/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Tæt på
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-10-04 09:53

Dagens klaphat på min rute var en frue i sin Octavia med storhedsvanvid. Jeg
kommer fra Hillerødmotorvejen og skal af Motor O3 - herreløs Octavia kommer
fra Hareskovtilkørslen. Jeg er forrest, blinker til højre, hun kommer lidt
hurtigere bagfra - maser sig op på siden da jeg er i gang med
vognbaneskiftet. Jeg bremser ned og svinger ind bag hende. Horn og lygter på
det meste af rampen til O3 - ved det sædvanlige stop ved indfletning
forsøger jeg med tegnsprog at gøre det klart at hun bør have hovedet
undersøgt. Desværre forstår hun ikke min retorik, så jeg understreger det
ved at dislokalisere hendes højre sidespejl - jeg går ud fra at hun
alligevel ikke benytter det. Derefter forsøger hun som ventet at køre mig
ned, men jeg undviger til vores begges held.

Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.

--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425




 
 
MKS - 74 (28-10-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 28-10-04 09:42

On Thu, 28 Oct 2004 09:52:31 +0100, "Torben Scheel"
<torben_scheel@hotmail.com> wrote:

<Snip - roadrage længe leve)

>Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.

Overreaktion nej ja, du hev hende jo ikke ud af bilen og hjalp hende
af med alle de skæve tænder og blomkålsører hun sikkert havde.....

Jeg ved nu ikke om man ligefrem skal blive korporlig (hverken på ting
eller personer), men det _kan_ være svært at beherske sig når
adrenalinen pumper og man lige har oplevet en nærdødsoplevelse,
personligt kan jeg godt finde på at standse en bilist (hvis det
virkelig har været groft) selvom det sker yderst sjældent og sidste
episode ligger efterhånden år tilbage, hvor jeg oplevede en bilist i
den forkerte vejside i et fuldstændig blindt vejsving og kun fordi min
hastighed var passende lav og jeg nåede at køre ud i rabatten undgik
jeg at blive roadkill. Fjolset kørte bare videre og efter at ha'
overvejet i et par sekunder besluttede jeg at nej denne gang skulle
han eddermame ikke ha' lov at dø i synden og mig efter ham og vinkede
ham ind til siden i bedste sheriff-stil hvorefter han fik det største
møgfald og jeg kunne se hvordan han formelig krympede sig bag rattet
og efter de initiale forsøg på dårlige undskyldninger endte det da
også med at han gav en uforbeholden undskyldning og dyb beklagelse
(måske _var_ han bange for at få tæsk - jeg ved ikke om han lærte
noget af det, men jeg tror det og jeg fik i hvert fald luft.

En anden gang oplevede jeg en kvinde forsøge at køre mig ned fra
sidevej og efter en katastrofeopbremsning nåede jeg lige at stoppe 30
cm fra bilen, her stod jeg af for lige at tale et alvorsord med hende,
men hun blev simpelthen så bange at hun flygtede i allerstørste hast
og havde nær kørt en cykelist ned i ren panik

_Men_ man skal virkelig passe på med at eskalere situationen alt for
voldsomt, en dag møder man måske en klovn der tænder fuldstændig af og
så er man temmelig dårlig stillet som MC'ist mod et tonstungt
mordvåben i en tåbes hænder - så personligt holder jeg mig altid til
det verbale og efterhånden kan jeg også godt holde tonelejet på et
nogenlunde niveau til det let syrlige/sarkastiske

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Hekto (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-10-04 10:11

In article <2ma1o0t942oeb9j04nbtm7pss0a22r6obd@4ax.com>,
mks74temp@tiscali.dk says...
> _Men_ man skal virkelig passe på med at eskalere situationen alt for
> voldsomt, en dag møder man måske en klovn der tænder fuldstændig af og
> så er man temmelig dårlig stillet som MC'ist mod et tonstungt
> mordvåben i en tåbes hænder - så personligt holder jeg mig altid til
> det verbale og efterhånden kan jeg også godt holde tonelejet på et
> nogenlunde niveau til det let syrlige/sarkastiske
>
Selv om det er een eller anden grad af selvtægt, er der jo sådanne
situationer hvor der er åbenlys foragt for motorcykellistens liv og
helbred.
En generel skideballe, eller liognende tilkendegivelse af at de
åbenlyst har foretaget sig noget direkte tåbeligt, må vel være på sin
plads!

- brugerdet selv når nogen (desværre oftets kvinder!?) lige skal mase
sig op på siden af een, eller liiige skal nå med rundt for 'den
forsvundene grønne pil' fordi de nok godt liiige kan nå det, selv om
'ham på motorcyklen' er ude i krydset allerede!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Najal Nagol (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Najal Nagol


Dato : 29-10-04 12:44

Undskyld mig Hekto,

Men mænd er altså lige så gode til at lave de åbenlyse fejl overfor
MC-ister. De gange, hvor jeg har været ved at blive topederet af biler, der
ikke overholder deres vigepligt, har det altid været mænd ! Ofte møder jeg
meget mere agtpågivenhed og fortigtighed fra de kvindlige billister. Og
dette foregår også når jeg kører i bil. Det er ikke ualmindeligt, at mænd i
store dyre biler ikke vil lade trafikken glide ved tilkørslerne i
morgentrafikken på motorvejene. Næææææææ........De skal altid først og vil
ikke lade andre komme ud på motorvejen selvom der i færdselsloven står, at
vi skal udvise gensidig hensyntagen til hinanden og hjælpe billister ind på
motorvejen. Desuden skifter de hele tiden vognbane og smutter lige ind
mellem to biler, hvor der ikke er plads, hvorefter de udsætter den
bagfrakørende for unødig fare for sammenstød.

Statistikken siger også noget andet end din påstand. Kvinder har langt færre
ulykker på samvittigheden end mænd. Specielt i alderen 18 - 30 år. Det kan
så godt være at nogle kvinder køre meget dårligt, men der er også nogle
mænd, der kører meget dårligt. Så skal vi ikke bare blive enige om, at
billister, der ikke selv har kørt MC, generelt ikke er opmærksomme på MC'er?
Det er i hvert tilfældet min oplevelse.

Med venlig hilsen

Lone


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> wrote in message
news:MPG.1bead62219d18e509898d0@news.tele.dk...
> In article <2ma1o0t942oeb9j04nbtm7pss0a22r6obd@4ax.com>,
> mks74temp@tiscali.dk says...
> > _Men_ man skal virkelig passe på med at eskalere situationen alt for
> > voldsomt, en dag møder man måske en klovn der tænder fuldstændig af og
> > så er man temmelig dårlig stillet som MC'ist mod et tonstungt
> > mordvåben i en tåbes hænder - så personligt holder jeg mig altid til
> > det verbale og efterhånden kan jeg også godt holde tonelejet på et
> > nogenlunde niveau til det let syrlige/sarkastiske
> >
> Selv om det er een eller anden grad af selvtægt, er der jo sådanne
> situationer hvor der er åbenlys foragt for motorcykellistens liv og
> helbred.
> En generel skideballe, eller liognende tilkendegivelse af at de
> åbenlyst har foretaget sig noget direkte tåbeligt, må vel være på sin
> plads!
>
> - brugerdet selv når nogen (desværre oftets kvinder!?) lige skal mase
> sig op på siden af een, eller liiige skal nå med rundt for 'den
> forsvundene grønne pil' fordi de nok godt liiige kan nå det, selv om
> 'ham på motorcyklen' er ude i krydset allerede!
> --
> /Hekto
> Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
> Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
> www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
> Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
> industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!



Hekto (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 29-10-04 14:16

In article <41822cf5$0$86925$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>,
najalnagol@usa.net says...
> Undskyld mig Hekto,
>
> Men mænd er altså lige så gode til at lave de åbenlyse fejl overfor
> MC-ister. De gange, hvor jeg har været ved at blive topederet af biler, der
> ikke overholder deres vigepligt, har det altid været mænd ! Ofte møder jeg
> meget mere agtpågivenhed og fortigtighed fra de kvindlige billister. Og
> dette foregår også når jeg kører i bil. Det er ikke ualmindeligt, at mænd i
> store dyre biler ikke vil lade trafikken glide ved tilkørslerne i
> morgentrafikken på motorvejene. Næææææææ........De skal altid først og vil
> ikke lade andre komme ud på motorvejen selvom der i færdselsloven står, at
> vi skal udvise gensidig hensyntagen til hinanden og hjælpe billister ind på
> motorvejen. Desuden skifter de hele tiden vognbane og smutter lige ind
> mellem to biler, hvor der ikke er plads, hvorefter de udsætter den
> bagfrakørende for unødig fare for sammenstød.
>
> Statistikken siger også noget andet end din påstand. Kvinder har langt færre
> ulykker på samvittigheden end mænd. Specielt i alderen 18 - 30 år. Det kan
> så godt være at nogle kvinder køre meget dårligt, men der er også nogle
> mænd, der kører meget dårligt. Så skal vi ikke bare blive enige om, at
> billister, der ikke selv har kørt MC, generelt ikke er opmærksomme på MC'er?
> Det er i hvert tilfældet min oplevelse.
>
Selvfølgelig er de det!
Jeg synes bare at man ofte er ude for typer (oftest kvinder) der mener
at man godt lige kan smide bilen fra sig et mærkeligt sted 'for jeg er
jo kun væk i 30 sek'.
Egentlig oplever jeg oftest at det er unge smarte kvinder der ikke vil
lade een komme først over for grønt! Selv mænd i hallaljaguar er knap
så krigeriske!

Statistik er som en lygtepæl. Godt at støtte sig til og tjener ikke
meget til den almindelige oplysning.

Dine sidste betragtninger kan jeg dog sagtens erklære mig enig i.


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

mikkel paulsen (29-10-2004)
Kommentar
Fra : mikkel paulsen


Dato : 29-10-04 22:42

"Najal Nagol" <najalnagol@usa.net> wrote in message news:<41822cf5$0$86925$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>...

> Statistikken siger også noget andet end din påstand. Kvinder har langt færre
> ulykker på samvittigheden end mænd. Specielt i alderen 18 - 30 år. Det kan
> så godt være at nogle kvinder køre meget dårligt, men der er også nogle
> mænd, der kører meget dårligt. Så skal vi ikke bare blive enige om, at
> billister, der ikke selv har kørt MC, generelt ikke er opmærksomme på MC'er?
> Det er i hvert tilfældet min oplevelse.
>
Jeg ved godt der sikkert ikke findes nogle beviser eller statestikker
over det men: Så vidt jeg ved, så kører mænd altså langt flere km i
deres biler end kvinder! i min omgangskreds er det klart drengene som
kører mest jeg tror der er en faktor 1/5 i antal km. så vidt jeg ved
så er det også oftest manden i parforholdet som kører når familien
skal på udflugt!
alt dette gør at mænd selvfølgeligt laver flere ulykker end kvinder,
da de også er på vejen mere.

ved ikke om det bare er min omgangskreds der er underlig, hvad siger
i?

ps. jeg har været tæt på køre galt 3 gange i år, alle gange kørte en
kvinde ud foran mig.

Hekto (30-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 30-10-04 00:38

In article <a7ec204f.0410291341.4951be44@posting.google.com>,
mikkel_paulsen@hotmail.com says...
> Jeg ved godt der sikkert ikke findes nogle beviser eller statestikker
> over det men: Så vidt jeg ved, så kører mænd altså langt flere km i
> deres biler end kvinder! i min omgangskreds er det klart drengene som
> kører mest jeg tror der er en faktor 1/5 i antal km. så vidt jeg ved
> så er det også oftest manden i parforholdet som kører når familien
> skal på udflugt!
> alt dette gør at mænd selvfølgeligt laver flere ulykker end kvinder,
> da de også er på vejen mere.
>
> ved ikke om det bare er min omgangskreds der er underlig, hvad siger
> i?
>

Sådan er statistik i almindelighed!

> ps. jeg har været tæt på køre galt 3 gange i år, alle gange kørte en
> kvinde ud foran mig.
>

- er DET så statistik?
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Mikkel Christensen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Mikkel Christensen


Dato : 28-10-04 11:10

MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:

> _Men_ man skal virkelig passe på med at eskalere situationen alt for
> voldsomt, en dag møder man måske en klovn der tænder fuldstændig af og
> så er man temmelig dårlig stillet som MC'ist mod et tonstungt
> mordvåben i en tåbes hænder

....eller han stiger ud af bilen med dækjernet i hånden...

Jeg kan vel heller ikke sige mig helt fri fra at have tændt af i et
par situationer, men generelt synes jeg nu også man kommer langt med
finger/håndtegn og et sort visir i hjelmen

--
Mikkel | Today is a good day. Not because anything wonderful
motortosse.dk | is happening, so much, but because my definition of
| a 'bad day' has been revised.
| - Chris Klein

Torben Scheel (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-10-04 07:25

Mikkel Christensen wrote:
> MKS - 74 <mks74temp@tiscali.dk> writes:
>
>> _Men_ man skal virkelig passe på med at eskalere situationen alt for
>> voldsomt, en dag møder man måske en klovn der tænder fuldstændig af
>> og så er man temmelig dårlig stillet som MC'ist mod et tonstungt
>> mordvåben i en tåbes hænder
>
> ...eller han stiger ud af bilen med dækjernet i hånden...

Hæ - det har jeg prøvet engang (næsten) - dog på liggecykel, hvor jeg på vej
til arbejde efter 35km passerer en bil der er kørt "godt frem" over
cykelstien fra ubetinget vigepligt. Et anerkendende klask på bagruden
bringer manden i affekt - han blæser frem og standser - åbner bagklappen -
leder - leder - Yes! en 1½ liter plastflaske - nu skal han få!

Jeg øjner muligheden for min første røvfuld - lægger cyklen fra mig (det er
ikke gavnligt for en slåskamp at starte liggende) og går direkte hen imod
manden. Siger ingenting men nedstirrer ham, mens jeg går op til forenden
hvor jeg skødesløst for mig selv reciterer nummerpladen. Hvorefter jeg
roligt (og dampende efter cykelmotionen) spadserer tilbage til cyklen. At
han fråder og klynker "det var jo ikke med vilje" osv. gør blot situationen
endnu mere tilfredsstillende.

Desværre tvivler jeg på den pædagogiske effekt - men nogen gange er det en
fornøjelse at følge sin indre svinehund

--
vh
Torben - der i dén situation var fornøjet med at være faldet i substralen
som barn.




Thorstein (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Thorstein


Dato : 28-10-04 10:51

> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.

Ville du gøre det samme hvis det var en mand, der sad i bilen ?

/ Thorstein



Torben Scheel (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 28-10-04 12:21

Thorstein wrote:
>> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.
>
> Ville du gøre det samme hvis det var en mand, der sad i bilen ?
>
Jeg vidste ikke det var en kvinde før jeg forsøgte at kommunikere med hende,
så indtal da var min reaktion ikke farvet af det. Spejlaggresionen - joh,
det tror jeg - det var en ren afmagtshandling. Det koster hende ikke andet
end en udstigning for at føre spejlet på plads - der var ikke noget der gik
i stykker (hvilket dybest set heller ikke var meningen). Det tog et par km
før pulsen var tilbage i det forsvarlige felt.

--
vh
Torben



Torben Scheel (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-10-04 07:27

Torben Scheel wrote:
> Thorstein wrote:
>>> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.
>>
>> Ville du gøre det samme hvis det var en mand, der sad i bilen ?
>>
> Jeg vidste ikke det var en kvinde før jeg forsøgte at kommunikere med
> hende, så indtal
ind*TIL* ..suk.. smutter lige i
news://dk.marked.privat.edb.stumper.interface og får byttet til en ny
pegefinger.



Kim Nielsen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Kim Nielsen


Dato : 28-10-04 12:13


"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4180ad0b$1@news.carlbro.dk...
> Dagens klaphat på min rute var en frue i sin Octavia med storhedsvanvid.
Jeg
> kommer fra Hillerødmotorvejen og skal af Motor O3 - herreløs Octavia
kommer
> fra Hareskovtilkørslen. Jeg er forrest, blinker til højre, hun kommer lidt
> hurtigere bagfra - maser sig op på siden da jeg er i gang med
> vognbaneskiftet. Jeg bremser ned og svinger ind bag hende. Horn og lygter

> det meste af rampen til O3 - ved det sædvanlige stop ved indfletning
> forsøger jeg med tegnsprog at gøre det klart at hun bør have hovedet
> undersøgt. Desværre forstår hun ikke min retorik, så jeg understreger det
> ved at dislokalisere hendes højre sidespejl - jeg går ud fra at hun
> alligevel ikke benytter det. Derefter forsøger hun som ventet at køre mig
> ned, men jeg undviger til vores begges held.
>
> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.
>
> --
> vh
> Torben Scheel
> http://dfmc.dk/default.asp?id=425
>
>
>
Jeg synes ikke det er en overreaktion, men jeg har selv lært at styre mit
temperamenti den slags situationer.
Men det er efter en dom for vold , (så kan jeg lære det kan jeg).

Et er hvad de fortjener af straf , når de forsøger at slå os ihjel i
trafikken et andet er hvad loven siger når man straffer tåbelige bilister.

Så jeg tager det med ro og håber vedkommende bare slår sig selv ihjel en dag
uden at tage andre med.

Men i mit tidligere liar jeg lavet buler i biler og buler i bilister - og
nød hvert sekund.

Hilsen Kim



Psycho Cowboy (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Psycho Cowboy


Dato : 28-10-04 14:09

Kim Nielsen wrote:

> Men i mit tidligere liar jeg lavet buler i biler og buler i bilister
> - og nød hvert sekund.
____________________________________________

Årh, hvor sejt!

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD - sover... ZZ
http://www.dfmc.dk/?id=234



flemsus (28-10-2004)
Kommentar
Fra : flemsus


Dato : 28-10-04 14:19

Psycho Cowboy wrote:
> Kim Nielsen wrote:
>
>> Men i mit tidligere liar jeg lavet buler i biler og buler i bilister
>> - og nød hvert sekund.
> ____________________________________________
>
> Årh, hvor sejt!

Hov Hov, han har jo taget sin straf som en mand. Så rolig nu oh moralens
vogter

--
REMOVE NOSPAM TO REPLY.
Mvh. Flemming Sørensen



Armand (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Armand


Dato : 28-10-04 21:37

Kim Nielsen <KN@kimstradingcompany.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:4180d43f$0$294$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>
> Jeg synes ikke det er en overreaktion, men jeg har selv lært at styre mit
> temperamenti den slags situationer.
> Men det er efter en dom for vold , (så kan jeg lære det kan jeg).

Tilsyneladende!

> Et er hvad de fortjener af straf , når de forsøger at slå os ihjel i
> trafikken et andet er hvad loven siger når man straffer tåbelige bilister.

Jup!
Og i den sidste ende er der oftest ingen beviser på nærdødsopæevelsen,
hvorimod kontra-angreb vil efterlade kriminerende spor

> Men i mit tidligere liar jeg lavet buler i biler og buler i bilister - og
> nød hvert sekund.

Store cross-støvler hvor hele skaftets længde er fyldt med metal-spænder
kan i den forbindelse være gode våben, ligesom udstikkende bøjler og
sandpapir på ydersiden af forekommende sidetasker er "uskyldige" måder at
efterlade solide ridser på siden af den bil der klemmer en

--
Armand.



Torben Scheel (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-10-04 07:14

Armand wrote:

> Store cross-støvler hvor hele skaftets længde er fyldt med
> metal-spænder kan i den forbindelse være gode våben, ligesom
> udstikkende bøjler og sandpapir på ydersiden af forekommende
> sidetasker er "uskyldige" måder at efterlade solide ridser på siden
> af den bil der klemmer en

Mad Max har ikke levet forgæves

--
vh
Torben



Tony Lorentzen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Tony Lorentzen


Dato : 28-10-04 14:01

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4180ad0b$1@news.carlbro.dk...

> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.

Så længe du hverken slår på folk eller ødelægger noget (med mindre de selv
har ødelagt noget eller gjort dig fortræd) så er det vel ikke at
overreagere?

Jeg skal selv passe på mit temperament når jeg kører i trafikken - ellers
går det galt en dag. Det er som om jeg får tunnelsyn når arrigskaben tager
over

Og sig mig lige - har folk glemt at man ikke må lave vognbaneskift i et
kryds? Jeg oplever dagligt at folk fræser ind foran mig midt i et lyskryds i
københavns værste myldretidstrafik...!

--
Tony
Fazer 1000 o>'o



Jan Bachman (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Jan Bachman


Dato : 28-10-04 16:05

>Og sig mig lige - har folk glemt at man ikke må lave vognbaneskift i et
>kryds?

Det må man mig bekendt gerne, så længe det sker uden fare og ulempe
for øvrige trafikanter, og man ikke bryder fuldt optrukne linjer.

>Jeg oplever dagligt at folk fræser ind foran mig midt i et lyskryds i
>københavns værste myldretidstrafik...!

Hvis vognbaneskiftet er til gene for dig, så er det ikke lovligt.

/Jan

Arne Lorenzen (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Arne Lorenzen


Dato : 28-10-04 17:51

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> skrev i
news:4180ad0b$1@news.carlbro.dk:

[klip]

> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.

ROFL!

Har på samme måde, og som andre ærede skribenter, haft fornøjelsen og er
heldigvis stoppet op før det kom til korporligheder. Det er stadig rådet "Kør
som om alle andre er tumber" der har givet mig muligheden for at "eftersætte"
en familiefar, i stedet for at ende på hospitalet. At han havde både kone og
børn med i bilen da jeg parkerede modellen foran hans bil, og leverede et
møgfald han ikke havde fået siden 7.ende, gjorde kun den anvendte pædagogik
100% effektiv.

(Var nu allivel ik´helt tilfreds med mig selv, da han stak på labben og
undskyldte uforbeholdent, da det endelig gik op for ham hvad der kunne være
sket)

--
Mxtfzsh - http://dfmc.dk/arne_lorenzen

Hekto (28-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 28-10-04 18:27

In article <Xns9590BFC6AA8A6alonospamdkfritidmot@62.243.74.162>,
alo@nospam.dkfritidmotorcykel.dk says...
> Har på samme måde, og som andre ærede skribenter, haft fornøjelsen og er
> heldigvis stoppet op før det kom til korporligheder. Det er stadig rådet "Kør
> som om alle andre er tumber" der har givet mig muligheden for at "eftersætte"
> en familiefar, i stedet for at ende på hospitalet. At han havde både kone og
> børn med i bilen da jeg parkerede modellen foran hans bil, og leverede et
> møgfald han ikke havde fået siden 7.ende, gjorde kun den anvendte pædagogik
> 100% effektiv.
>
> (Var nu allivel ik´helt tilfreds med mig selv, da han stak på labben og
> undskyldte uforbeholdent, da det endelig gik op for ham hvad der kunne være
> sket)
>

.... og han har sikkert set sig for siden!!! *LOL*
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Najal Nagol (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Najal Nagol


Dato : 29-10-04 13:06

Hvad med en ny lov?

Danmark er en af de eneste lande, hvor man kan køre i bil i 50 år uden at
skulle stå til regnskab mht. ens viden om færdselsloven og de ændringer, der
er kommet i de fortløbne år. Dette burde laves om, så alle med jævne
mellemrum (hvert 5. år måske) skal op til en fornyende teoriprøve. Består
man ikke denne teoriprøve, får man frataget sit kørekort og skal starte helt
forfra på køreskolen. På den måde kunne vi få lidt flere penge ind i
statskasse, og man kunne fjerne noget af afgiften på fx motorcykler og
biler.

Den fornyende teoriprøve har man bl.a. i Australien, hvilket bevirkede at
ulykkesantallet blev lavere og folk begyndte at køre mere ordentligt.

I øvrigt får MC-ister ikke et bedre ry, hvis vi hele tiden begår selvtægt,
hver gang vi bliver udsat for situationer, som kan være farlige. Ret ofte er
det nok, at gøre venligt men bestemt opmærksom på fejlen. Personligt tror
jeg ikke, at nogen af jer overhovedet ville lytte til en person, der handler
i affekt. Hvorfor skulle andre så lytte, når vi handler i affekt. Møder man
andre med vrede, får man vrede tilbage. Det er altså handlingers årsag og
virkning.

Men jeg kan godt forstå, at man kan komme til at handle i affekt i de
farefulde situationer. De er meget frustrerende og ens krop er fysisk helt
oppe at køre. Så affekten hjælper til at få adrenalinet brændt af, så
hjertet ikke drøner afsted og musklerne sitre. Det er lidt, som når dyr
ryster frygt af sig. Man kan efter sådanne situationer spænde musklerne og
råbe rigtigt højt inde i hjælmen. Så forsvinder effekten af adrenalinet.
Derfor er det jo endnu mere vigtigt for os at være ekstremt deffensive i
vores kørsel på MC.

Med venlig hilsen

Lone

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> wrote in message
news:4180ad0b$1@news.carlbro.dk...
> Dagens klaphat på min rute var en frue i sin Octavia med storhedsvanvid.
Jeg
> kommer fra Hillerødmotorvejen og skal af Motor O3 - herreløs Octavia
kommer
> fra Hareskovtilkørslen. Jeg er forrest, blinker til højre, hun kommer lidt
> hurtigere bagfra - maser sig op på siden da jeg er i gang med
> vognbaneskiftet. Jeg bremser ned og svinger ind bag hende. Horn og lygter

> det meste af rampen til O3 - ved det sædvanlige stop ved indfletning
> forsøger jeg med tegnsprog at gøre det klart at hun bør have hovedet
> undersøgt. Desværre forstår hun ikke min retorik, så jeg understreger det
> ved at dislokalisere hendes højre sidespejl - jeg går ud fra at hun
> alligevel ikke benytter det. Derefter forsøger hun som ventet at køre mig
> ned, men jeg undviger til vores begges held.
>
> Overreaktion? I hvert fald en lousy start på dagen.
>
> --
> vh
> Torben Scheel
> http://dfmc.dk/default.asp?id=425
>
>
>



MKS - 74 (29-10-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 29-10-04 13:57

On Fri, 29 Oct 2004 14:05:30 +0200, "Najal Nagol" <najalnagol@usa.net>
wrote:

>Ret ofte er
>det nok, at gøre venligt men bestemt opmærksom på fejlen.

Jow og ja, det kan jo være meget godt,men det kan nu også blive lidt
for Kylle-Pylle-Rylle, det_er_ikke en krig ude i trafikken og man
skal naturligvis afstemme sin reaktion efter situationens alvor, men
nogle gange er det altså ikke lige venligheden der hjælper, forleden
blev jeg overhalet af en bilist over fuldt optrukne, sildeben,
overhaling forbudt tavle og bilisten pressede sig lige ind (der var
kun plads fordi jeg trak ud til siden) akkurat før et
helleanlæg-komplet hensynsløst- da vi så holdt ved næste stop bankede
jeg lige på sideruden og spurgte roligt om hun ikke synes at det var
en vel hasarderet manøvre og om hun virkelig havde så travlt - svaret
var at det ville hun da skide på og at det jo var mig det gik ud over
hvis ikke jeg flyttede mig, den slags har jeg kun hovedrysten til
overs for og svaret på det var at hun søreme også lige gav mig
fingeren , Jeg konkluderede at hun enten måtte være ualmindelig
uintelligent eller havde haft en ekstremt dårlig dag, i begge tilfælde
var det nok mest synd for hende. Nu var det så ikke rigtigt farligt
idet jeg var opmærksom på hvad hun havde gang i og blot sagtnede
farten, trak ud og gav plads - Men havde det været så tror jeg nok jeg
var blevet alvorligt negativ over hendes efterflg reaktion. Hvis nogen
direkte og med fortsæt udsætter mit liv/helbred for fare så er jeg nu
ikke helt sikker på at jeg kan bevare det venlige tonefald....

>Derfor er det jo endnu mere vigtigt for os at være ekstremt deffensive i
>vores kørsel på MC.

Jeg synes ikke man skal køre _ekstremt_ defensivt hvis det skal
forstås som at man skal være en undskyldning for sig selv i trafikken,
det vil en del tage som en opfordring til lige udnytte en plads_de_
ser, lige kan nå at svinge eller lign.- snarere mener jeg at man skal
gøre opmærksom på sin eksistens alt det man kan eks ved placering på
vejen, men _samtidig_være klar til at reagere på stort set alle de
mystiske ting folk kan finde på.

En anden lille "sjov" trafikepisode, i sommers da jeg var på vej hjem
til Odense fra Svendborg ad A9 i relativ tæt morgentrafik oplevede jeg
en bilist trække ud i den forkerte vejside med kurs direkte mod et
frontalt sammenstød, hvor jeg lå ca.75-100 m. bagefter, det så godt
nok mystisk ud og jeg var heldigvis på min CBR600 så den fik 2gear ned
og alt hvad den kunne trække op til bilen, og ja hun _var rent
faktisk faldet i søvn , så fuld lygter og horn hvorefter hun
heldigvis vågnede og fik bilen på rette kurs igen, hun drejede af og
holdt ind til siden umidelbart efter - tydeligvis dybt chokeret....Så
ja engang imellem _skal_ man rent faktisk udnytte MC'ens
acc.potentiale

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Torben Scheel (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Torben Scheel


Dato : 29-10-04 16:30

MKS - 74 wrote:

> En anden lille "sjov" trafikepisode, i sommers da jeg var på vej hjem
> til Odense fra Svendborg ad A9 i relativ tæt morgentrafik oplevede jeg
> en bilist trække ud i den forkerte vejside med kurs direkte mod et
> frontalt sammenstød, hvor jeg lå ca.75-100 m. bagefter, det så godt
> nok mystisk ud og jeg var heldigvis på min CBR600 så den fik 2gear ned
> og alt hvad den kunne trække op til bilen, og ja hun _var rent
> faktisk faldet i søvn , så fuld lygter og horn hvorefter hun
> heldigvis vågnede og fik bilen på rette kurs igen, hun drejede af og
> holdt ind til siden umidelbart efter - tydeligvis dybt chokeret....Så
> ja engang imellem _skal_ man rent faktisk udnytte MC'ens
> acc.potentiale

Det er sgu smukt - jeg regner dog ikke med at du fik nydt accelerationen ret
meget i selve situationen. Og så sidder jeg lige og tænker tænk hvis der
var så rolig morgentrafik i storkøbenhavn at det kunne lade sig gøre..

--
vh
Torben






Najal Nagol (02-11-2004)
Kommentar
Fra : Najal Nagol


Dato : 02-11-04 13:13

Hej Michael,

Med deffensiv mener jeg at være på forkant med situationen, ikke
selvudslettende.

Hende kvindemennesket, der gav dig fingeren, var da udemærket godt klar
over, at hun havde gjort noget galt. Det lyder som om hendes handling var en
ordentlig overspringshandling, hæhæ

Jeg sad og tænkte lidt over, hvorfor jeg har mødt så mange mænd, der kører
helt fjollet her i Helsingør og omegn. Når jeg tænker tilbage, er det ret
mange svenskere, der kører meget usikkert her i omegnen. Men jeg har altså
ikke mødt ret mange kvinder, der ikke kørte pænt.

Jeg oplevede en "sjov" episode forleden uge. Jeg kommer kørende ud af en
større jeg i Helsingør. På venstre side holder en større sort bil, som
begynder at bakke. Først troede jeg, at vedkomne bare ville bakke lidt ud
for at køre videre, men da bilen fortsatte over i den modsatte kørebane (min
kørebane), opdagede jeg, at bilen var helt tom. Den fortsatte et stykke ned
ad vejen og ind i et stengærde, hvorefter, at den begyndte at trille tilbage
igen mod mig. Den standsede heldigvis inden jeg blev ramt. Det var godt, at
stengærdet var der, da bilen ellers var fortsat ud ned på togskinnerne. På
modstatte fortorv stod en mand og en kvinde og så på, mens bilen kørte. De
mente, at det måske var en kunde til en dyreklinik, så de gik ind og
eftersøgte ejeren. Ejeren (en mand) kom løbende ud fra klinikken og
undskyldte meget. Han var heldig, at bilen ikke havde retning ned ad vejen,
men kørte skråt over vejen i stedet. Vejen hælder ned til et stort kryds med
færdsel fra færgerne. Denne episode kunne være gået rigtigt galt, hvis jeg
var kommet bare 1 til 2 sekunder senere. Så havde jeg måske overset, at der
var noget galt.

KH

Lone

"MKS - 74" <mks74temp@tiscali.dk> wrote in message
news:psc4o0pbn9hbjdeukq9fgq76qskrq7eoev@4ax.com...
> On Fri, 29 Oct 2004 14:05:30 +0200, "Najal Nagol" <najalnagol@usa.net>
> wrote:
>
> >Ret ofte er
> >det nok, at gøre venligt men bestemt opmærksom på fejlen.
>
> Jow og ja, det kan jo være meget godt,men det kan nu også blive lidt
> for Kylle-Pylle-Rylle, det_er_ikke en krig ude i trafikken og man
> skal naturligvis afstemme sin reaktion efter situationens alvor, men
> nogle gange er det altså ikke lige venligheden der hjælper, forleden
> blev jeg overhalet af en bilist over fuldt optrukne, sildeben,
> overhaling forbudt tavle og bilisten pressede sig lige ind (der var
> kun plads fordi jeg trak ud til siden) akkurat før et
> helleanlæg-komplet hensynsløst- da vi så holdt ved næste stop bankede
> jeg lige på sideruden og spurgte roligt om hun ikke synes at det var
> en vel hasarderet manøvre og om hun virkelig havde så travlt - svaret
> var at det ville hun da skide på og at det jo var mig det gik ud over
> hvis ikke jeg flyttede mig, den slags har jeg kun hovedrysten til
> overs for og svaret på det var at hun søreme også lige gav mig
> fingeren , Jeg konkluderede at hun enten måtte være ualmindelig
> uintelligent eller havde haft en ekstremt dårlig dag, i begge tilfælde
> var det nok mest synd for hende. Nu var det så ikke rigtigt farligt
> idet jeg var opmærksom på hvad hun havde gang i og blot sagtnede
> farten, trak ud og gav plads - Men havde det været så tror jeg nok jeg
> var blevet alvorligt negativ over hendes efterflg reaktion. Hvis nogen
> direkte og med fortsæt udsætter mit liv/helbred for fare så er jeg nu
> ikke helt sikker på at jeg kan bevare det venlige tonefald....
>
> >Derfor er det jo endnu mere vigtigt for os at være ekstremt deffensive i
> >vores kørsel på MC.
>
> Jeg synes ikke man skal køre _ekstremt_ defensivt hvis det skal
> forstås som at man skal være en undskyldning for sig selv i trafikken,
> det vil en del tage som en opfordring til lige udnytte en plads_de_
> ser, lige kan nå at svinge eller lign.- snarere mener jeg at man skal
> gøre opmærksom på sin eksistens alt det man kan eks ved placering på
> vejen, men _samtidig_være klar til at reagere på stort set alle de
> mystiske ting folk kan finde på.
>
> En anden lille "sjov" trafikepisode, i sommers da jeg var på vej hjem
> til Odense fra Svendborg ad A9 i relativ tæt morgentrafik oplevede jeg
> en bilist trække ud i den forkerte vejside med kurs direkte mod et
> frontalt sammenstød, hvor jeg lå ca.75-100 m. bagefter, det så godt
> nok mystisk ud og jeg var heldigvis på min CBR600 så den fik 2gear ned
> og alt hvad den kunne trække op til bilen, og ja hun _var rent
> faktisk faldet i søvn , så fuld lygter og horn hvorefter hun
> heldigvis vågnede og fik bilen på rette kurs igen, hun drejede af og
> holdt ind til siden umidelbart efter - tydeligvis dybt chokeret....Så
> ja engang imellem _skal_ man rent faktisk udnytte MC'ens
> acc.potentiale
>
> --
> -Michael
> No. 74 in limbo...



Jacob Bunk Nielsen (29-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 29-10-04 15:11

"Torben Scheel" <torben_scheel@hotmail.com> writes:

> Desværre tvivler jeg på den pædagogiske effekt - men nogen gange er det en
> fornøjelse at følge sin indre svinehund

Du har også den naturlige fordel af at være høj. Det hjælper altså en
del på den respekt man får fra folk. Ganske som da vi fik gratis
drikkevarer i Skotland fordi Bager (som jo også er høj) fik set lidt
surt på en eller anden gut under en fodboldkamp.

Jeg kan somme tider ærgre mig over at jeg ikke er højere og kan se
mere farlig ud. Jeg har nemlig også engang prøvet at daske til en
siderude på en bil der var parkeret på cykelstien hvorefter ejeren gik
helt agurk og forsøgte at køre mig ned.

Så sent som for 20 minutter siden på vej hjem var der en idiot i en
bil der drejede til venstre lige foran mig. Jeg nåede lige præcis at
bremse ca. en meter fra hans venstre fordør. Nu ærgrer jeg mig blot
over at jeg ikke stoppede en meter og 3 centimeter senere, så havde
han da i det mindste fået en fin bule med hjem.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste