R:Benzin
Fra : JAH

Dato : 28-10-04 15:06

Ja nu kommer jeg til at have et godt råd, og helst fra en der kører en ældre
model som jeg selv, hvad benzin bruger I blyfri eler blyholdig (næsten ikke
til og skaffe mere) eller blyfri med noget tilsætning af en slags??? , nogen
problemer med ventiler/sæder??

Jeg kommer til at køre en Honda CB400F
ligenu kører jeg en MZ 251 Saxon og den er sgu ligeglad med kosten (bare den
får noget)

Jørgen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 28-10-04 15:33

"JAH" <jorgenhvolgaard@post.tele.dk> writes:

> [...]
> (næsten ikke til og skaffe mere) eller blyfri med noget tilsætning af
> en slags??? , nogen problemer med ventiler/sæder??

Med mindre den er fra før 1972(sp?) kører den fint på 92 blyfri.

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of

Fra : JAH

Dato : 29-10-04 10:21

Okay og tak Mikkel

Den er fra 76 så jeg prøver med blyfri 95
Jørgen

Fra : Squish

Dato : 29-10-04 12:08

JAH wrote:

> Den er fra 76 så jeg prøver med blyfri 95

Jah.. Hvis du har for mange penge at bruge af.. Min kører fint på 92!

--
Squish
CB400F

Fra : JAH

Dato : 29-10-04 13:13

Okay Squish

Det var vist også det jeg mente. Var bare lidt i tvivl om det gik an med
blyfri

Jørgen

Fra : Moller

Dato : 31-10-04 11:11

JAH wrote:

> ligenu kører jeg en MZ 251 Saxon og den er sgu ligeglad med kosten (bare den
> får noget)

   Der er INGEN 2 taktere som kræver blyfri, da de for smørelsen via 2
takts olien :) at så en 251'er kan køre helt ned til 78 oktan, betyder
bare at du kan hæve kompresionen enormt uden at skulle bruge højere end
92 oktan :) og så køre den skam fint med vandholdigt benzin ;) smider
altid forårs benzinen fra banditten over i MZ'en da Banditten ikke kan
køre på den slags.

--
VH
Lars Molnit