> Kig lidt mere rundt og væn dig til udseendet af dem, hvorefter du hurtigt
> vil bemærke at de er vildt forskellige i designet: RX'eren virker mere
> langstrakt og kåben er langt mere "furet" med bl.a. lange "udbygninger"
> til blinklysene, hvor ZX'erens kåbedesign er langt mere glat og virker
> bredere!
>
De tkan jeg da fodt se nu du siger det!
> Den tekniske forskel på de to er betragtelig:
> - Stellet på ZX10 er mere fritliggende og fremstillet af en bred grå
> aluminiumsprofil!
> - Hjulene på RX'eren er begge i 16", hvor ZX har 17" hhv. 18", ligesom
> ZX'erens har fælge med tre brede eger hvor RX'eren har tre sæt spinklere
> dobbelt-eger!
>
Lagde jeg også lige mærke til...
> - RX's bremsecalibre er tydeligt med én bremsecylinder hver, hvor der på
> ZX10 sidder to mindre cylindre side om side i caliberen.
> - Endelig er der det væsentlige: ZX10 har 10-15 hk mere og er tilsvarende
> antal kg lettere!
>
> Det ér altså ikke uden grund at RX'ere er billigere
>
Også derfor jeg overvejede RX'eren, det ville jo være billigere at købe den
fremfor ZX'eren hvis de var ens - som de jo tydeligvis ikke er.
> Men kom nu rundt og se på hardwaren istedet for kun kigge billeder, ikke!
>
Jo, pt. sidder jeg bare over overvejer hvilken model jeg skal gå efter.
Tror det bliver noget lidt ældre GPZ1100, en ZX-10 eller en Bandit 1200. Den
første er nok mest sansynlig, da jeg ikke har den vilde indtjening på
lærlingeløn
Så den kan erhverves rimelig billigt, og der er masser af
kraft i den, hvilket jeg savnede lidt i den gamle maskine.
- Neser