Claus Rittig skrev i meddelelsen <41815ae3@news.dansketelecom.com>...
>"stefan ricka" <stefan.ricka@sa-net.dk> skrev i en meddelelse
>news:10989936940.843188971967191@dtext.news.tele.dk...
>
>> Det er meget indviklet med motorolie til motorcykler. Især hvis du
>> har en mc med våd kobling. Olien skal i så fald være en maso
>> godkendt olie. Det vil i praksis sige, at der ikke kan benyttes en
>> olie med bedre specifikationer end sg. Den må gerne være
>> fulsyntetisk.
>
>Aj, det var skidt! Så har jeg kørt på forkert olie i de sidste 20 år!
Og jeg i over 25 år, det er godtnok synd for os olie-ateister
>Nu vil jeg straks rende ud og hælde min kvalitetsolie ud, og hælde en
billig
>lorteolie med forældede API SG specifikation på mine motorcykler,
Jeg ved med sikkerhed at SG olie ikke dur, jeg hældte en dunk Motul, (jeg
havde fået foræret af en som havde notorisk koblings "drag" på sin RF900),
på min plæneklipper. Den sprang i luften her i efteråret
>stole på at mine koblinger (som mærkværdigvis altid har fungeret
>upåklageligt) holder uendeligt, og at mine kanstaksler og lejer holder
langt
>bedre med lorteolien, end med den tidssvarende kvalitetsolie jeg plejer at
>køre med.
Måske ér der slet ikke noget galt med Suzuki knastaksler, måske ér det en
skade fra den Motul olie importøren "anbefaler"
Hvis man endelig ikke vil leve uden "Jaso", så køb dog den "badge engenered"
Louis olie, som er af udmærket kvalitet, API SL, den er der vist ingen der
har problemer med.
mvh
Orla
>
>Mvh.
>Rittig