Hjælp til installation af MSoffice - den u~
Fra : Karsten Elgaard

Dato : 22-01-01 14:28

Hej.

Jeg har netop installeret Windows ME og vil derefter installere MSoffice2000
via CD-rom.

Jeg sætter min Office til at blive installeret under biblioteket c:\program
files\MSoffice

Jeg har ikke lavet fejl mht. fastsættelse af bibliotek - har dobbeltchecket
flere gange.

Når jeg så klikker "start installationen" kommer følgende fejl:

"Der er ikke tilstrækkeligt diskplads. De fremhævede enheder har ikke nok
diskplads tilgængelig til de valgte funktioner."

Sammen med fejlen får jeg en oversigt over pladsen på mine forskellige
drev - der er tonsvis af plads på mit C-drev, men det er mit CD-rom drev der
er markeret, som om, at det et det jeg har valgt som destination...

Det er som om, at den vil tvinge mig til at installere på CD-rom'en istedet
for C-drevet, selvom jeg klart har bedt den om at skrive til C og selvom der
er rigeligt med plads.

Hvad kan der mon være galt ??? Er der andre der har oplevet det samme?

Enhver hjælp modtages med tak.
Karsten

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-01 15:36

"Karsten Elgaard" <karsten.elgaard@afs.org> skrev:

>Hvad kan der mon være galt ??? Er der andre der har oplevet det samme?

Har du haft Office installeret på harddisken før du installerede ME? Og har
du ikke formateret C-drevet ved ME-installationen?

Det er kun et gæt - men der kunne måske ligge nogle gamle
registreringsindstillinger og spøge.

--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)

Fra : N/A

Dato : 22-01-01 18:38

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-01-01 18:38

Karsten Elgaard <karsten.elgaard@afs.org> skrev:
> ja - men det var en anden version (office 95) og jeg har installeret ME i et
> helt nyt bibliotek, så jeg mener at der burde være renset ud.

Hed office-biblioteket noget med "D:\..."?

Selvom du har lagt ME et nyt sted, kan der formentlig godt flytte nogle
rotter med hvis du ikke starter på en frisk (nyformateret) harddisk.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 22-01-01 18:09

Jeg kan ikke klare dit problem, men blot oplyse, at jeg har haft office2000
kørende sammen med ME uden problemer. Derudover har der samtidig været
office 95 og 97 på samme tid, men selvfølgelig i forskellige mapper, og det
fungerer gnidningsløst.

Kurt

Fra : Per Andersen

Dato : 22-01-01 19:21

Jeg ville foreslå dig at kikke i MS-gruppen med Me. Dit problem er kun
et af mange, og de bliver åbenbart altid løst af MVP'erne. De ved
nemlig...

--
Venlig hilsen
Per Andersen