b.lind wrote:
> har haft den adskilt og det ser ikke ud til at kullene er ikke meget slidt
> (ca 8-10 mm lange), kommutatoren ser pæn ud (ikke slidt skæv).
Minimumsmålet er 6 mm, fra nye er de 12-13 mm lange, men...
> Men hvad kan jeg ellers gøre?
....fjedrene, der presser kullene mod kommutatoren skal jo også være
tilstrækkelig stramme for at kunne holde kullene lagt an. Det
kontrolleres med en dertil egnet fjedervægt - minimumspændingen finder
du i værkstedshåndbogen eller på Nettet i den kombinerede "Owners Manual
Workshop Manual VF 1000 R " som du finder link til på honda-v4.com -
Modellinfo - VF100R - se link nederst på siden. Starteren i VF1000R og
-F har samme res.delsnr., så du bør kunne bruge specs derfra
Ud over det kan du måle modstand mellem de enkelte kommutatorer, mellem
kul og hus hhv terminal etc. Det - og alt mulig andet mc-servicearbejde
- er forklaret i "Honda Common Service Manual", som kan hentes fra The
Pit, se link på siden Modellinfo på honda-v4.com
Husk iøvrigt at se efter, om ankeret har skarabet på staoren - det er et
sikkert tegn på, at lejerne i starteren er slidt
--
Richard Pade, Sorgenfri, DK
'85 VF750S Veffer Dancer & '89 GB500 Clubman GibBernakken
www.dfmc.dk/richard_pade - DK coordinator for honda-v4.com