Fartbøder
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-10-04 14:12

Hejsa

Hvor lang tid er politiet om et sende en fartbøde, hvis man er blevet
blitzet af en fartfælde (ikke en fotovogn - men en lille meget fix
stærekasse!) - og lad være med at spørge hvorfor jeg spørger?

Mvh
Anna

Fra : Freddy Lang

Dato : 23-10-04 15:12

Anna M. Andersen wrote:
> [...]
> blitzet af en fartfælde (ikke en fotovogn - men en lille meget fix
> stærekasse!) - og lad være med at spørge hvorfor jeg spørger?

Ca. en uges tid - og lad være med at spørge, hvor jeg ved det fra....

--
Freddy
SV-R

Fra : Karl-Ove Pedersen

Dato : 23-10-04 16:01

helt op til 4-5 uger, og spørg heller ikke hvor jeg ved det fra

KOP http://www.dfmc.dk/?id=706

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 16:17

"Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> blitzet af en fartfælde (ikke en fotovogn - men en lille meget fix
> stærekasse!) - og lad være med at spørge hvorfor jeg spørger?

hvor har du mødt en stærekasse? mig bekendt bruges de nemlig ikke i DK.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : BJ

Dato : 23-10-04 16:18

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> hvor har du mødt en stærekasse? mig bekendt bruges de nemlig ikke i DK.

Er de definitivt pillet ned i Århus..?

Bjørn Jørvad

Fra : Ukendt

Dato : 23-10-04 17:40

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er de definitivt pillet ned i Århus..?

Har/ er der sådan nogle i Århus? fordi jeg har igennem bekendte i politiet
fået, at vide at man kun brugt varevognsmetoden.

Dannie
www.dfmc.dk/?id=75

Fra : BJ

Dato : 23-10-04 17:42

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse

KLIP

> Har/ er der sådan nogle i Århus? fordi jeg har igennem bekendte i politiet
> fået, at vide at man kun brugt varevognsmetoden.

Der har garntrisse været nogen, men de kan jo nu være helt fjernet.

Det var var det, jeg spurgte om..

Bjørn Jørvad

Fra : phk

Dato : 24-10-04 07:36

> Der har garntrisse været nogen, men de kan jo nu være helt fjernet.

Jeg har set en enkelt i Århus for 1-2 måneder siden. Jeg spurgte en lokal
hvad det var og fik at vide at det var en fotofælde.

Det var en kasse med et nummer på og den var på omfartsvejen.

--
Per, Esbjerg

Fra : Anders Christensen

Dato : 24-10-04 08:11

phk wrote:
> [...]
> hvad det var og fik at vide at det var en fotofælde.
>
> Det var en kasse med et nummer på og den var på omfartsvejen.

Kasserne sidder primært på ringvejen (Ring 2) og er mig bekendt ikke
længere aktive.
Da de blev sat op for nogen år siden var der meget snak om hvor gode de
var, indtil det så kom frem at de billeder der blev taget var elendige
og at det var meget få af dem der var brugbare som dokumentation.

Derfor blev indmaden taget ud igen og forsøget stoppet, men kasserne fik
vist lov til at sidde af præventivt hensyn.

Derudover var der en finte om at der ikke var kamera i alle kasserne,
men kun i et eller to af gangen da kameraerne var meget dyre.
Så det var lidt "prøv lykken" når man kørte forbi sådan en.

Jeg er selv blevet "flashet" to gange af dem, uden at der kom nogen bøde
ud af det. (I bil)
Desuden har jeg svært ved at se hvordan de skulle kunne fange en
motorcykel da de kun tager billedet forfra.

--
Mvh Anders Christensen
Som fralægger sig ethvert ansvar i tilfælde af at kasserne skulle være

Fra : Hadsund

Dato : 24-10-04 05:07

"BJ" <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> skrev i en meddelelse

> "Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> skrev i en meddelelse
>
> KLIP

> Er de definitivt pillet ned i Århus..?

Nej, der sidder stadig en i et kryds ved Ringvejen. Men den er ikke i brug

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 23-10-04 16:25

"Dannie" <dannie(a)dfmc.dk> wrote:

> "Anna M. Andersen" <noname@domain.dk> skrev i en meddelelse

> hvor har du mødt en stærekasse? mig bekendt bruges de nemlig ikke i DK.
>
> Dannie
> www.dfmc.dk/?id=75

Viborg ved et vejarbejde i en 50 km zone. Er dog ikke helt sikker (har
aldrig prøvet det før, men var ikke klog nok til at vende og checke det
igen). Jeg synes godt nok helt sikkert at jeg blev blitzet. Det er ca. 3
uger siden i dag - men jeg har ikke hørt noget endnu - jeg holder
fingrene krydsede.

"Stærekassen" så ikke ud som dem i Århus; den var meget mindre Er
der nogen der har set sådan nogle små fæller rundt omkring?

/Anna

Fra : Jack Wessman

Dato : 24-10-04 08:37

> [...]
>
> "Stærekassen" så ikke ud som dem i Århus; den var meget mindre Er
> der nogen der har set sådan nogle små fæller rundt omkring?

- Bare tag det helt roligt der sidder detektorer (små Stærekasser) på
alle indfaldsveje til Viborg, det er et informationssystem til Viborg
Rutebilstation som hører til de mest avancerede busterminaler i Nordeuropa.

Mvh. Wessman

DL650 V-Strom

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 24-10-04 10:11

Jack Wessman <wessman@FJERNoncable.dk> wrote:

> [...]
> alle indfaldsveje til Viborg, det er et informationssystem til Viborg
> Rutebilstation som hører til de mest avancerede busterminaler i Nordeuropa.

Ok, det lyder beroligende, men forklarer dog ikke helt den "flash"
flashoplevelse jeg havde. Det lignede transportabelt udstyr - og sad
ved vejarbejdet til den nye rundkørsel (på vej mod Århus). Sidst da jeg
kørte forbi var der ikke noget... Måske var det en ufo der flashede mig
*LOL*....

/Anna

Fra : Jens

Dato : 24-10-04 11:08

> [...]
> ved vejarbejdet til den nye rundkørsel (på vej mod Århus). Sidst da jeg
> kørte forbi var der ikke noget... Måske var det en ufo der flashede mig

Narhjjj.... det tror jeg ikke. De der boxe kan indstilles til kun at blinke,
hvis du kører for stærkt, så anden gang har du hold dig under grænsen

/jens

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 24-10-04 13:06

"Jens" <cme(remove)2@get2net.dk> wrote:

> Narhjjj.... det tror jeg ikke. De der boxe kan indstilles til kun at blinke,
> hvis du kører for stærkt, så anden gang har du hold dig under grænsen
>
> /jens

Øh - - Stiller de virkelig nogle blinkende kasser op?????? Ualmindeligt
ondt...

Jeg skal prøve at gøre mit bedste mht at overholde fartgrænserne
fremover .... men det er svært ved en 50 km/t zone som begynder 1/2
km før det engetlige vejarbejde????????? Specielt da klokken var 17.30
og de alle var gået hjem for dagen.... *LOL*

/Anna

Fra : Mikkel L

Dato : 25-10-04 14:29

Men kan det passe ikke alle de der fartmålere kan måle en MC?
Jeg køre jævnligt forbi de målere der står ved byskiltene og blinker hvis
man køre for stærkt, og 90% af gangene så reagere den ikke på at jeg køre
forbi, selvom jeg køre for stærkt...

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 25-10-04 15:03

Ja det har jeg også tit været ude for Mikkel. Denne gang var jeg dog
desværre i bil, men jeg har da stadig ikke hørt noget

/Anna

Fra : Freddy Lang

Dato : 25-10-04 15:19

Mikkel L wrote:
> [...]
> hvis man køre for stærkt, og 90% af gangene så reagere den ikke på at
> jeg køre forbi, selvom jeg køre for stærkt...

Nogle af dem virker heller ikke, hvis man kører over 100 km/t...

--
Freddy
SV-R

Fra : JM

Dato : 23-10-04 16:30

--

Jeg blev blitzet i madkassen i tirsdags og modtog det tvivlsomme resultat
igår.

Mvh
JM

Fra : Jens

Dato : 23-10-04 16:53

Ifølge Politiet og andre kloge hoveder, behøver blitzten (hvis det er en
trailer som står og meddeler en farten samt blinker gult) IKKE at betyde en
fartbøde, men derimod et varsel om at de snarligt vil kontrollere. Og spørg
endelig hvorfra jeg ved det fra.

For et par måneder siden mødte jeg een imiddelbart efter et byskildt og
kunne umuligt have nået at nedsætte farten yderligere end 50 km/t. Derfor
rettede jeg henendelse til den lokale sherif, som oplyste at disse trailere
IKKE tager foto, men varsler om at der snar kommer nogender gør det!

/J

Jeg