Atter ohøj folkens
Det lader til, at folk lidt har misforstået sigtet med mit tidligere
indlæg. Jeg ledte efter opfordring efter en vild totakter, for med
mellemrum at kunne opleve det los bagi, som folk beretter om. Jeg kan
forstå at en Kawasaki mach ikke er fornuftig at bevæge sig ud på vejene
med - såvel af økonomiske som helbredsmæssige årsager. Suzukis gt'ere er
vist slet ikke så vilde endda. Derfor aner jeg at skulle anskaffe mig en
Yamaha rd'er (vandkølet og gerne uden ypvs). Jeg har allerede fyldt
garagen med Honda CB'ere, så jeg ledte ikke overordnet efter en
70'er-klassiker
Hvis folk endelig vil foreslå en Honda, hvad så med
en nsr ?
Kort sagt så leder jeg efter en maskine til hurtig acceleration - idéen
om totakter fik jeg, fordi jeg gerne vil opleve det hårde los i
møllen. Jeg vil gerne fjerne evt. plastic, udskifte hjul, forende og
bagsvinger incl. støddæmpere for at opnå vægtreduktion og bedre
styring. Selvsagt skal der givetvis ske udskiftning af karburatorer,
luftindtag samt bremsesystem. Jeg har værkstedsadgang, så motorindgreb
vil også kunne (og skal givetvis) foretages. Der er ikke tale om en
cykel, der skal anvendes til daglig brug.
Hvis valget falder på en firetakter kan jeg bearbejde knastaksel,
topstykke, ventiler samt stempelskift, lejeskift o.s.v. Dog vil jeg
gerne undgå fra starten at skulle foretage alle operationerne.
Hvad
med at bearbejde krumtap ?
Det jeg gerne vil vide er, hvilken cykel folk vil anbefale, at jeg
kaster mig over - og delvist skamferer. Kan der anbefales en totakter
til formålet, eller skal der findes en firetakter. Slutteligt, kan en
MZ'er voldtunes i en sådan grad, at man på denne kan opleve samme spark
som på en rd'er eller lign. ?
Jeg håber, at I kan rådgive mig, så jeg fra starten foretager et
fornuftigt valgt af cykel som udgangspunkt, så jeg undgår efter mange
timers arbejde at skulle skifte cykel.
M.v.h. Bjarke