Advarsel ang lygter !!
Fra : Eg Egemarke

Dato : 24-10-04 13:37

Jeg har netop pillet lygterne af min gamle saab dels fordi, det ene glas var
flækket og skylle byttes men osse fordi det var mere eller mindre
snavsede/fyldt med skidt
så jeg pillede glasset af lygte nr 2 osse for at rense den indvendigt så den
osse var klar til endnu en vinter, MEN ak det chrom der sidder indvendigt på
plastik parabolen kan tørres af så let som dug. Så pas på det kan blive dyrt
at ville have mere lys på !!

Det er samme teknik som i vores Mc lygter med en plast parabol ihvertfald i
de nyere mc´er !! Så pas endelig på med at rengøre/vaske

MvH Eg Egemarke

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=265

Fra : Hekto

Dato : 24-10-04 13:54

In article <417ba1f0$0$77010$14726298@news.sunsite.dk>,
egemarke@hotmail.com says...
> [...]
>
> Det er samme teknik som i vores Mc lygter med en plast parabol ihvertfald i
> de nyere mc´er !! Så pas endelig på med at rengøre/vaske

Ja, ikke noget med at gnide eller komme mystiske væsker på!
Vand er i den forbindelse også en mystisk væske!
Skal de renses for støv og skidt, kan man bruge noget pulver
(mel/talkum o.lign.) eller bare forsigtigt med trykluft.

--
/Hekto
Ducati Pantah SL/M600 - Suzuki LS650

Fra : Neser

Dato : 24-10-04 14:25

> [...]
> osse var klar til endnu en vinter, MEN ak det chrom der sidder indvendigt

> plastik parabolen kan tørres af så let som dug. Så pas på det kan blive

OT: Det samme er problemet på mine forældres SAAB, de er _så_ ringe selvom
der sidder 90W/130W pærer i dem. Tror en hvilken som helst anden bil med
std. 55W/60W pærer lyser bedre!

Troede dog ikke det var så "nemt" at fjerne det chrom!

- Neser

Fra : Psycho Cowboy

Dato : 24-10-04 20:48

Neser wrote:

> OT: Det samme er problemet på mine forældres SAAB, de er _så_ ringe
> selvom der sidder 90W/130W pærer i dem. Tror en hvilken som helst
> anden bil med std. 55W/60W pærer lyser bedre!

Du har ikke overvejet, om det netop kunne være medvirkende til problemet?
Har hørt flere historier fra folk, der fraråder at sætte stærkere pære i
lygterne, da den større varmeudvikling ødelægger chromen i parabolen! :-/

--
Psycho Cowboy
Suzuki GSX-R 600 SRAD

Fra : Neser

Dato : 24-10-04 21:42

> [...]
> lygterne, da den større varmeudvikling ødelægger chromen i parabolen! :-/

Pærerne blev smidt i pga. det ringe lys, så nej, det var også sådan før. Men
skal da ikke kunne udelukke at de evt. bidrager til problemet.

-Neser