/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Det der med at hæve bagenden!?
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 30-10-04 13:44

Det har jeg jo så aldrig luret hvordan det hænger sammen med de der kødben..
Nogen der har lidt billeder eller links liggende til nogen, så man kan se
hvor og hvordan de sidder montere!?

mvh:



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





 
 
Pwh (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 30-10-04 14:03

Typisk indlæg fra en Hondakører

/Jens (som kører Kwak)



Oliver Bruchhaus [60~ (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 30-10-04 15:21

> Typisk indlæg fra en Hondakører
> /Jens (som kører Kwak)
--------------
Typisk kawa kører!

-Hakker ned på andre, og ved selv ikke noget om tingene!!!





--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Hekto (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-04 15:45

In article <41839e4f$0$86916$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
deterikkegodtatvide@tdcadsl.dk says...
> /Jens (som kører Kwak)
>
......????........... vikelig???? ,o)
--
/Hekto

Ducati 600SL Pantah - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/hekto www.hekto.dk
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-multi-piston japanese
semi-rockets ... no thanks!

Freddy Lang (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 30-10-04 17:09

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
> Det har jeg jo så aldrig luret hvordan det hænger sammen med de der
> kødben.. Nogen der har lidt billeder eller links liggende til nogen,
> så man kan se hvor og hvordan de sidder montere!?

http://www.zierra.com/k%F8dben-1.jpg
http://www.zierra.com/k%F8dben-2.jpg

På det første billede er kødbenet faktisk den del, der er peget ud ved
pilene. Den aflange stang med et øje i hver ende.
På det andet billede burde du faktisk kunne se, hvordan systemet fungerer.

Det var så den hurtige udgave. Jeg håber, det er brugbart. Hvis du vil vide
mere, må du endelig spørge.


--
Freddy
SV-R



Oliver Bruchhaus [60~ (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 30-10-04 17:31

> http://www.zierra.com/k%F8dben-1.jpg
> http://www.zierra.com/k%F8dben-2.jpg
> På det første billede er kødbenet faktisk den del, der er peget ud ved
> pilene. Den aflange stang med et øje i hver ende.
> På det andet billede burde du faktisk kunne se, hvordan systemet fungerer.
> Det var så den hurtige udgave. Jeg håber, det er brugbart. Hvis du vil
vide
> mere, må du endelig spørge.
-----------
Så giver det hele jo mening alligevel! : p

-Vi takker og bukker!




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Martin Johansen [600~ (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 30-10-04 20:51

Freddy Lang skrev:

> Det var så den hurtige udgave. Jeg håber, det er brugbart. Hvis du vil
> vide mere, må du endelig spørge.

Er det overhovedet sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


AW på ZRX (30-10-2004)
Kommentar
Fra : AW på ZRX


Dato : 30-10-04 23:10

> Er det overhovedet sikkerhedsmæssigt forsvarligt?

Man ændrer selvfølgelig på styrgeometrien. Stejlere vinkel, og mindre
efterløb. Om dette er forsvarligt, tjaaa det må man jo prøve sig frem med.
Cyklen burde ihvertfald få en hurtigere styring af det, men også mindre
stabilitet (sådan som jeg forstår det.)

Allan
ZRX 1200



Hekto (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-04 23:48

In article <41841148$0$261$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
allanfjern@malwis.dk says...
> Man ændrer selvfølgelig på styrgeometrien. Stejlere vinkel, og mindre
> efterløb. Om dette er forsvarligt, tjaaa det må man jo prøve sig frem med.
> Cyklen burde ihvertfald få en hurtigere styring af det, men også mindre
> stabilitet (sådan som jeg forstår det.)
>

Ja, og kombineret med sænkning af forgaflen, og smallere fordæk, kan
den blive helt frisk!
Man skal lige tage højde for at den evt. mister retningsstabilitet; men
bliver hurtigere styrende. Tankslappers er også en mulighed, så evt.
kan en styrdæmper være en idé.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Martin Johansen [600~ (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Martin Johansen [600~


Dato : 31-10-04 00:16

AW på ZRX skrev:

> Man ændrer selvfølgelig på styrgeometrien.

Netop min tanke.

> Stejlere vinkel, og mindre
> efterløb. Om dette er forsvarligt, tjaaa det må man jo prøve sig frem
> med. Cyklen burde ihvertfald få en hurtigere styring af det, men også
> mindre stabilitet (sådan som jeg forstår det.)

Spørgsmålet er så bare om Oliver vil have en anderledes styring eller
det bare er for at molestrere designet til det "smartere" .. (og
faktisk ikke kender til det med styringen).

--
Martin Johansen [6000]
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!


Ukendt (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-04 09:52


Martin Johansen [6000] skrev i meddelelsen ...
>AW på ZRX skrev:
>
>> Man ændrer selvfølgelig på styrgeometrien.
>
>Netop min tanke.
>
>
>Spørgsmålet er så bare om Oliver vil have en anderledes styring eller
>det bare er for at molestrere designet til det "smartere" .. (og
>faktisk ikke kender til det med styringen).


Jup, design porno :-| På Honda's udlægning af linksystemet skal man holde
sig fra "kødbenet" som "ridehight" justering. En ændring af "kødbenets"
længde, ændrer dramatisk den indbyggede progresive virkning på affjedringen.
Se i stedet efter ved beslaget mellem dæmperen og stellet, her kan muligvis
lægges en skive på et par mm. i mellem. Men styregeometrien vil klart ændres
ved indgrebet til det ??????

mvh
Orla
>
>--
>Martin Johansen [6000]
>http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"
>Registered Linux User # 301406 (http://counter.li.org)
>http://www.spreadfirefox.com - Get Firefox!




Ukendt (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-04 20:33


Orla Pedersen skrev i meddelelsen
<4184ae91$0$230$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>...
>
>Jup, design porno :-| På Honda's udlægning af linksystemet skal man holde
>sig fra "kødbenet" som "ridehight" justering. En ændring af "kødbenets"
>længde, ændrer dramatisk den indbyggede progresive virkning på
affjedringen.
>Se i stedet efter ved beslaget mellem dæmperen og stellet, her kan muligvis
>lægges en skive på et par mm. i mellem. Men styregeometrien vil klart
ændres
>ved indgrebet til det ??????


Og undersøger man sagen lidt nærmere, så vil man opdage at der slet ikke er
noget (pro)linksystem på en Hornet. Det er sparet væk, med andre ord,
dæmperen er direkte forbundet til baggaflen, så man kommer til at lede meget
længe efter "kødben" på den model

mvh
Orla






Oliver Bruchhaus [60~ (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 31-10-04 16:22

> Spørgsmålet er så bare om Oliver vil have en anderledes styring eller
> det bare er for at molestrere designet til det "smartere" .. (og
> faktisk ikke kender til det med styringen).
---------------
Hehe..
Bare roligt, jeg har tænkt over det der med køreegenskaberne også.. Som jeg
ser det vil den få en smule mindre akselafstand af det, og derfor vil den
nok også blive lidt mere styrevenlig.. Men det med woblere har jeg nu ikke
tænkt over! -Det kan jeg love for at jeg gør nu!

-Nogen der kan anbefale nogle styrdæmpere??






--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Freddy Lang (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Freddy Lang


Dato : 31-10-04 16:32

Oliver Bruchhaus [6000] wrote:
>> Spørgsmålet er så bare om Oliver vil have en anderledes styring eller
>> det bare er for at molestrere designet til det "smartere" .. (og
>> faktisk ikke kender til det med styringen).
> ---------------
> Hehe..
> Bare roligt, jeg har tænkt over det der med køreegenskaberne også..
> Som jeg ser det vil den få en smule mindre akselafstand af det, og
> derfor vil den nok også blive lidt mere styrevenlig.. Men det med
> woblere har jeg nu ikke tænkt over! -Det kan jeg love for at jeg gør
> nu!
>
> -Nogen der kan anbefale nogle styrdæmpere??
>

Det med den forkortede akselafstand skal du vist ikke være specielt nervøs
for. Det er så lidt, at det ikke er værd at bemærke. Men den ændrede
styr-geometri er en helt anden snak. På SV'eren er udvekslingen mellem
kødbenene og affjedringen 1:3 hvilket gjorde, at da jeg forkortede mine
kødben med 5 (FEM!) millimeter, hævede jeg bagenden ca. halvanden
centimeter. Du kan være sikker på, den fik en stejl styrgeometri. Ekstremt
styrevillig, det var næsten som om den selv drejede ind i svingene længe
inden jeg var klar til det. Det var så ubehageligt, at jeg til sidst satte
de originale kødben på igen. Og dem kører jeg stadig med.


--
Freddy
SV-R



Oliver Bruchhaus [60~ (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 31-10-04 19:28

> Det med den forkortede akselafstand skal du vist ikke være specielt nervøs
> for. Det er så lidt, at det ikke er værd at bemærke. Men den ændrede
> styr-geometri er en helt anden snak. På SV'eren er udvekslingen mellem
> kødbenene og affjedringen 1:3 hvilket gjorde, at da jeg forkortede mine
> kødben med 5 (FEM!) millimeter, hævede jeg bagenden ca. halvanden
> centimeter. Du kan være sikker på, den fik en stejl styrgeometri. Ekstremt
> styrevillig, det var næsten som om den selv drejede ind i svingene længe
> inden jeg var klar til det. Det var så ubehageligt, at jeg til sidst satte
> de originale kødben på igen. Og dem kører jeg stadig med.
------------
Hmm...

Ja det er jo lidt noget andet når der er en der siger det der har prøvet
det..
Nu er der bestilt en af de sjove streetfighter bagender fra tyskland..
Så må vi se om det ikke bliver nok når den kommer på..
-Ellers skal det jo nok prøves med de kødben..



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Ukendt (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 31-10-04 20:38


Oliver Bruchhaus [6000] skrev i meddelelsen ...
>
>Ja det er jo lidt noget andet når der er en der siger det der har prøvet
>det..
>Nu er der bestilt en af de sjove streetfighter bagender fra tyskland..
>Så må vi se om det ikke bliver nok når den kommer på..
>-Ellers skal det jo nok prøves med de kødben..


Lidt Googlen rundt viser at der ingen "kødben" er på en Hornet, den har et
mere simpelt system med dæmperen direkte monteret på baggaflen.

mvh
Orla


>--
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
>--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--



Oliver Bruchhaus [60~ (31-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 31-10-04 21:37


> Lidt Googlen rundt viser at der ingen "kødben" er på en Hornet, den har et
> mere simpelt system med dæmperen direkte monteret på baggaflen.
---------------
Hmmm..
-Så er det jo nok de trekantede dimser jeg skal bruge..



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





MLP (01-11-2004)
Kommentar
Fra : MLP


Dato : 01-11-04 17:51


"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:cm3idt$2ucd$1@news.cybercity.dk...
>
> > Lidt Googlen rundt viser at der ingen "kødben" er på en Hornet, den har
et
> > mere simpelt system med dæmperen direkte monteret på baggaflen.
> ---------------
> Hmmm..
> -Så er det jo nok de trekantede dimser jeg skal bruge..
>
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>

Hej Oliver
Hvilken Årgang hornet har du ? Jeg har selv haft en -99 (16" forhjul) og
en -01 (17" forhjul).
de 2 årgange styrer forskelligt -01 er noget mere sløv i styringen en -99.
Jeg gjorde det at jeg monterede 17" på min -99 (for at få større dæk
valgsmuligheder) og først med et Pirelly fordæk, det duede ikke den blev
rigtig kedelig i styringen. men med et Dunlop 207 (spidsere dæk) fik jeg
lidt af styrevilligheden igen. senere fik jeg monteret Öhlins bagdæmper og
forgaffelfjedre, jeg fik forlænget bagfjederen med 3 mm dette hævede
bagenden lidt (kan ikke lige huske helt nøjagtig hvor meget) men det virkede
helt kanon.
min -01 monterede jeg min affjedring fra -99eren, og det gjorde at den også
styrede bedre uden problemer med stabilitet.

fortæl mig lige hvad årgang du har så skal jeg se om jeg kan finde hele
"opsætningen".

Jeg var meget tilfreds med min hornet og jeg bliver nød til at få en igen
engang!

Mvh. MLP



Oliver Bruchhaus [60~ (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 01-11-04 21:54

> Hej Oliver
> Hvilken Årgang hornet har du ? Jeg har selv haft en -99 (16" forhjul) og
> en -01 (17" forhjul).
> de 2 årgange styrer forskelligt -01 er noget mere sløv i styringen en -99.
> Jeg gjorde det at jeg monterede 17" på min -99 (for at få større dæk
> valgsmuligheder) og først med et Pirelly fordæk, det duede ikke den blev
> rigtig kedelig i styringen. men med et Dunlop 207 (spidsere dæk) fik jeg
> lidt af styrevilligheden igen. senere fik jeg monteret Öhlins bagdæmper og
> forgaffelfjedre, jeg fik forlænget bagfjederen med 3 mm dette hævede
> bagenden lidt (kan ikke lige huske helt nøjagtig hvor meget) men det
virkede
> helt kanon.
> min -01 monterede jeg min affjedring fra -99eren, og det gjorde at den
også
> styrede bedre uden problemer med stabilitet.
> fortæl mig lige hvad årgang du har så skal jeg se om jeg kan finde hele
> "opsætningen".
> Jeg var meget tilfreds med min hornet og jeg bliver nød til at få en igen
> engang!
----------------
Årgangen er en 02'er..

Det er godtnok min første cykel, og har ikke prøvet så meget andet!
-Men DAMN jeg er glad for den!

Grunden til at jeg vil have den hævet er mest for den visuelle fryd for
øjet..
Og ikke så meget for handlingens skyld..

Tror bare at jeg starter med at få monteret den streetfighter bagende jeg
har fundet mig.
Så må vi se om det ikke er nok til at starte med, den har en meget stejlere
vinkel bagud og det kunne jo måske være nok..



--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Gert Bo thorgersen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 02-11-04 01:32


"MLP" <morten.lillegrdpedersen@telia.com> wrote in message
news:7Qthd.120775$dP1.409011@newsc.telia.net...
>
> "Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
> news:cm3idt$2ucd$1@news.cybercity.dk...
> >
> > > Lidt Googlen rundt viser at der ingen "kødben" er på en Hornet, den
har
> et
> > > mere simpelt system med dæmperen direkte monteret på baggaflen.
> > ---------------
> > Hmmm..
> > -Så er det jo nok de trekantede dimser jeg skal bruge..
> >
> >
> >
> > --
> > --==>Oliver Bruchhaus<==--
> > Honda Hornet 600
> > http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> > --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> > --==Take care out there...==--
> >
> >
> >
> >
>
> Hej Oliver
> Hvilken Årgang hornet har du ? Jeg har selv haft en -99 (16" forhjul) og
> en -01 (17" forhjul).
> de 2 årgange styrer forskelligt -01 er noget mere sløv i styringen en -99.
> Jeg gjorde det at jeg monterede 17" på min -99 (for at få større dæk
> valgsmuligheder) og først med et Pirelly fordæk, det duede ikke den blev
> rigtig kedelig i styringen. men med et Dunlop 207 (spidsere dæk) fik jeg
> lidt af styrevilligheden igen. senere fik jeg monteret Öhlins bagdæmper og
> forgaffelfjedre, jeg fik forlænget bagfjederen med 3 mm dette hævede
> bagenden lidt (kan ikke lige huske helt nøjagtig hvor meget) men det
virkede
> helt kanon.
>
For min Honda VTR 1000 Firestorm har jeg et beslag med mellemskive på 8 mm
dette giver 30 mm løft af bagenden. Bagsvinggaffelen er ca. 500 mm lang fra
ophænget til baghjulsakslen, og måler man på samme måde/samme
iagttagelsesside fås at der er ca. 100 mm til bagdæmperen fra bagakselens
ophæng, altså 5 : 1 i forholdet, men 30 : 8 er jo mindre end 4 : 1 og
forklaringen er jo alle de led/arme bagdæmperen bevæger via det nederste
påboltningspunkt.

Hvis man iagttager en VFR 400 som jo har en akselafstand 1345 mm og forhjuls
radius ca. 290 mm og vist efterløbet på 95 mm så mindskes efterløbet jo,
vedat hæve bagenden 30 mm, med ca. (30 * 290) / 1345 = 6,5 mm.

På min tidligere BMW R69S, som oprindelig havde 90 mm efterløb ændrede jeg
det til 85 mm via skiftning til Ceriani forgaffel, og fik derved en sporty
motorcykel som de samtidige Triumpher og Nortoner. Men dæksbrederne spiller
jo også ind under nedlægning i svingene.

Gert
>
> min -01 monterede jeg min affjedring fra -99eren, og det gjorde at den
også
> styrede bedre uden problemer med stabilitet.
>
> fortæl mig lige hvad årgang du har så skal jeg se om jeg kan finde hele
> "opsætningen".
>
> Jeg var meget tilfreds med min hornet og jeg bliver nød til at få en igen
> engang!
>
> Mvh. MLP
>
>



Gert Bo thorgersen (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 01-11-04 02:50


"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:cm2vtb$298g$1@news.cybercity.dk...
> > Spørgsmålet er så bare om Oliver vil have en anderledes styring eller
> > det bare er for at molestrere designet til det "smartere" .. (og
> > faktisk ikke kender til det med styringen).
> ---------------
> Hehe..
> Bare roligt, jeg har tænkt over det der med køreegenskaberne også.. Som
jeg
> ser det vil den få en smule mindre akselafstand af det, og derfor vil den
> nok også blive lidt mere styrevenlig.. Men det med woblere har jeg nu ikke
> tænkt over! -Det kan jeg love for at jeg gør nu!
>
> -Nogen der kan anbefale nogle styrdæmpere??
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
Jeg tog lige og regnede lidt på det med ændret akselafstand som resultat af
hævet bagende; noget jeg altid har holdt på man nærmest kan se bort fra.

Jeg tog min Honda VFR 400 R, og den har opgivet akselafstand på 1345 mm, og
svingarmslængde ca. 500 mm og vinkel under vandret ca.10 grader ubelastet
(siddende på den er den nok 0 grader). For denne vil en hævning på 30 mm via
forøget bagdæmperlængde eller udvekslingsophænget, give 6,2 mm. mindre
akselafstand, eller 0,45 %. Så det har ikke den store betydning, dog er der
10 mm kortere på RVF 400, nemlig 1335 mm, kontra VFR 400.

Men man løfter jo for at få mere vægt ud på forhjulet og samtidig specielt
for at lave kortere efterløb, og for dette tæller 1 mm straks mere end vedr.
akselafstanden.

Men noget andet vedr. det med løftet bagende, for mere
drejevillighed/kurvevillighed, kan du ikke på din motorcykel føre
forgaffelbenene op gennem styrbroen/gaffelbensholderne? For du kan jo derved
prøve dig frem for at finde om du vil have kortere efterløb, og hvis du så
finder at dette er det rette derefter løfte det samme i bagenden og flytte
gaffelbenene tilbage på deres oprindelige plads, hvis ønsket haves for at
bibeholde den optimale nedlægningsvinkel i svingene.

For øvrigt kan du jo også prøve lidt i retning af at løfte bagenden via
stramning af fjederen på bagdæmperen; hvis du da ikke allerede har gjort
dette. Jeg tror at det er ingeniøren Gaetano Cocco, fra Aprilia, der skriver
dette i sin bog om motorcykel design, altså at folk der vil hæve bagenden
først skal tænke at fjederen på bagdæmperen sikkert er blevet slappere.

Mvh. Gert



Preben Riis Sørensen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Preben Riis Sørensen


Dato : 02-11-04 00:59


"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev
> .....folk der vil hæve bagenden
> først skal tænke at fjederen på bagdæmperen sikkert er blevet slappere.

Hvad er det her for noget prut?
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen
preben@esenet.dk




Jes Vestervang (01-11-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 01-11-04 22:38

"Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> writes:

> Det er godtnok min første cykel, og har ikke prøvet så meget andet!
> -Men DAMN jeg er glad for den!

Det er også en dejlig cykel, så jeg forstår ikke hvorfor du vil pille
ved den med stor risiko for at ødelægge de gode egenskaber.

> Grunden til at jeg vil have den hævet er mest for den visuelle fryd
> for øjet.. Og ikke så meget for handlingens skyld..

Styringen er hurtig i forvejen, og hvis man provokerer den ved at hæve
bagenden, tror jeg nok du skal opleve styret blafre en hel del fra tid
til anden. Måske også tankslappers, og det er nok ikke lige sagen for
en der ikke lige har erfaring med den slags.

> Tror bare at jeg starter med at få monteret den streetfighter
> bagende jeg har fundet mig.

Tag det nu helt roligt, vask den, kig godt på den og indse så at den
faktisk er ganske pæn i forvejen og indse at Hondas designere ikke er
helt dumme.

Det der med at knalde en tyskerbagende på ligger IMO i samme kategori
som 15 år gamle Kadetter med skørter fra et hovercraft og spoilere fra
halen på en Jumbojet

Ok, nå må jeg hellere lige redde mig ud af en potentielt truende
flamewar MC'er kan da godt modificeres så de bliver fede på mange
måder, men det er altså ikke noget man bare køber og får sat på. Selv
de modificerede mc'er der ligger et kæmpearbejde bag, synes jeg tit
ligner noget værre rod. Men jeg er nok også bare gammel og sur
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Oliver Bruchhaus [60~ (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus [60~


Dato : 02-11-04 00:23

> Det er også en dejlig cykel, så jeg forstår ikke hvorfor du vil pille
> ved den med stor risiko for at ødelægge de gode egenskaber.

Jaaa.. Ville jeg også nødigt! Ville gerne overgå et kompromis, så jeg præver
at starte med at få monteret en ny bagende..

> Styringen er hurtig i forvejen, og hvis man provokerer den ved at hæve
> bagenden, tror jeg nok du skal opleve styret blafre en hel del fra tid
> til anden. Måske også tankslappers, og det er nok ikke lige sagen for
> en der ikke lige har erfaring med den slags.

Hurra for styrdæmpere.. I et hvis omfang ihvertfald..

> Tag det nu helt roligt, vask den, kig godt på den og indse så at den
> faktisk er ganske pæn i forvejen og indse at Hondas designere ikke er
> helt dumme.

Hjælper ikke noget..
Hvis jeg kun vasker den er den stadelig sørgelig at se på..
-Den er lige blevet skadet for 34000kr så... :((

> Det der med at knalde en tyskerbagende på ligger IMO i samme kategori
> som 15 år gamle Kadetter med skørter fra et hovercraft og spoilere fra
> halen på en Jumbojet

Hehe.. Jaaa... Men dem er der jo så mange af..
Det er ikke så mange helt specielle cykler.. Desværre..

> Ok, nå må jeg hellere lige redde mig ud af en potentielt truende
> flamewar MC'er kan da godt modificeres så de bliver fede på mange
> måder, men det er altså ikke noget man bare køber og får sat på. Selv
> de modificerede mc'er der ligger et kæmpearbejde bag, synes jeg tit
> ligner noget værre rod. Men jeg er nok også bare gammel og sur

lol.. Jeg tager chancen og prøver.. I kan ikke tale mig fra det længere..
Har allerede bestemt mig for delene..
Og lad være med at spørge hvad det er for nogle.. Det er en hemmeliged til
den 1. marts næste år..

Men se evt. www.bimbos-fighter.de




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Gert Bo thorgersen (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Gert Bo thorgersen


Dato : 02-11-04 01:11


"Jes Vestervang" <jes@royal.flof.dk> wrote in message
news:87654ps115.fsf@dellen.royal.flof.dk...
> "Oliver Bruchhaus [6000]" <hayabusa@post.cybercity.dk> writes:
>
> > Det er godtnok min første cykel, og har ikke prøvet så meget andet!
> > -Men DAMN jeg er glad for den!
>
> Det er også en dejlig cykel, så jeg forstår ikke hvorfor du vil pille
> ved den med stor risiko for at ødelægge de gode egenskaber.
>
> > Grunden til at jeg vil have den hævet er mest for den visuelle fryd
> > for øjet.. Og ikke så meget for handlingens skyld..
>
> Styringen er hurtig i forvejen, og hvis man provokerer den ved at hæve
> bagenden, tror jeg nok du skal opleve styret blafre en hel del fra tid
> til anden. Måske også tankslappers, og det er nok ikke lige sagen for
> en der ikke lige har erfaring med den slags.
>
> > Tror bare at jeg starter med at få monteret den streetfighter
> > bagende jeg har fundet mig.
>
> Tag det nu helt roligt, vask den, kig godt på den og indse så at den
> faktisk er ganske pæn i forvejen og indse at Hondas designere ikke er
> helt dumme.
>
> Det der med at knalde en tyskerbagende på ligger IMO i samme kategori
> som 15 år gamle Kadetter med skørter fra et hovercraft og spoilere fra
> halen på en Jumbojet
>
Det er for mig grufuldt at se de fleste af disse biler hvor folk har
monteret spoilere uden forståelse af hvordan den slags skal virke. Derfor er
det i realiteten i de tilfælde hvor folk selv finder på noget med negtiv
loftmodstands resultat.

De spoilere man kan købe færdige til en bil virker oftest lidt forbedrende,
men slå lidt at sparede benzinpris nærmest aldrig runder købsprisen. Og
topfartsmæssig fornemmes der først forskel hvis der køresrace hvor der jo
tælles i 1/100 og 1/1000 sekunder.

Spoilere til montering på førehustaget for lastbiler er derimod noget der
giver resultat; hvis det er det rette der monteres og kun bruges i rette
sammenhæng (altså f.eks. kun når der er en kontainer påladdet).

Gert

>
> Ok, nå må jeg hellere lige redde mig ud af en potentielt truende
> flamewar MC'er kan da godt modificeres så de bliver fede på mange
> måder, men det er altså ikke noget man bare køber og får sat på. Selv
> de modificerede mc'er der ligger et kæmpearbejde bag, synes jeg tit
> ligner noget værre rod. Men jeg er nok også bare gammel og sur
> --
> mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
>
> Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste