT650GT - Hawk - var/er også et yndet tuningsemne. Af en artikel i
Cycle om Two Brothers' RC31 Hawk GT racer fremgår det, at fx knastakslen
er fra en af de europæiske on/off roadere i V2-familien, så der er
åbenbart visse muligheder for at kombinere sig frem til højere ydelse
med standarddele
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
John Jensen (01-11-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 01-11-04 22:32 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4186a808$0$285$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> jesper wrote:
>
> >>- søg på VRX Roadster i Google Billeder, hvis du ikke har den i din
> >>brochure- eller billedsamlingsamling
> >
> > FEEEEEED bike.... gad vide om man ikke kan smide en 650 motor i det
> > stel. Som man så kan tune godt på.
>
> I det mindste har VRX - ligesom mini-cruiseren VLX Steed - boring eller
> slaglængde fælles med VT500, så lidt deropaf, kunne man da komme
>
> > Har set en 650Bros med ca 85Hk på hjulet. Den var nice
>
> Ja, NT650GT - Hawk - var/er også et yndet tuningsemne. Af en artikel i
> Cycle om Two Brothers' RC31 Hawk GT racer fremgår det, at fx knastakslen
> er fra en af de europæiske on/off roadere i V2-familien, så der er
> åbenbart visse muligheder for at kombinere sig frem til højere ydelse
> med standarddele
>
Jeps, - knasterne er fra en Africa Twin type RD07. skulle sammen med
justerbare knastkædehjul give
ca. 2 hk. mere, jeg havde i min 700cc. Hawk monteret Dr, Schrick knaster som
gav lidt yderligere
vitaminer. =
/ John
| |
Richard (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-11-04 22:44 |
|
John Jensen wrote:
> jeg havde i min 700cc. Hawk monteret Dr, Schrick knaster som
> gav lidt yderligere vitaminer. =
Ok, de 700cc, skyldtes de større boring eller cyl. fra en anden V2'er i
familien?
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
John Jensen (02-11-2004)
| Kommentar Fra : John Jensen |
Dato : 02-11-04 15:24 |
|
"Richard" <richardpunktumpade@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:4186ae19$0$182$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> John Jensen wrote:
>
> > jeg havde i min 700cc. Hawk monteret Dr, Schrick knaster som
> > gav lidt yderligere vitaminer. =
>
> Ok, de 700cc, skyldtes de større boring eller cyl. fra en anden V2'er i
> familien?
Større boring og +3 mm smedede Wiseco stempler.
/ John
| |
Snusken (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Snusken |
Dato : 31-10-04 16:07 |
|
Hej.
Honda har nogle pdf filer vedr. neddrosling, som specificerer de
forskellige indsugningsstudser. Jeg kan ikke finde noget om andre dyser,
selvom det sammen med ændret tænding og udstødning kunne ændre på
forureningskrav og støjniveau (den korte potte kunne ikke opfylde de nye
støjkrav fra ca. 1994..)
mvh eric
Richard skrev:
> Snusken wrote:
>
>> Afhængigt af årgang kan der fås indsugningsstudse til 61, 57, 50, 53,
>> 34 og 27 HK. Der findes dog kun 3 forskellige studse, forskellene i HK
>> er et spørgsmål om forureningskrav og dermed udstødningssystem.
>
>
> Det lyder jo fornuftigt nok, selv om det modsiger artiklen i
> Motorradfahrer.
> Siger reservedelslisten eller anden dok noget om forskellige dyser,
> udstødning hhv for de forskellige årgange/modeller af den udroslede
> udgave? (Ud over den noget pænere lange lydpotte i sidste årgang
>
> --
> Richard Pade, Sorgenfri, DK
>
| |
Richard (01-11-2004)
| Kommentar Fra : Richard |
Dato : 01-11-04 22:02 |
|
Snusken wrote:
> Honda har nogle pdf filer vedr. neddrosling, som specificerer de
> forskellige indsugningsstudser. Jeg kan ikke finde noget om andre dyser,
> selvom det sammen med ændret tænding og udstødning kunne ændre på
> forureningskrav og støjniveau (den korte potte kunne ikke opfylde de nye
> støjkrav fra ca. 1994..)
Af specs og servicedata for NTV på kleinjung.de/techdata ser jeg nu, at
der tilsyneladende blev ændret en del på dyserne gennem årene, ligesom
karburatorens typenr. skiftede. Også at førsteudgaven, '88eren, havde
mere fortænding ved tomgang, hvilket dog næppe påvirke topydelsen,
snarere motorgang og gasrespons ved delbelastning. Men altsammen
ændringer, der burde fremgå af reservedelslisten for de tyske modeller...
Er de ændringer virkelig ikke bedre dokumenteret i NTV-kredse
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com
| |
|
|