Re: Data om den nyeste BMW K model ????
Fra : Kent

Dato : 24-10-04 02:18

Hej

Beklager jeg ikke kan svare i tråd, men jeg får en fejl vedr.
karaktersættet fra serveren, når jeg forsøger at svare rigtigt.

Gert Bo Thogersen skrev.:

>Hvordan er den nyeste og mest sportslige BMW K model, altså Hk, topfart
osv.???

>Jeg var i forgårs til et hos BMW arrangement hvor den nyeste K model
>blev
vist for første gang her i Thailand. Da modellen kom ind i salen med
nogle
hundrede motorcyklister var det svært at få hørt hvad fyren sagde om
den.
Men jeg hørte da at han sagde 150 Hk og topfart 330 km/tim.

>Bagefter prøvede jeg at få nogle præcise data ud af ham men det
>lykkedes
ikke udover vist max. omdrejninger 10.250 rpm (eller måske 10.750).

>Så hvad er de rette data ? For mig virker topfarten på 330 km/tim. lidt
>vel
høj.

>For øvrig er prisen her i Thailand ca. 1.000.000 THB/143.000 Kr.

>Gert
>BMW R100, Honda VTR 1000, Honda VFR 400R (NC 30), Honda XR 250, Honda
>Wave
125.

Mit svar.:

167 HK, hastighed mere end 200 km/t i følge BMWs hjemmeside. Det
skulle være omkring 280 km/t.
Men prøv http://www.bmw-motorrad.com/com/en/index.html. Der kan du
find alt om den.
Prøv også *Face the power*-linket blandt andet med en tur rundt på
Nürburg-ring.

Kent

Fra : Kent

Dato : 24-10-04 02:21

Kent wrote:
> Hej
>
> Beklager jeg ikke kan svare i tråd, men jeg får en fejl vedr.
> karaktersættet fra serveren, når jeg forsøger at svare rigtigt.

Det blev åbenbart i tråd aligevel

Kent

Fra : Kent

Dato : 24-10-04 02:27

Kent wrote:
> [...]
Så glemt jeg, at tilføje, at prisen er fra kr. 275.000 på BMW-DKs
hjemmeside plus
kr. 15.000 for Electronic Suspension Adjustment,
kr. 3.900 for en tyverialarm og
kr. 4.100 for varmehåndtag, hvilket der vel ikke er meget brug for i
Thailand

http://www.bmw.dk/mc/

Kent

Fra : Kim Nielsen

Dato : 25-10-04 07:58

Bemark at de nye modeller får en styrdæmper på som standard, så du skal lige
sikre dig den er med.

De (tysk mc blad) skriver at ved 260 km/t under ekstre forhold (vind - vej)
kan der være behov for en styrdæmper, derfor monteres den på de nye der
forlader fabrikken.

Den bliver ikke eftermonteret på dem der er allerede er afgået fra
fabrikken, da det ikke er kritisk.

Mvh Kim