/ Forside / Interesser / Fritid / Motorcykler / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Motorcykler
#NavnPoint
dova 9238
pallenoc 4816
pallebhan.. 3536
masteraug.. 3050
nilsg 2382
jakjoe 2110
transor 2030
CLAN 1915
Sunowich 1420
10  3773 1345
Forskel på 2 og 4 taktere!?
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 25-10-04 11:50

Ang stregen 3 linier længere nede "Racer - ikke længere vild totakter"

hvor meget hurtigere kan det så blive på gaden!?
Min hornet skulle jo kunne tage 0-100 på 2,5 sek efter bogen..

-Self .går det lidt hurtigere når jeg er ved styret og der ingen damer er i
vejen..

Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?

Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare ikke
forstå at de skulle være hurtigere..!?

Er de bare hidsigere eller!?



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





 
 
Jimmi Bram (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Jimmi Bram


Dato : 25-10-04 11:52

Mit ummidelbare svar ville være at en firtakter skal benytte fire takter
mellem hver eksplotion, og en totakter kun to.
Det giver flere eksplotioner over mindre bevægelse i motoren, hvilket i
teorien skulle gøre en 250ccm totakter ligeså effektiv som en 500ccm
firtakter.
Men det er kun teori.

/Jimmi
Yamaha Tr1 '84

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> Ang stregen 3 linier længere nede "Racer - ikke længere vild totakter"
>
> hvor meget hurtigere kan det så blive på gaden!?
> Min hornet skulle jo kunne tage 0-100 på 2,5 sek efter bogen..
>
> -Self .går det lidt hurtigere når jeg er ved styret og der ingen damer er
> i
> vejen..
>
> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?
>
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare
> ikke
> forstå at de skulle være hurtigere..!?
>
> Er de bare hidsigere eller!?
>
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>



Hans Joergensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-10-04 12:03

Jimmi Bram wrote:
> Men det er kun teori.

Det er hvad du tror

Den eneste måde en 4-takt kan nærme sig en 2-takt ydelsesmæssigt er
vha. rigtig mange omdrejninger.

(vi snakker naturligvis maskiner i højt trim, ikke standard Jawa/MZ og den
slags

// Hans
--
Gumminumser == Champignons

Hans Joergensen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 25-10-04 11:54

Oliver Bruchhaus wrote:
> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?

En RD'er i standard-trim bruger vel en 5sek på 0-100.

// Hans
--
http://ph33r.dk - Helt galt .. :)

Pwh (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 25-10-04 12:35

Oliver Bruchhaus wrote:
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan
> bare ikke forstå at de skulle være hurtigere..!?

En del af forklaringen ligger vel i at en 2-takts motor ikke vejer ret meget
og det derfor samlet bliver en meget let mc. Motoren i min KR-1'er fylder
ikke meget mere end den der ligger i min Puch Maxi
I rå tal tror jeg ikke at de 2-taktere der kører på gaden nu om dage kan
hænge på eks. din Hornet, men blev der stadig produceret 2-taktsracere
med den teknologi vi har nu ville en tilsvarende 600 Hornet i 2-takstudgave
sikkert have ca 150hk og veje 110kg, se det ville værer sjov
Fordelen ved at købe en 2-takter er nok mere af økonomisk karakter,
du skal op og have en forholdsvis dyr 4-tagger før du oplever det samme kick.

/Jens



Hekto (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-10-04 13:03

In article <clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk>,
hayabusa@post.cybercity.dk says...
> Ang stregen 3 linier længere nede "Racer - ikke længere vild totakter"
>
> hvor meget hurtigere kan det så blive på gaden!?
> Min hornet skulle jo kunne tage 0-100 på 2,5 sek efter bogen..
>
> -Self .går det lidt hurtigere når jeg er ved styret og der ingen damer er i
> vejen..
>
> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?
>
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare ikke
> forstå at de skulle være hurtigere..!?
>
> Er de bare hidsigere eller!?
>
>
>
>
Hidsige!!!!!!!!!!

En lille sammenligning:

Kawasaki KR-1 250cc 60HK/11.500 37NM/10.500
210 km/t 0-100 5 sek. 14 km/l(løgn!) 123 kg

Suzuki GSX-R 250 250cc 45hk/15.000 24NM/10500
?km/t 0-100 ?sek ca. 18 km/l128 kg

Det kniber lidt med data for tophastighed for Gixxeren.
Motorydelsen og vægten lader dog antyde, at den er langsommere (en hel
del).
Bemærk at 2T'eren har ca.50% større ydelse end 4T'eren, ved et lavere
omdrejningstal. Momentet er også væsentligt større, og ved et noget
lavere omdrejningstal.
Ventilsystemerne forbedrer muligheden for at have et brugbart moment
ved lavere omdrejninger. Momentkurven er som regel spids som en
narrehat!

Du skal sammenligne din Hårnet med 400cc eller 500cc. Det kunne f.eks.
være Suzuki's RG 500 gamma.
Jeg har lagt et scan på binaer.motor.


--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

JSM (25-10-2004)
Kommentar
Fra : JSM


Dato : 25-10-04 13:19


> Er de bare hidsigere eller!?
>
Jeg kan stadig huske da jeg besøgte min fætter, da han lige havde fået en
lille 250 ccm 2takts crossmaskine som betaling for noget gæld. Jeg blev
opfordret til at prøve en tur ude på grusvejen bag deres hus. Jeg satte mig
op og vred lidt på rullen - der skete ikke ret meget. Vred lidt mere på
rullen - der skete stadig ikke ret meget. Vred lidt mere på rullen - der
skete stadig ikke ret meget. Vred lidt mere på rullen - der skete stadig
ikke ret meget. Vred lidt mere og KAAWAABAANG. _Så_ skete der sgu noget. Det
var såmænd ikke fordi den havde den vilde effekt. Jeg mener han snakkede om
ca 40 hk (?). Men til gengæld føltes det som om de alle sammen kom på en
gang.
Og det har altså også sin charme.

mvh
Jesper



Elbarto (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Elbarto


Dato : 25-10-04 15:41


"JSM" <sevelsted@spamnejtakpc.dk> skrev i en meddelelse
news:417cef37$0$18212$14726298@news.sunsite.dk...
>
> > Er de bare hidsigere eller!?
> >
> Jeg kan stadig huske da jeg besøgte min fætter, da han lige havde fået en
> lille 250 ccm 2takts crossmaskine som betaling for noget gæld. Jeg blev
> opfordret til at prøve en tur ude på grusvejen bag deres hus. Jeg satte
mig
> op og vred lidt på rullen - der skete ikke ret meget. Vred lidt mere på
> rullen - der skete stadig ikke ret meget. Vred lidt mere på rullen - der
> skete stadig ikke ret meget. Vred lidt mere på rullen - der skete stadig
> ikke ret meget. Vred lidt mere og KAAWAABAANG. _Så_ skete der sgu noget.
Det
> var såmænd ikke fordi den havde den vilde effekt. Jeg mener han snakkede
om
> ca 40 hk (?). Men til gengæld føltes det som om de alle sammen kom på en
> gang.
> Og det har altså også sin charme.
>
> mvh
> Jesper
>
>

Det er det jeg syntes der er charmen på en 2 takter ligepludselig explodere
den
Har til dato kun haft under 200ccm af 2 taktere
En mindre bunke 30/45 scootere (jow for s**** de kan blive hidsige) et par
crossere 125ccm
samt SR125er og nu en DR175 til vinteren

Elbarto
OZ3BTO



dots (25-10-2004)
Kommentar
Fra : dots


Dato : 25-10-04 15:08


"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> Er de bare hidsigere eller!?
>
For en del år siden, kendte jeg ret mange folk fra Harley klubben (jeg syede
deres sæder og sadeltasker..).

Et af de steder hvor de samledes ude på landet, var der kommet en bette
125'er crosser til huse, en Kawa så vidt jeg husker.
Den blev rakket ned, så'n noget bambusraket lort ... Indtil én af de seje
Harleydrenge tog sig sammen til at prøve den lille knallert.
Den fik noget rulle, og så lidt mér og plusli var den ellers så seje
Harleydreng ikke så sej mér, da hans ben og det meste af kroppen hang bagud,
som et flag over crosseren, han kunne ikke gasse ned eller trække koblingen,
men måtte slippe hele kræet... til stor morskab for alle som kiggede på, med
undtagelse af de andre Harleydrenge måske....

Bredt grin fra dots
CRM125R og CR125R



KubikH (25-10-2004)
Kommentar
Fra : KubikH


Dato : 25-10-04 16:36


"dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
news:417d08b3$0$84746$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
>
> "Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> > Er de bare hidsigere eller!?
> >
> For en del år siden, kendte jeg ret mange folk fra Harley klubben (jeg
syede
> deres sæder og sadeltasker..).
>
> Et af de steder hvor de samledes ude på landet, var der kommet en bette
> 125'er crosser til huse, en Kawa så vidt jeg husker.
> Den blev rakket ned, så'n noget bambusraket lort ... Indtil én af de seje
> Harleydrenge tog sig sammen til at prøve den lille knallert.
> Den fik noget rulle, og så lidt mér og plusli var den ellers så seje
> Harleydreng ikke så sej mér, da hans ben og det meste af kroppen hang
bagud,
> som et flag over crosseren, han kunne ikke gasse ned eller trække
koblingen,
> men måtte slippe hele kræet... til stor morskab for alle som kiggede på,
med
> undtagelse af de andre Harleydrenge måske....
>
> Bredt grin fra dots
> CRM125R og CR125R


Havde selv en Suki GT 250/350 hybrid, 6 gear og vilde udstødninger.
Fik chancen for at prøve en Kawa H1.
Op på dyret og afsted, var lidt forsigtig, for den skulle jo være farlig.!!
1 & 2 gear gav ikke rigtigt noget, så jeg øgede lidt på i 3 gear.
Så ud af øjenkrogen at nålen nærmede sig 6000 snoninger
VVRÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLLL
Svinet kravlede på baghjulet, og klarede også at blive der ved skiftet til
4.
Den dumpede ned da jeg gik i 5 gear.
Har tit ønsket mig sådan en igen .... men på den anden side:
Prøvede den igen 2 år senere, med helkåbe, ekspansionskamre og portede
cylindre.
Den gik over 225 km/t, men så brugte den også 2 vejbaner.
Totakterne dengang tog ikke så mange snoninger.
Så vidt jeg husker var 10500 o/min MAX på min Suki.
Så leverede den standard 40 HK ved omtrent 8500 O/min
Der var 2 HK angivelser i brochuren, ved forskellige omdrejningstal
Hvad der reelt var hjemme af ponyer, aner jeg ikke.
Med i min udførsel og med et badekar af en Gösta Jensen kåbe(det var tider )
gik den ca. 175 på toppen.
I dag hedder det MZ, med hjemmestrikket udstødning.
Den sparker ikke noget som helst, men er skideskæg i byen.
Mvh
Niels



Hekto (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 25-10-04 17:00

In article <clj6se$272u$1@news.cybercity.dk>, kallehauge@SLETemail.dk
says...
>
> "dots" <dots@tdcøhadslpunktumdk> skrev i en meddelelse
> news:417d08b3$0$84746$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...
> >
> > "Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> > news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> > > Er de bare hidsigere eller!?
> > >
> > For en del år siden, kendte jeg ret mange folk fra Harley klubben (jeg
> syede
> > deres sæder og sadeltasker..).
> >
> > Et af de steder hvor de samledes ude på landet, var der kommet en bette
> > 125'er crosser til huse, en Kawa så vidt jeg husker.
> > Den blev rakket ned, så'n noget bambusraket lort ... Indtil én af de seje
> > Harleydrenge tog sig sammen til at prøve den lille knallert.
> > Den fik noget rulle, og så lidt mér og plusli var den ellers så seje
> > Harleydreng ikke så sej mér, da hans ben og det meste af kroppen hang
> bagud,
> > som et flag over crosseren, han kunne ikke gasse ned eller trække
> koblingen,
> > men måtte slippe hele kræet... til stor morskab for alle som kiggede på,
> med
> > undtagelse af de andre Harleydrenge måske....
> >
> > Bredt grin fra dots
> > CRM125R og CR125R
>
>
> Havde selv en Suki GT 250/350 hybrid, 6 gear og vilde udstødninger.
> Fik chancen for at prøve en Kawa H1.
> Op på dyret og afsted, var lidt forsigtig, for den skulle jo være farlig.!!
> 1 & 2 gear gav ikke rigtigt noget, så jeg øgede lidt på i 3 gear.
> Så ud af øjenkrogen at nålen nærmede sig 6000 snoninger
> VVRÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLLL
> Svinet kravlede på baghjulet, og klarede også at blive der ved skiftet til
> 4.
> Den dumpede ned da jeg gik i 5 gear.
> Har tit ønsket mig sådan en igen .... men på den anden side:
> Prøvede den igen 2 år senere, med helkåbe, ekspansionskamre og portede
> cylindre.

Ja! .... det er sådan de virker!

Hvis jeg skulle have en 2T'er igen, blev det nok en Yamaha R5'er.
Forløberen for RD'en.
Efter min mening den smukkeste af dem alle; men knap så vild ...
nærmest fredelig.

http://home.wanadoo.nl/e.vanderfeen/_private/YAMAHA_r5.jpg
http://vjmc.org/members/sam16.jpg

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Brian Sørup (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Brian Sørup


Dato : 25-10-04 18:48


"Hekto" <urxgb@urxgb.qxROT-13> skrev i en meddelelse
news:MPG.1be7417f106b55769898be@news.tele.dk...
>
> Hvis jeg skulle have en 2T'er igen, blev det nok en Yamaha R5'er.
> Forløberen for RD'en.
> Efter min mening den smukkeste af dem alle; men knap så vild ...
> nærmest fredelig.

Ja- den er der ikke meget liv i - jeg har haft en 73'model, den med den
runde tank, med Figarolli (sp?) potter, K&N filtre og jetkit.
Hold kæft det lød godt når den rundede de 6000 snoninger ;0)
Der var monteret forgaffel fra en 76'er med skive og et dejligt lavt
styr.
Toppen lå omkring 170Km/t men den var rimelig kvik op til 130 (3gear)
--
Brian Sørup
Honda VF 500 FII
DMCN#733




Steen E. (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 25-10-04 17:25

> Fik chancen for at prøve en Kawa H1.
> Op på dyret og afsted, var lidt forsigtig, for den skulle jo være
> farlig.!!
> 1 & 2 gear gav ikke rigtigt noget, så jeg øgede lidt på i 3 gear.
> Så ud af øjenkrogen at nålen nærmede sig 6000 snoninger
> VVRÆÆÆÆÆÆÆLLLLLLLLLLLL
> Svinet kravlede på baghjulet, og klarede også at blive der ved skiftet
> til
> 4.
> Den dumpede ned da jeg gik i 5 gear.

Sådan var den nemlig - fedt !

> Har tit ønsket mig sådan en igen .... men på den anden side:
> Prøvede den igen 2 år senere, med helkåbe, ekspansionskamre og portede
> cylindre.
> Den gik over 225 km/t, men så brugte den også 2 vejbaner.

Det var min drøm dengang, men en kombination af de elendige bremser og
den uundgåelige larm fra ekspansionspotterne holdt mig fra det.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623





Steen E. (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Steen E.


Dato : 25-10-04 16:12

> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?
>
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare
> ikke
> forstå at de skulle være hurtigere..!?
>
> Er de bare hidsigere eller!?
>
>
>
>
Hidsigere. Med et effektbånd f.eks. på den omtalte Mach III mellem
6-8000 rpm (gik højere men effekten faldt brat af) så var den ganske let
at lave kanonstarter på, fuldt gas og så ved hjælp af koblingen holde
den over de 8000 : forhjulet lige over jorden, masser af larm, blå røg
og forargede tilskuere.

Den havde ingen omdrejningsbegrænser, men grundet to-takterens
konstruktion faldt effekten så hurtigt af omkring de 9000 rpm, at man
faktisk ikke kunne overdreje den, og da den jo tilmed ikke har ventiler
at tage hensyn til, så kunne man med sindsro holde rullen i bund og
kontrollere wheelien med koblingen.

Du kender det måske også fra 2-takts kædesave ? Ingen problem med fuld
gas ubelastet.

Men din Hornet vil naturligvis efterlade en Mach III fra 1970 langt
bagude - jeg har gemt et gammelt nr. af "Cycle" fra Marts 1970 hvor
datidens superbikes blev testet, Honda 750, Triumph og BSA Triples, HD
Sportster m.fl., og her kører Mach III 1/4-milen (400 m) på 12.8 sek med
en udgangshastighed på 168kmh - testens højeste.

--
Steen E.
http://www.dfmc.dk/default.asp?mode=info&id=623



Karl-Ove Pedersen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 25-10-04 18:52

hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5


"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> Ang stregen 3 linier længere nede "Racer - ikke længere vild totakter"
>
> hvor meget hurtigere kan det så blive på gaden!?
> Min hornet skulle jo kunne tage 0-100 på 2,5 sek efter bogen..
>
> -Self .går det lidt hurtigere når jeg er ved styret og der ingen damer er
i
> vejen..
>
> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?
>
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare
ikke
> forstå at de skulle være hurtigere..!?
>
> Er de bare hidsigere eller!?
>
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>



Moller (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-10-04 19:04

Karl-Ove Pedersen wrote:
> hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5

   Så så :) lad nu barnet drømme videre :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Ukendt (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 25-10-04 20:38

Ja jeg kører på storebror og begyndte at tænke på at skifte MC i Dragræs

Og hvis så også i lige vil se X-11 erne blive fyret af så viser DK4 Dragræs
fra Sindal den 6/11 kl 13.15 i ca 40 min og igen 00.10

--
Per Emborg
x112kvik4u(a)dotcomprik.dk
www.kvikteam.dk
"Moller" <news@molnit.com> skrev i en meddelelse
news:417d4010$0$18211$14726298@news.sunsite.dk...
> Karl-Ove Pedersen wrote:
>> hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
>
> Så så :) lad nu barnet drømme videre :)
>
> --
> VH
> Lars Molnit
> MZ ETZ 251 CDi
> Suzuki GSF-r 1200 rr
> www.dfmc.dk/Lars_Molnit



Moller (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 25-10-04 21:08

Per Emborg wrote:
> Ja jeg kører på storebror og begyndte at tænke på at skifte MC i Dragræs

   Hvad vil du så skifte til ?

> Og hvis så også i lige vil se X-11 erne blive fyret af så viser DK4 Dragræs
> fra Sindal den 6/11 kl 13.15 i ca 40 min og igen 00.10

   Hvis man bare ku se DK4 :(

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Oliver Bruchhaus (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 25-10-04 21:14

> > hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
>
> Så så :) lad nu barnet drømme videre :)
-------

Hov Hov!
-Lad nu være med at smadre min illusion!


--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Oliver Bruchhaus (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 25-10-04 21:32

> > > hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
> > Så så :) lad nu barnet drømme videre :)
> Hov Hov!
> -Lad nu være med at smadre min illusion!
---------------
Okay har fundet lidt data nu:
http://www.hornet-home.de/index.php?id=11&opened=0

Der faldt min perfekte verden sammen!
Jeg går i seng nu, Godnat!



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Pwh (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-10-04 13:16

Oliver Bruchhaus wrote:
> Okay har fundet lidt data nu:
> http://www.hornet-home.de/index.php?id=11&opened=0
>
> Der faldt min perfekte verden sammen!

Ja det kan jeg godt forstå,
mage til sløv prut skal man da lede længe efter )

/Jens



Hekto (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Hekto


Dato : 26-10-04 06:29

In article <cljmot$2pmt$1@news.cybercity.dk>,
hayabusa@post.cybercity.dk says...
> Hov Hov!
> -Lad nu være med at smadre min illusion!
>
>
Skidt med den! Bare cyklen forbliver hel, efter forsøget!
--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650
Ducatist og medlem af 'Geheime Motorrad Putzer Verein'
www.hekto.dk www.dfmc.dk/hekto
Ordinary-tupperware-standard-deadlyboring-japanese-
industrial-off the shelf-semi-rockets ... no thanks!

Oliver Bruchhaus (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 25-10-04 21:12

> hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
--------------
Hvad!?
Indtil videre er der ikke nogen der har kunnet følge med, heller ikke blandt
andet en 6'er ninja..

Og joo.. han kunne godt finde ud af at køre den!
Hvor har du fundet de data?




--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Eg Egemarke (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Eg Egemarke


Dato : 26-10-04 09:56

Det drejer sig ligeså meget om selve starten !! en GO starter kan nakke det
meste selv med en bette 600..... Ser det tit nede på havnen hvor vi har
lovligt dragrace stort set hver weekend !!!


--
--
MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:cljmmi$2plq$1@news.cybercity.dk...
>> hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
> --------------
> Hvad!?
> Indtil videre er der ikke nogen der har kunnet følge med, heller ikke
> blandt
> andet en 6'er ninja..
>
> Og joo.. han kunne godt finde ud af at køre den!
> Hvor har du fundet de data?
>
>
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>


Moller (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Moller


Dato : 26-10-04 10:17

Eg Egemarke wrote:
> Det drejer sig ligeså meget om selve starten !! en GO starter kan nakke
> det meste selv med en bette 600..... Ser det tit nede på havnen hvor vi
> har lovligt dragrace stort set hver weekend !!!

   En GO start siger alt når det er om at gå ud af hullet... det er der en
hvis Thepotte som har demonstreret på striben så vidt jeg husker :)

--
VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF-r 1200 rr
www.dfmc.dk/Lars_Molnit

Oliver Bruchhaus (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 26-10-04 11:23

"Eg Egemarke" <egemarke@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:417e1122$0$18207$14726298@news.sunsite.dk...
> Det drejer sig ligeså meget om selve starten !! en GO starter kan nakke
det
> meste selv med en bette 600..... Ser det tit nede på havnen hvor vi har
> lovligt dragrace stort set hver weekend !!!
-------------
Hvis jeg ikke tager meget fejl må du jo så bo i nærheden af esb..
Har været derovre et par gange, dog kun i bil med et par kammerater.

Men næste år.. :))


--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





MKS - 74 (26-10-2004)
Kommentar
Fra : MKS - 74


Dato : 26-10-04 11:32

On Tue, 26 Oct 2004 12:23:22 +0200, "Oliver Bruchhaus"
<hayabusa@post.cybercity.dk> wrote:

>> meste selv med en bette 600..... Ser det tit nede på havnen hvor vi har
>> lovligt dragrace stort set hver weekend !!!
>-------------
>Hvis jeg ikke tager meget fejl må du jo så bo i nærheden af esb..

Jeg gætter nu på Sverige, hvor de har en ganske anden holdning til
motorsport i det hele taget. Er det overhovedet etableret nogle
lovlige "Striber" herhjemme ?? Selvom jeg synes at det er lidt
"tosserace" , så har det en kæmpeinteresse for mange og
mulighederne for lovligt at udøve denne "sport"/interesse herhjemme
står i skærende kontrast hertil - surt Kurt...Mange egnede arealer,
lille politisk vilje.

--
-Michael
No. 74 in limbo...

Oliver Bruchhaus (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 26-10-04 11:36

> Jeg gætter nu på Sverige, hvor de har en ganske anden holdning til
> motorsport i det hele taget. Er det overhovedet etableret nogle
> lovlige "Striber" herhjemme ?? Selvom jeg synes at det er lidt
> "tosserace" , så har det en kæmpeinteresse for mange og
> mulighederne for lovligt at udøve denne "sport"/interesse herhjemme
> står i skærende kontrast hertil - surt Kurt...Mange egnede arealer,
> lille politisk vilje.
--------
Hehe.. gætter også på sverige nu efter at jeg har læst hans profil..

Men mener nu også at de har "godkendt" det på esbjerg havn?



--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Pwh (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Pwh


Dato : 26-10-04 13:18

Oliver Bruchhaus wrote:
>> hornetten skal nu bruge godt et sekund mere end 2,5
> --------------
> Hvad!?
> Indtil videre er der ikke nogen der har kunnet følge med,

Det er kun fordi du ikke har kørt mod min vægtoptimerede Maxi
at du ikke har fået baghjul endnu
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=13092003154224.jpg&m=full

/Jens



Oliver Bruchhaus (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Oliver Bruchhaus


Dato : 26-10-04 20:55

> Det er kun fordi du ikke har kørt mod min vægtoptimerede Maxi
> at du ikke har fået baghjul endnu
>
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/gallerypicture.asp?f=13092003154224.jpg&m=full
-----------
LOOL!! :))

--
--==>Oliver Bruchhaus<==--
Honda Hornet 600
http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
--==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
--==Take care out there...==--





Jes Vestervang (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jes Vestervang


Dato : 26-10-04 18:59

Jacob Bunk Nielsen <spam@bunk.cc> writes:

> Moller <news@molnit.com> writes:
>
>>    Hvis man bare ku se DK4 :(
>
> Jeg er specielt glad for deres campingprogrammer ... NOT!

....men man kan da kun sige at det er en alsidig kanal: speedway,
dragrace, camping, politik, jagt osv. Af en eller anden grund zapper
jeg bare altid forbi mens der er jagt, camping eller noget andet
kedeligt.
--
mvh Jes Vestervang @ FZS600 & DT125R

Outlook Express-bruger, se her: <http://xnews.newsguy.com/>

Karl-Ove Pedersen (25-10-2004)
Kommentar
Fra : Karl-Ove Pedersen


Dato : 25-10-04 18:51


"Oliver Bruchhaus" <hayabusa@post.cybercity.dk> wrote in message
news:clilnj$1m1t$1@news.cybercity.dk...
> Ang stregen 3 linier længere nede "Racer - ikke længere vild totakter"
>
> hvor meget hurtigere kan det så blive på gaden!?
> Min hornet skulle jo kunne tage 0-100 på 2,5 sek efter bogen..
>
> -Self .går det lidt hurtigere når jeg er ved styret og der ingen damer er
i
> vejen..
>
> Men hvor hurtige er de der 2taktere i snakker om længere nede!?
>
> Nu ved jeg godt hvad forskellen er på to og fire taktere, men kan bare
ikke
> forstå at de skulle være hurtigere..!?
>
> Er de bare hidsigere eller!?
>
>
>
> --
> --==>Oliver Bruchhaus<==--
> Honda Hornet 600
> http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=294
> --==At køre 30 km/t ind i en mur svarer til at hoppe ud fra 2.sal!!!==--
> --==Take care out there...==--
>
>
>
>



Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 17:45

Moller <news@molnit.com> writes:

>    Hvis man bare ku se DK4 :(

Jeg er specielt glad for deres campingprogrammer ... NOT!

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 19:40

Moller <news@molnit.com> writes:
> Jacob Bunk Nielsen wrote:
>
>> Jeg er specielt glad for deres campingprogrammer ... NOT!
>
>    Skabs Camper :) vi har luret dig, inde bag den kiksede IT nørd gemmer
> sig den vildeste frilufts natur person, som ku leve i naturen i flere år
> uden problemer ;)

Kikset? Skal du have tæv med min "The C++ Programming Language"?

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Jacob Bunk Nielsen (26-10-2004)
Kommentar
Fra : Jacob Bunk Nielsen


Dato : 26-10-04 19:41

Jes Vestervang <jes@royal.flof.dk> writes:

> ...men man kan da kun sige at det er en alsidig kanal: speedway,
> dragrace, camping, politik, jagt osv. Af en eller anden grund zapper
> jeg bare altid forbi mens der er jagt, camping eller noget andet
> kedeligt.

Jeg har aldrig oplevet at der har været andet end jagt, camping eller
bogklub - jeg ser tydeligvis ikke nok TV.

--
Jacob | ........@
Bandit 600 N | ......_[]-=*
www.bunk.cc | .....(o)Z_/(o)

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177557
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408885
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste