Tak for svarerne. Den har ikke choker, men jeg kender godt problemet fra min
Ariel. Jeg prøver at rode med det imorgen.
/Carsten
"Preben Riis Sørensen" <preben@esenet.dk> skrev i en meddelelse
news:417a9ab8$0$307$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...
>
> "Futte & Co." <Xjette_lis.joergensen@lundens.netX> skrev i en meddelelse
> news:417a8aef$0$13728$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> >
> > "Carsten Jensen" <Nonnebo.slot@mail.dk> wrote in message
> > news:417a7d5d$0$289$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > Jeg tror det er en 64´. Condensator og platin ligger i en
> "strømfordeler"
> > > som er i højre side af motoren bag cylinderen. Det er en trial og
skulle
> > > være født sådan.
> > >
> > Strømfordeleren skulle kunne drejes.
> > Der skal sidde en bolt foran i højre side tæt på midten på motorblokken.
> Bag
> > hullet sidder timing mark på visse modeller. Det er en firkantet
> fordybning
> > i svinghjulet og der er så et stykke værktøj, "special BSA tool No.
> 60-1859"
> > som skrues i i stedet for at søge timing mark.
> > Det kan sikkert godt lade sig gøre at finde timing mark uden dette
værktøj
> > som består af et gevind og en spids der kan skydes ind og ud inden i
> > gevindstykket. På nogle modeller findes blindbolten ikke, så der
anbefales
> > det at finde toppunktet med ventilerne lukket og derefter via
> tændrørshullet
> > og en strikkepind eller lignende at søge 7mm inden inden toppunkt.
> > Håber du kan bruge forklaringen til noget
>
> Det kan også være at den er i besiddelse af 'den lille sjove ting', at
> chokeren skal stå som om den er helt tilsluttet (fuldt kabeltræk) for at
> være lukket.
> --
> M.V.H.
> Preben Riis Sørensen
> preben@esenet.dk
>
>
>