Kawa z750?
Fra : Henrik

Dato : 24-10-04 15:46

Der er skrevet meget godt om den cykel, og jeg overvejer meget at købe mig
den nye z750s! Det jeg godt kunne tænke mig at vide er hvordan er
z750'ern? Er der nogen der har en og vil fortælle lidt om den så ville det
være super! Jeg tænker på hvordan den er og køre, og hvordan har man det
efter en længere tur? Er der slet ikke noget dårligt ved den? Kom nu der
må være et eller andet du kan sete fingeren på.

Z750s kommer jo med halv kåbe og et anderledes sæde, så den er nok lidt
anderledes at side på. Men det er jo i bund den samme cykel!

Hilsen Henrik

Fra : Casper Jensen

Dato : 24-10-04 19:09

"Henrik" <hakke02@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Z750s kommer jo med halv kåbe og et anderledes sæde, så den er nok lidt
> anderledes at side på. Men det er jo i bund den samme cykel!

Hey sådan en har jeg.
Køreegenskaber: den er nem at kører på gør ligedet du beder den om, den er
rigtigt underholdene på de små veje og inde for byskiltene. Det er ikke en
sportscykel hvilket ses på forgaflen og forbremsen der kommer til kort hvis
det skal gå rigtigt stærkt. sammenlignet med min zx6r skal bremsen klemmes
meget hårdt for samme virkning. Så snart man har vændet sig til sæddet kan
man sagtens køre langt uden at være smadret bagefter.

Benzin økonomi ved b.la. kørsel for sjov ca 15 km/l

Det dårlige ved den er vibrationerne, den vibrer lidt ved 7000 omdr ikke
noget der generer man skal bare vide det. Motoren snakker som en kawa skal
når den står i tomgang, under kørsel hører man intet.

--
MVH
Casper

Fra : Henrik

Dato : 25-10-04 16:05

Casper Jensen wrote:

> [...]
> sportscykel hvilket ses på forgaflen og forbremsen der kommer til kort hvis

Jeg har kørt en sæson på min ER500, så mon ikke det er godt nok til mig!

> [...]

> noget der generer man skal bare vide det. Motoren snakker som en kawa skal
> når den står i tomgang, under kørsel hører man intet.

Men det er til at leve med ik...jeg tror der skal noget meget slemt til at
få mig til at vælge en anden cykel. Jeg kan godt li' udseende og jeg sider
godt på den.....såå

Hilsen Henrik

Fra : frbi

Dato : 24-10-04 19:29

Hej

Jeg har en Z 750 og er helt vild med den. Jeg har fået et originalt kåbeglas
sat på den og det hjælper både på modvinden og udseendet, uden at ødelægge
streetfighter look'et . Motoren er herlig og trækker godt helt fra 2000
omdr. Der er meget mere knald på den motor, end den Fazer 600 jeg havde
ført. Kørestillingen er rigtig fin for mig, da jeg ikke gider stå på hænder
når jeg kører. Den er nok ikke god til 2 personer, men det betyder ikke
noget for mig, da kæresten selv kører mc. Jeg synes den er rigtigt
underholdende at køre på, også inde på småvejene. Dog kunne jeg godt
forestille mig at det kunne blive nødvendigt med et par strammere
forgaffelfjedre med tiden (har p.t kun kørt 5000 km). Den kommende S version
er nok mere alsidig, men måske også en smule kedelig synes jeg personligt.
Jeg har ihvertfald ikke fortrudt købet og har aldrig savnet Fazer'en.