Motorcykelbetjente er også mennesker :)
Fra : Martin Guld Thomsen

Dato : 27-10-04 01:00

Jeg fik desværre en fartbøde på 1500kr af en motorcykelbetjent d. 26 Maj. (:
Heldigvis var det før 1. juni hvor bøderne blev sat op, og som fattig
studerende har jeg jo fået bøden halveret til 750kr, desuden slap jeg også
for at få en bøde på 500kr for ikke have kørekort med (min pung var blevet
stjålet onsdagen forinden).

Jeg var så ude og køre en lille aftentur to dage senere, hvor jeg kører lidt
rundt oppe i Nørresundby. Jeg beslutter mig for at køre hjem via motorvejen
og giver lidt gas på tilkørslen til motorvejen og for lige speedometeret op
135-140 rundt i et sving på tilkørslen på motorvejen før jeg ser POLITIET
IGEN!!!

Jeg bliver holdt ind af siden af de ca. 6-7 politifolk (jeg ved sgu ikke
hvorfor de var så mange), hvorefter en af
motorcykelbetjentene går hen til mig. Jeg genkender ham øjeblikkelig som
motorcykelbetjenten, der gav mig bøden to dage før (:

Han genkender også mig og konstaterer til at starte med, at jeg vel stadig
ikke har noget kørekort (:

Derefter begynder han at skælde mig ud, og fortæller at jeg kun må køre 90
km/t og jeg ikke har lys på cykelen (:

Efter en ordentlig skideballe foran 3 af de andre betjente, siger han at jeg
for lov at slippe denne gang :)))))))))

Jeg går derefter hen og spørger ham, der har målte hastigheden og han siger
jeg kørte 124-125km/t, men at måleren peger på motorvejen og ikke
tilkørslen. (hvilket heller ikke er så overaskende, da de færreste biler
ville kunne nå op 90 på den tilkørsel)

Derefter kører jeg hjem mod kollegiet, hvor jeg bliver fulgt til dørs af en
af de andre motorcykelbetjente. Det er da service :)

Martin Thomsen.

Fra : Eg Egemarke

Dato : 27-10-04 09:18

Du betaler da osse for det
Så lidt service har man vel krav på !!!

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Thomas Jensen

Dato : 27-10-04 10:33

> Du betaler da osse for det
> Så lidt service har man vel krav på !!!

den sidste jeg mødte mente jeg havde fået en KÆMPE rabat som han udtrykte
det, da jeg fik en bøde på 2000,-
Ved ikke hvorfor han mente det
Desuden sagde han også han synes den larmede lidt, men det blev der ikke
gjort mere ved

Så jow de kan være flinke, eller også holder de sig bare til det sikre som
de kan bevise 100% og som folk oftest erkender på stedet, så de ikke skal en
tur forbi retten.
Min bror er betjent og har det indtryk af dem nogen gange. Men også nemmere
for os alle.

Men damn en gammel bimmer han kørte på, men den havde da nye stafferinger

Thomas Jensen
FZ6S Fazer ´04
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=11

Fra : Jan Vagle

Dato : 28-10-04 19:33

Thomas Jensen wrote:

> den sidste jeg mødte mente jeg havde fået en KÆMPE rabat som han udtrykte
> det, da jeg fik en bøde på 2000,-

I Norge kvalifiserer 130km/t i 90 sone til 6000.- i bøde OG beslag af
'pappet'...

Drikker du EN pils (en enhed) og kører derefter ad = beslag af kortet..

Pris jer lykkelige med unntag af 'salamiafgiften' og indtægtskatten der er
horribel..

:)

--
Jan Vagle XP-500 Tmax
..............................oOo

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-10-04 10:24

Jan Vagle wrote:
> I Norge kvalifiserer 130km/t i 90 sone til 6000.- i bøde OG beslag af
> 'pappet'...
>
> Drikker du EN pils (en enhed) og kører derefter ad = beslag af
> kortet..

De færreste har vel råd til flere i dit smukke land..

> Pris jer lykkelige med unntag af 'salamiafgiften' og indtægtskatten
> der er horribel..

Salami?

--
vh
Torben

Fra : Martin Sørensen

Dato : 29-10-04 14:17

> I Norge kvalifiserer 130km/t i 90 sone til 6000.- i bøde OG beslag af
> 'pappet'...
> Drikker du EN pils (en enhed) og kører derefter ad = beslag af
> kortet..

Det er da også nemmere at styre end de danske regler. Nogle folk tror at de
sagtens kan holde sig under 0.5 promille grænsen selv efter et par
genstande. Det tror jeg at de færreste kan formå. Det ville være nemmere med
'har du drukket, så må du ikke køre', så det synes jeg da er en meget
fornuftig regel.

signing off.. Martin Sørensen

Fra : Bernhard

Dato : 27-10-04 11:58

"Martin Guld Thomsen" <guld80@cs.auc.dk> wrote in message news:<417ee4f3$0$18209

> Efter en ordentlig skideballe foran 3 af de andre betjente, siger han at jeg
> for lov at slippe denne gang :)))))))))

Eksemplet viser også en inkonsekvent holdning fra Policen, når de end
ikke formår at føre sigtet med fartbøder ud i livet (fartbøder skulle
udover at skabe indtægt i statskassen rent teoretisk det til formål at
virke præventivt).

Lige denne oplevlse får dig vel ikke til at ændre adfærd?

Wheeler (kører ofte selv "for" stærkt)
VFR 750
TDR 125R

Fra : Mogens Pedersen

Dato : 29-10-04 01:15

> [...]
> virke præventivt).
>
> Lige denne oplevlse får dig vel ikke til at ændre adfærd?
Jeg kan regne ud at du skal underlægges autoritær hæmmende ledelse, for
ellers kan du ikke forstå en besked. Nu er det sure opstød væk igen.
det er faktisk engod ide ikke at fare ud med store bøder og trusler
latid -fra politiets side, der er en meget stor del af befolkningen der har
respekt for dem og deres arbejde og kan irettesættes med alm. snak. man
banker heller ikke børn for alt hvad de laver, der hjælper en snak som regel
også, hvis man lader dem forstå konsekvensen af det de har gjort.
Og jo, mange voksne og børn er i grunden ens hvad fornuft angår.

Mogens

Fra : Torben Scheel

Dato : 29-10-04 10:27

Mogens Pedersen wrote:
> [...]
> de har gjort.
> Og jo, mange voksne og børn er i grunden ens hvad fornuft angår.

Nemlig, ja.

Man forlader sådan en advarsel fra en panserbasse med lettelse og ro i
sjælen, hvor en bøde fra en Fascistisk landevejskonge let giver et anstrengt
lune. Hvad der efterlader den pæneste kørsel giver sig selv.

--
vh
Torben

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 29-10-04 15:14

"Martin Sørensen" <mos@laxity.invalid> writes:

> [...] Det ville være nemmere med 'har du drukket, så må du ikke
> køre', så det synes jeg da er en meget fornuftig regel.

Det er da en regel alle motorcyklister bør leve efter af hensyn til
deres eget helbred. Personligt kan jeg godt køre bil på en enkelt øl
(men gør det nu sjældent), mens jeg aldrig drikker når jeg skal køre
motorcykel.

--
Bandit 600 N | ......_[]-=*