|
| Opboring, indjustering, og tilkøring ??? Fra : Moller |
Dato : 26-10-04 17:23 |
|
Hejsa,
Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder
man jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
Lige nu er der et kig på et sæt JE stempler, endten højkompresions
stemplerne 11:1 som der kun skal hones for at monteres, eller 1216cc
sættet med 10.8:1 som gir en del mere moment, men disse skal der en
opboring til.
Min tvivl ligger så i, at en opboring, kræver jo en tilkøring(gør en
honing også) men hvordan klare man så inddysningen ? under tilkøring ?
uden at ødelægge det hele ? kan man rulle maskinen ? eller må man
undvære det til efter tilkøringen ?
Og en sidste ting... hvad skal man dog vælge ??? vil de 0.2 mindre i
kompresionen betyde det mindre slid ? vs. de ekstra kubik som ligger i
1216 kittet (ca. 60cc)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Tommy Fer (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 26-10-04 17:54 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417e79f6$0$18216$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder man
> jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
>
> Lige nu er der et kig på et sæt JE stempler, endten højkompresions
> stemplerne 11:1 som der kun skal hones for at monteres, eller 1216cc
> sættet med 10.8:1 som gir en del mere moment, men disse skal der en
> opboring til.
>
> Min tvivl ligger så i, at en opboring, kræver jo en tilkøring(gør en
> honing også) men hvordan klare man så inddysningen ? under tilkøring ?
> uden at ødelægge det hele ? kan man rulle maskinen ? eller må man undvære
> det til efter tilkøringen ?
>
> Og en sidste ting... hvad skal man dog vælge ??? vil de 0.2 mindre i
> kompresionen betyde det mindre slid ? vs. de ekstra kubik som ligger i
> 1216 kittet (ca. 60cc)
Tjae.. min holdning er at det er at smide penge ud af vinduet... opboringen
giver dig ca 5% mere kpaacitet i motoren, dvs. hvis topstykket kan levere
flowet lige så godt som ved normal boring, så vil dustige 6,25 hk. du har
125 ik ? Prisen ? I min verden slet ikke det værd.
Kompressionen, må jeg indrømme jeg ikke aner hvor meget kan give dig. hvad
er standart kompression ?
Hvorfor vil du rulle under tilkøring?
Jeg vil ikke tro du skal være bange for den er dysset helt skævt ind, den
vil hive mer eluft igennem og deraf det samme blandings forhold.
mvh Tommy Fer
| |
Gert Bo thorgersen (27-10-2004)
| Kommentar Fra : Gert Bo thorgersen |
Dato : 27-10-04 02:18 |
|
"Tommy Fer" <NOSPAM@FOTOFer.dk> wrote in message
news:cllvcq$1olj$1@news.cybercity.dk...
>
> "Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
> news:417e79f6$0$18216$14726298@news.sunsite.dk...
> > Hejsa,
> > Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder
man
> > jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
> >
> > Lige nu er der et kig på et sæt JE stempler, endten højkompresions
> > stemplerne 11:1 som der kun skal hones for at monteres, eller 1216cc
> > sættet med 10.8:1 som gir en del mere moment, men disse skal der en
> > opboring til.
> >
> > Min tvivl ligger så i, at en opboring, kræver jo en tilkøring(gør en
> > honing også) men hvordan klare man så inddysningen ? under tilkøring ?
> > uden at ødelægge det hele ? kan man rulle maskinen ? eller må man
undvære
> > det til efter tilkøringen ?
> >
> > Og en sidste ting... hvad skal man dog vælge ??? vil de 0.2 mindre i
> > kompresionen betyde det mindre slid ? vs. de ekstra kubik som ligger i
> > 1216 kittet (ca. 60cc)
>
> Tjae.. min holdning er at det er at smide penge ud af vinduet...
opboringen
> giver dig ca 5% mere kpaacitet i motoren, dvs. hvis topstykket kan levere
> flowet lige så godt som ved normal boring, så vil dustige 6,25 hk. du har
> 125 ik ? Prisen ? I min verden slet ikke det værd.
>
> Kompressionen, må jeg indrømme jeg ikke aner hvor meget kan give dig. hvad
> er standart kompression ?
>
> Hvorfor vil du rulle under tilkøring?
>
> Jeg vil ikke tro du skal være bange for den er dysset helt skævt ind, den
> vil hive mer eluft igennem og deraf det samme blandings forhold.
>
> mvh Tommy Fer
>
>
At øge volumenet med 5 % giver ikke 5 % flere Hk. For der er
kanalerne/indstrømningen der bestemmer hvor meget luft/benzin der kommer ind
og ved øget cylindervolumen og uændrede kanaler/modstand rykkes top Hk ned
til lidt lavere omdrejninger. Og samlet kan man let ende med have mindre tal
for maks. Hk, MEN et bredere omdrejningsfelt med lidt flere Hk en før, og
dermed samlet et større areal under Hk kurven. Altså større moment og ikke
større Hk.
Derfor er man tit ude for at måtte geare om for at bibeholde den samme
topfart; som nu nås ved et lidt lavere omdrejningstal.
Hvis der ved opboring skal opnås flere Hk, må man (normalt) bedre
skyllekanalerne, øge ventilstørrelsen og/eller skifte knastaksler.
Vedr. dysning så har de fleste motorcykler nu om dage jo vakuum
karburatorer, og ved øget volumen kan det optimale vakuum komme lidt
tidligere end før og derfor "ønske"lidt strammere fjeder.
Hvis man ikke i forvejen har cylindre med Nikasil belægning så kan man jo om
muligt skifte til dette for derved vil man jo uden videre få mere ydelse end
de 5 % større volumen i det aktuelle tilfælde.
Mvh. Gert
| |
Tommy Fer (27-10-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 27-10-04 07:15 |
|
"Gert Bo thorgersen" <gbt@loxinfo.co.th> skrev i en meddelelse
news:clmt7n$ufl$1@news.loxinfo.co.th...
>
> "Tommy Fer" <NOSPAM@FOTOFer.dk> wrote in message
>> Tjae.. min holdning er at det er at smide penge ud af vinduet...
> opboringen
>> giver dig ca 5% mere kpaacitet i motoren, dvs. hvis topstykket kan levere
>> flowet lige så godt som ved normal boring, så vil dustige 6,25 hk. du har
>> 125 ik ? Prisen ? I min verden slet ikke det værd.
>>
>>
> At øge volumenet med 5 % giver ikke 5 % flere Hk. For der er
> kanalerne/indstrømningen der bestemmer hvor meget luft/benzin der kommer
> ind
> og ved øget cylindervolumen og uændrede kanaler/modstand rykkes top Hk ned
> til lidt lavere omdrejninger. Og samlet kan man let ende med have mindre
> tal
> for maks. Hk, MEN et bredere omdrejningsfelt med lidt flere Hk en før, og
> dermed samlet et større areal under Hk kurven. Altså større moment og ikke
> større Hk.
>
Citat: mig selv fra før " dvs. hvis topstykket kan levere flowet lige så
godt som ved normal boring"
Jeg mener at en procentisk øgning af effekten må være den absolut mest
positive effekt. Omend denne meget begrænset.
mvh Tommy Fer
| |
Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 26-10-04 18:22 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder
> man jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
Skulle du ikke hellere køre på den i stedet for at have den i
værkstedet hele sommeren ?-)
.... eller som du lige har skrevet til en anden, så køb da en større
cykel i stedet
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Moller (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-10-04 18:57 |
|
Jacob Bunk Nielsen wrote:
> Skulle du ikke hellere køre på den i stedet for at have den i
> værkstedet hele sommeren ?-)
så så :) det tager jo ik en hel sommer at tage Cyll af, skifte
stempler, montere igen, og så køre videre :)
> ... eller som du lige har skrevet til en anden, så køb da en større
> cykel i stedet
Der er så en stor forskel her... man kan købe en meget meget for lille
MC, til meget små penge, og så bruge en masse penge på at tune op, som
overstiger langt hvad en lidt støre ville ha kostet, men så skal man
gøre det fordi man kan lide at bruge en masse penge på at tune, og ikke
for at få en billig lidt stærkere maskine :)
Og hvad skal jeg købe hvis jeg sælger banditten, så jeg for de flere
kræfter uden at skiftet blir dyre end tunningen...
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
CL (26-10-2004)
| Kommentar Fra : CL |
Dato : 26-10-04 19:28 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417e79f6$0$18216$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder man
> jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
Hvad med portning/polering af indsugning.
> Min tvivl ligger så i, at en opboring, kræver jo en tilkøring(gør en
> honing også)
Ja hvis der kommer andre stempler i.
men hvordan klare man så inddysningen ? under tilkøring ?
> uden at ødelægge det hele ? kan man rulle maskinen ? eller må man undvære
> det til efter tilkøringen ?
Vente til efter tilkøring.(evnt sætte større dyser i under tilkøring.)
> Og en sidste ting... hvad skal man dog vælge ??? vil de 0.2 mindre i
> kompresionen betyde det mindre slid ? vs. de ekstra kubik som ligger i
> 1216 kittet (ca. 60cc)
Ved jeg ikke, men da jeg for mange år siden havde en Suzuki GS 1000 blev den
boret op til (som jeg husker det)1067 cc (Yosimore stempler)
og den blev portet ved Midtfyns MC. Det gav 14 Hk extra og det kunne godt
mærkes.
..
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit
VH
Carsten
PS: det 300 cc sæt til MZ du har på din dfmc side. Fik du prøvet det ?
| |
Moller (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-10-04 20:00 |
|
CL wrote:
> Hvad med portning/polering af indsugning.
Er på listen også, men jeg vil gøre det på en Gixxer 1100 top i stedet,
da de har støre kanaler osv. samtidig med ;)
> Ja hvis der kommer andre stempler i.
Det var planen, da begge kit er med nye stempler :)
> Vente til efter tilkøring.(evnt sætte større dyser i under tilkøring.)
ok :)
> Ved jeg ikke, men da jeg for mange år siden havde en Suzuki GS 1000 blev den
> boret op til (som jeg husker det)1067 cc (Yosimore stempler)
> og den blev portet ved Midtfyns MC. Det gav 14 Hk extra og det kunne godt
> mærkes.
1216cc kittet skulle give næsten 10Nm mere, altså en del bedre træk :)
> PS: det 300 cc sæt til MZ du har på din dfmc side. Fik du prøvet det ?
Det er monteret, og MZ'en mangler nu kun udstødningen, for at være
kampklar :) men der er en ny flange på vej, før den kan sættes på, samt
jeg mangler et luftfilter af en art... men jeg håber at starte motoren
meget snart :) da det jo er mit vinter projekt, deraf at grunden til jeg
snakker om forårs projekt til Banditten.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Jacob Bunk Nielsen |
Dato : 26-10-04 19:38 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Skulle du ikke hellere køre på den i stedet for at have den i
>> værkstedet hele sommeren ?-)
>
> så så :) det tager jo ik en hel sommer at tage Cyll af, skifte
> stempler, montere igen, og så køre videre :)
OK, så - men hvorfor ikke bruge vinteren på projektet i stedet?
> Og hvad skal jeg købe hvis jeg sælger banditten, så jeg for de flere
> kræfter uden at skiftet blir dyre end tunningen...
Kan du ikke finde en brugt Boss Hoss? Jeg har set i OCC at de der
harley-motorer skulle give 150 heste på hjulet, så hvad med en gammel
Harley?
--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)
| |
Asger Steffensen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 26-10-04 19:55 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417e79f6$0$18216$14726298@news.sunsite.dk...
> Hejsa,
> Efter nu at ha fået lavet årets sidste ting på Banditten, så begynder man
> jo at kigge på hvad planen for næste års syge påfund blir :)
>
> Lige nu er der et kig på et sæt JE stempler, endten højkompresions
> stemplerne 11:1 som der kun skal hones for at monteres, eller 1216cc
> sættet med 10.8:1 som gir en del mere moment, men disse skal der en
> opboring til.
>
> Min tvivl ligger så i, at en opboring, kræver jo en tilkøring(gør en
> honing også) men hvordan klare man så inddysningen ? under tilkøring ?
> uden at ødelægge det hele ? kan man rulle maskinen ? eller må man undvære
> det til efter tilkøringen ?
>
> Og en sidste ting... hvad skal man dog vælge ??? vil de 0.2 mindre i
> kompresionen betyde det mindre slid ? vs. de ekstra kubik som ligger i
> 1216 kittet (ca. 60cc)
Nitrogen?
Kompressor?
Asger
V-Strom
| |
Moller (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-10-04 20:03 |
|
Asger Steffensen wrote:
> Nitrogen?
> Kompressor?
Nej, og nej... jeg er kommet over på den holdning, at traditionel
tunning er sjovest :) Nitrogen er rent sagt ubrugeligt i de fleste
tilfælde, og Turbo betragter jeg ikke som ægte tunning, men mere ala et
T-hansen samlesæt ;) men der er vi alle nok så forskellige.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Asger Steffensen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 26-10-04 20:25 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417e9f54$0$18211$14726298@news.sunsite.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
>> Nitrogen?
>> Kompressor?
>
> Nej, og nej... jeg er kommet over på den holdning, at traditionel tunning
> er sjovest :) Nitrogen er rent sagt ubrugeligt i de fleste tilfælde, og
> Turbo betragter jeg ikke som ægte tunning, men mere ala et T-hansen
> samlesæt ;) men der er vi alle nok så forskellige.
Principielt er jeg enig med dig. "Enhver" kan jo skrue en tvangsfodring af
en art på sin 1000 cc'er, og hente 100+ hk.
Traditionel tuning er mere udfordrende, og stiller større krav til at
udnytte fysikkens love og tekniske finesser.
Går du primært efter Nm eller hk?
Asger
V-Strom (V2 sugemotor i std. trim
| |
Moller (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 26-10-04 20:46 |
|
Asger Steffensen wrote:
> Principielt er jeg enig med dig. "Enhver" kan jo skrue en tvangsfodring af
> en art på sin 1000 cc'er, og hente 100+ hk.
Kan næsten ikke skrives bedre :)
> Traditionel tuning er mere udfordrende, og stiller større krav til at
> udnytte fysikkens love og tekniske finesser.
Især når man ikke vil lade en forhandler gøre tingende, uden at man
bare ikke selv har udstyr/håndværk til det :) deri ligger udfordringen.
> Går du primært efter Nm eller hk?
Ja, og nej... jeg går efter en fed motor karakteristik, helst en med en
god bund, men gir et vist spark når man rammer et vist antal omdr. Men
vigtigst af alt så ofres der gerne top hest for at hæve mellem området
:) et godt eksempel er min indjustering nede fra www.dot-e.dk hvor før
og efter kurven ligner hinanden ekstremt, men det at køre på den
bagefter var ekstremt meget federe, pga. kræfterne kom langt hurtigere
:) altså støre fun factor med samme kræfter. Ulempen med den slags
ønsker er bare at det er ikke noget man for fikset hos en alm.
forhandler(nævner ikke navne), men man er nød til at finde en som
virkelig ved hvordan der justeres ind på feltet, med god erfaring, samt
ikke er plaget a religion om jet-kit er godt eller snot, og så skal
personen stadig være et nysgerigt legebarn, så man virklig oplever en
som sætter sin sjæl i at slut resultatet er ekstremt godt til alm. brug.
På den anden side, så er det en fed ting til træf på toppen, når ens
discount skruzuki smider mere på hjulet end de dyre flotte 200.000+
Kroners cykler, for når alt kommer til alt er det kun bænkheste der
tæller ved baren ;) efter 3-6-9... og en del flere øl :)
hmmm, Asger, var det ik dig der havde en ZZR1100 ? tidligere i rød ?
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Asger Steffensen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 26-10-04 20:55 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417ea98e$0$18204$14726298@news.sunsite.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> hmmm, Asger, var det ik dig der havde en ZZR1100 ? tidligere i rød ?
>
Nope. ZX-10, men i rød. Billeder og dyno udskrifter ses her: www.zx10.dk
Asger
V-Strom
| |
Nikolaj B. Kjeldsen (26-10-2004)
| Kommentar Fra : Nikolaj B. Kjeldsen |
Dato : 26-10-04 23:52 |
|
Jeg stemmer for kompressoren Moller.. Det har jeg sq aldrig set på en MC. Og
da der vel ikke er nogen tøven ved sådan en kan den måske ligefrem bruges
til noget på en MC..
Jeg vil tro at der lige er plads til en kompressor fra en MB SL 55 AMG på
sådan en Bandit..
Sæt det på og R1'eren bøjer sig uendeligt i støvet..
/Nikolaj
Moller wrote:
> Asger Steffensen wrote:
>
>> Nitrogen?
>> Kompressor?
>
> Nej, og nej... jeg er kommet over på den holdning, at traditionel
> tunning er sjovest :) Nitrogen er rent sagt ubrugeligt i de fleste
> tilfælde, og Turbo betragter jeg ikke som ægte tunning, men mere ala
> et T-hansen samlesæt ;) men der er vi alle nok så forskellige.
| |
Moller (27-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 27-10-04 16:03 |
|
Nikolaj B. Kjeldsen wrote:
> Jeg stemmer for kompressoren Moller.. Det har jeg sq aldrig set på en MC. Og
> da der vel ikke er nogen tøven ved sådan en kan den måske ligefrem bruges
> til noget på en MC..
>
>
> Jeg vil tro at der lige er plads til en kompressor fra en MB SL 55 AMG på
> sådan en Bandit..
Et mister Turbo kit til ca. 32.000Kr. vil pumpe svinet op på 250 heste,
ved fuldt ladetryk... dette vil så medføre en komplet ubrugelig cykel,
som under kort tid vil være så gennemsmadret at det er penge ud i luften.
> Sæt det på og R1'eren bøjer sig uendeligt i støvet..
Det kan jo klares uden at bruge NOS eller Turbo mester :) bare se Kai's
.... jeg skal bare finde 1-2 heste, så har han kun vægt fordelen tilbage,
men ikke Bænk/Bar hestene :) hvor meget den 04 R1'er så har ekstra ved
jeg så ikke, men det kan nås :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Tommy Fer (27-10-2004)
| Kommentar Fra : Tommy Fer |
Dato : 27-10-04 17:07 |
|
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417fb894$0$18214$14726298@news.sunsite.dk...
> Nikolaj B. Kjeldsen wrote:
>> Jeg stemmer for kompressoren Moller.. Det har jeg sq aldrig set på en MC.
>> Og
>> da der vel ikke er nogen tøven ved sådan en kan den måske ligefrem bruges
>> til noget på en MC..
>>
>>
>> Jeg vil tro at der lige er plads til en kompressor fra en MB SL 55 AMG på
>> sådan en Bandit..
>
> Et mister Turbo kit til ca. 32.000Kr. vil pumpe svinet op på 250 heste,
> ved fuldt ladetryk... dette vil så medføre en komplet ubrugelig cykel, som
> under kort tid vil være så gennemsmadret at det er penge ud i luften.
Nu svare du jo slet ikke på det Nicolai skriver. Han snakker om Kompressor
og ikke turbo! Derudover argumentere han faktisk også for at det er
ualmindeligt.
>
>> Sæt det på og R1'eren bøjer sig uendeligt i støvet..
>
> Det kan jo klares uden at bruge NOS eller Turbo mester :) bare se Kai's
> ... jeg skal bare finde 1-2 heste, så har han kun vægt fordelen tilbage,
> men ikke Bænk/Bar hestene :) hvor meget den 04 R1'er så har ekstra ved jeg
> så ikke, men det kan nås :)
Så kan du stå nede på baren og blære dig med dit bænk udskrift i laminat
--
mvh Tommy Fer
| |
Nikolaj B. Kjeldsen (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Nikolaj B. Kjeldsen |
Dato : 28-10-04 00:05 |
|
> Et mister Turbo kit til ca. 32.000Kr. vil pumpe svinet op på 250
> heste, ved fuldt ladetryk... dette vil så medføre en komplet
> ubrugelig cykel, som under kort tid vil være så gennemsmadret at det
> er penge ud i luften.
Jeg mente _IKKE_ turbo - men kompressor:
Dansk: Kompressor
Tysk: Kompressor
Engelsk: Supercharger
Fransk: Compresseur (endnu et homoord derfra)
:)
Det er en mekanisk drevet tvangsfordrer. Mere direkte tab end turbo men
ingen tøven da der ikke er en turbine at spinne op..
>
>> Sæt det på og R1'eren bøjer sig uendeligt i støvet..
>
> Det kan jo klares uden at bruge NOS eller Turbo mester :) bare se
> Kai's ... jeg skal bare finde 1-2 heste, så har han kun vægt fordelen
> tilbage, men ikke Bænk/Bar hestene :) hvor meget den 04 R1'er så har
> ekstra ved jeg så ikke, men det kan nås :)
Tror sq egentlig ikke at 04 R1'eren har få mange flere hvis ikke der vælter
en betragtelig orkan ind i den! (ikke mit indtryk i hvert fald).. Rigtigt
nok at du altid vil ha bar fordelen der jo er et udslag af fuldskab hvor det
hele skal ned på meget primitive mål for at man fatter det :)
/Nikolaj
PS: Når du skal ha en vogn ska du da ha sådan et gammelt amerikanerlokum med
1000hk hva!
| |
Torben Scheel (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 28-10-04 09:37 |
|
Nikolaj B. Kjeldsen wrote:
> PS: Når du skal ha en vogn ska du da ha sådan et gammelt
> amerikanerlokum med 1000hk hva!
Og en trimmet wankel til at matche spjætteren
--
vh
Torben Scheel
http://dfmc.dk/default.asp?id=425
| |
Moller (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-10-04 12:01 |
|
Nikolaj B. Kjeldsen wrote:
> Jeg mente _IKKE_ turbo - men kompressor:
>
> Dansk: Kompressor
> Tysk: Kompressor
> Engelsk: Supercharger
> Fransk: Compresseur (endnu et homoord derfra)
Sorry :) og yeps, har ikke set det heller på en MC, men mon ik der er
nogen der har forsøgt ?? Men igen, tvangsfodring, og diverse gasser
osv. er ikke rigtig tuning efter min mening ;)
> Tror sq egentlig ikke at 04 R1'eren har få mange flere hvis ikke der vælter
> en betragtelig orkan ind i den! (ikke mit indtryk i hvert fald).. Rigtigt
> nok at du altid vil ha bar fordelen der jo er et udslag af fuldskab hvor det
> hele skal ned på meget primitive mål for at man fatter det :)
:) og det er jo de primitive ting der tæller ;)
> PS: Når du skal ha en vogn ska du da ha sådan et gammelt amerikanerlokum med
> 1000hk hva!
Nopes, hvis jeg skulle ha en bil, så er det Volvo Amazone, Trabant,
eller en gammel bobbel :) som ligger på ønskelisten... måske en Mazda
mx-7 ? er det ik den med wankel, eller hvad den nu heder :)
Jeg køre generalt kun hygge langsomkørsel, når jeg låner fruens dyt :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Armand (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Armand |
Dato : 28-10-04 22:38 |
|
Moller <news@molnit.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:417e9f54$0$18211$14726298@news.sunsite.dk...
> Asger Steffensen wrote:
>
> > Nitrogen?
> > Kompressor?
>
> Nej, og nej... jeg er kommet over på den holdning, at traditionel
> tunning er sjovest :) Nitrogen er rent sagt ubrugeligt i de fleste
> tilfælde,
Eftersom at nitrogen = kvælstof, hælder jeg også til den side!
--
Armand.
PS:
Hint: Nitrometan.
| |
Hekto (29-10-2004)
| Kommentar Fra : Hekto |
Dato : 29-10-04 06:45 |
|
In article <clros7$lpa$1@abbeden.bunk.cc>, armand@mc-chaufforerne.dk
says...
> Eftersom at nitrogen = kvælstof, hælder jeg også til den side!
>
*LOL* - ja, en smule -oxid vil bedre sagen - og forbrændingen!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!
| |
Asger Steffensen (30-10-2004)
| Kommentar Fra : Asger Steffensen |
Dato : 30-10-04 10:20 |
|
"Armand" <armand@mc-chaufforerne.dk> skrev i en meddelelse
news:clros7$lpa$1@abbeden.bunk.cc...
> Moller <news@molnit.com> skrev i en
> nyhedsmeddelelse:417e9f54$0$18211$14726298@news.sunsite.dk...
>> Asger Steffensen wrote:
>>
>> > Nitrogen?
>> > Kompressor?
>>
>> Nej, og nej... jeg er kommet over på den holdning, at traditionel
>> tunning er sjovest :) Nitrogen er rent sagt ubrugeligt i de fleste
>> tilfælde,
>
> Eftersom at nitrogen = kvælstof, hælder jeg også til den side!
>
> --
> Armand.
>
> PS:
> Hint: Nitrometan.
UPS, pinligt!!
Asger
V-Strom
| |
Jes Vestervang (31-10-2004)
| Kommentar Fra : Jes Vestervang |
Dato : 31-10-04 10:09 |
|
Moller <news@molnit.com> writes:
> måske en Mazda mx-7 ? er det ik den med wankel, eller hvad den nu
> heder :)
RX-7 hedder den vist.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R
Outlook Express-bruger, se her: < http://xnews.newsguy.com/>
| |
Torben Scheel (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-11-04 10:11 |
| | |
Moller (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-11-04 10:36 |
|
Torben Scheel wrote:
> Der var nu en del andre - og RX8 er vist i produktion, så vidt jeg kan se
> her : http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Mazda%20Wankel%20engine
savle savle :) aaahhhhhhhh... savle... tøre op... savle savle...
Ja, man er ikke i tvivl om at man for et køretøj som er helt specielt i
forhold til alm. stempel motore :) og derved en stor grund til interessen :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Torben Scheel (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Torben Scheel |
Dato : 02-11-04 11:16 |
|
Moller wrote:
> Torben Scheel wrote:
>
>> Der var nu en del andre - og RX8 er vist i produktion, så vidt jeg
>> kan se her :
>> http://encyclopedia.thefreedictionary.com/Mazda%20Wankel%20engine
>
> savle savle :) aaahhhhhhhh... savle... tøre op... savle savle...
>
> Ja, man er ikke i tvivl om at man for et køretøj som er helt specielt
> i forhold til alm. stempel motore :) og derved en stor grund til
> interessen :)
Har du set flash'en? Den harmonerer fint med Legoimaget du har pådraget dig
--
vh
Torben
| |
Moller (02-11-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 02-11-04 13:01 |
|
Torben Scheel wrote:
> Har du set flash'en? Den harmonerer fint med Legoimaget du har pådraget dig
>
Yepsen, så skam Transformers da man var en bette knægt ;) kanon
tegnefilm... samme tid som man havde "Mask" eller hvad den nu hed, i ved
dem med køretøjerne som kunne fremvise en masse våben.
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
Jens Jacob Bager Jen~ (27-10-2004)
| Kommentar Fra : Jens Jacob Bager Jen~ |
Dato : 27-10-04 06:23 |
|
> Lige nu er der et kig på et sæt JE stempler, endten højkompresions
> stemplerne 11:1 som der kun skal hones for at monteres, eller 1216cc
> sættet med 10.8:1 som gir en del mere moment, men disse skal der en
> opboring til.
Hej Moller
Jeg ville glemme 1216cc kittet. Når du borer betragteligt i foringen
nedsætter du levetiden betragteligt. Husk du kører stadig på en
hverdagsmaskine. De ting du har lavet indtil videre har ikke nedsat
levetiden noget særligt. Jeg har ofte hørt cykler der her brækket sig efter
en opboring til væsentligt større kubik tal. I Ténéré klubben, som jeg er
med i, har nogle af medlemmerne virkeligt fået skub i drengen ved at sætte
højkomprimerings stemplet på deres XT 600. De har også et meget lavt
kompressionsforhold ab werk.
Jeg ville vente til den begyndte at bruge olie, og vise tegn på at være
slidt i cylinderen. At sætte et Gixxer 1100 topstykke og 40mm karburatore
på, må være nok for næste sæson.
Derefter ville jeg få boret din Bandit op til næste overstørrelse, da den jo
nu har kørt et godt stykke, og så få monteret de højkomprimeringssempler. En
bandit 1200 har ikke for høj komperession i forvejen.
Højkompressions stempler er dyre! Undersøg lige prisen før du sætter næsen
op efter dem. Til en XT'er koster sådan et 2500kr, og du har 4! Plus
opboring, honing og toppakning. Det løber op.
--
Mojn
Jens Bager Jensen
Honda CBR 600 F '94 og Suzuki DR 600 '85
X-prez for Polyteknisk MC Forening (PMC)
| |
Moller (28-10-2004)
| Kommentar Fra : Moller |
Dato : 28-10-04 12:03 |
|
Jens Jacob Bager Jensen wrote:
> Højkompressions stempler er dyre! Undersøg lige prisen før du sætter næsen
> op efter dem. Til en XT'er koster sådan et 2500kr, og du har 4! Plus
> opboring, honing og toppakning. Det løber op.
Et sæt JE stempler som hæver den til 11:1 koster 459$ og da der går
rygter om dollaren nærmer sig 5,2KR. :) så er det ik så slemt igen....
det vil være en billigere løsning, end top, og andre kaburatore :)
--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit
| |
|
|